۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 234508

مقام‌های هلندی از توافق برای اجاره دادن زندان به کشور همسایه نروژ خبر دادند.

هلند زندان اجاره می‌دهد
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دو کشور نروژ و هلند برای انتقال 300 زندانی نروژی به زندان‌های هلند به توافق رسیده‌اند. این درحالی است که هلند قصد داشت 19 زندان و ندامتگاه خود را به دلیل کمبود مجرمان در این کشور ببندد.

وزیر دادگستری هلند و مسئول اداره زندانها ضمن دفاع از این توافقنامه گفت: بدین ترتیب 700 فرصت شغلی که با بسته شدن زندانها از دست می‌رفت، حفظ خواهد شد و مجرمان نروژی که متهم به ارتکاب خشونت و تجاوز جنسی هستند به زندان‌های هلند منتقل خواهند شد.
 
این زندان‌ها از این پس تحت اداره و کنترل دولت نروژ خواهند بود، اما مسئولان و نگهبانان آن را هلندی ها تشکیل خواهند داد.
 
این توافقنامه شامل انتقال جنایتکار خطرناک نروژی که در سال 2011 ، 77 نفر را به قتل رساند، نمی‌شود. وی در نروژ خواهد ماند تا مدت محکومیت 21 ساله خود را طی کند. هرچند این مدت بنا به تشخیص دستگاه قضایی قابل تمدید خواهد بود.
 
اغلب زندانیانی که به زندانهای هلند منتقل می شوند اتباع خارجی هستند که در نروژ مرتکب جرایمی شده‌اند.
 
این اولین بار نیست که هلند سلول‌های زندان هایش را به سایر کشورها اجاره می‌دهد، زیرا در زمان حاضر 550 بلژیکی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان هلند در شهر تیلبورگ هستند.
 
مقام‌های نروژ در تصمیم خود برای اعتراض خانواده زندانیان که نمی‌توانند آنها را در زندانهای هلند ملاقات کنند، بی توجهی نشان دادند.
 
سخنگوی وزارت دادگستری نروژ گفت: کشور ما وسیع است و گاهی پیش می‌آید که یکی از اهالی جنوب کشور در شمال زندانی می‌شود که مسافت اسلو تا هلند کمتر از این مسافت است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.