معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کرد: برای اجرای دانشگاه صنعت یار، دفاتر انتقال تکنولوژی را برقرار کرده ایم تا بتوانیم چالش ها را مورد بررسی قرار دهیم و یافته های تحقیقاتی دانشگاهها را به سمت تجاری سازی سوق دهیم.

دفاتر انتقال تکنولوژی در 3 دانشگاه راه‌اندازی شدند/ تحقیقات دانشگاهی تجاری سازی می‌شوند
 وحید احمدی در خصوص دانشگاه صنعت یار به خبرنگار مهر گفت: یکی از برنامه های اساسی ما بر این مبنا بوده که بتوانیم در کنار صنعت افرادی که متخصص در حوزه های فناوری هستند را به کار گیریم.

وی عنوان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه در معاونت آموزشی در حال برنامه ریزی است در معاونت پژوهشی نیز در حال پیگیری است.

وحید احمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعت یار نه به این عنوان بلکه به صورتی دیگر در حال اجرا است، اظهار داشت: برای عملی ساختن دانشگاه صنعت یار در آینده، اکنون دفاتر انتقال تکنولوژی را در سه دانشگاه پیاده سازی قرار داده ایم تا مجموعه رشته ها و دانشگاههایی که مرتبط با صنعت هستند را در دفاتر انتقال تکنولوژی جمع کنیم.

وی با بیان اینکه دفاتر انتقال تکنولوژی را در 3 دانشگاه صنعتی شریف، علم و صنعت و دانشگاه صنعتی اصفهان برقرار کرده ایم، اذعان داشت: تحقیقات و یافته های دانشگاهها در دفاتر انتقال تکنولوژی که با دفاتر انتقال فناوری مرتبط است به سمت تجاری سازی می روند.

معاون پژوهشی وزارت علوم یادآور شد: از طرفی دیگر مجموعه قراردادهای صنعتی در صنایع مختلف به طرح های کلان تبدیل می شوند و خود به خود با اجرای این کار، طرح ها در مسیر تجاری سازی قرار می گیرند.

وی افزود: این طرح به صورت (Bench marking) انجام می شوند تا نقاط چالشی مشخص شوند. ممکن است قالب دستگاهها را عوض بکنیم ولی با رویکرد تغییر در ساختار داخل دانشگاههابرای انتقال طرح های کلان این موضع پیگیری می شود.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.