هاشم رسایی فر: هفدهمین دوره بازی های آسیایی جمعه آینده رسما در اینچوان کره جنوبی افتتاح خواهد شد. رقابت هایی که از آن به عنوان المپیک آسیا و حضور در آن و کسب مدال برای کشورهای آسیایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

سهم خراسان رضوی از مدال های اینچوان چقدر است؟

کاروان ورزشی کشورمان نیز از جمله کاروان هایی است که در ادوار گذشته حضوری پررنگ و همه جانبه داشته است. رقابت های دور قبل که در چین برگزار شد ورزشکاران ایران با قرار گرفتن بر سکوی چهارم جدول توزیع مدال ها رشد قابل قبولی داشتند که در این بین سهم ورزشکاران خراسانی در کسب این عنوان تنها یک مدال برنز آن هم توسط احسان پیغمبری در رشته ووشو بود. هرچند که بودند ورزشکارانی همچون حامد آفاق اسلامیه که در ورزش های گروهی مثل بسکتبال مدال تیمی (نقره) گرفتند اما ورزشکاری از خراسان رضوی که بتواند مدالی در رشته های انفرادی برای استان و کشورمان به ارمغان بیاورد جز پیغمبری نفر دیگری نبود.

دوره گذشته در مجموع 6 ورزشکار از استانمان در بازی های آسیایی گوانگجو حضور داشتند. این دوره البته از نظر آماری این تعداد به 13 نفر افزایش یافته که این رشد بیش از دوبرابر، نشان از پیشرفت ورزشکارانمان دارد. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که در بازی های آسیایی هیچ وقت به تعداد شرکت کنندگان مدال تعلق نمی گیرد بلکه باید روی سکو رفت و مدال گرفت.

آریا نسیمی شاد، جواد محجوب ، امیرقاسمی نژاد، علی یعقوبیان ، احسان پیغمبری ، سکینه قاسم پور ، حامد آفاق، روزبه ارغوان ، محمد دانشور ، حسن تفتیان ، محمد ناصری ، فرهاد ظریف و جعفر پهلوانی 13 ورزشکار خراسان رضوی هستند که در بازی های آسیایی اینچوان حضور دارند با نگاهی گذرا به فهرست این 13 نفر در واقع هیچ کدام از آنها را نمی توان شانس اول کسب مدال طلا دانست. هرچند که در بسکتبال و والیبال که آفاق ، ارغوان و ظریف حاضرند نمی شود مدال احتمالی طلا را به تنهایی به نام این ورزشکاران ثبت نمود.

 شانس نقره ای شدن برای تفتیان در دوومیدانی تا حدود زیادی وجود دارد که آن بستگی به شرایط این دونده در طول رقابت ها دارد.

در بین شانس های برنز شاید بشود نام چند ورزشکار را جای داد احسان پیغمبری ، جواد محجوب ، امیر قاسمی نژاد گزینه های احتمالی رسیدن به سکوی سومی بازی های آسیایی از خراسان رضوی هستند. رقابت هایی که البته تا استارت نخورد نمی شود دقیق در خصوص آن اظهار نظر کرد. یادمان نرود که از بین 13 ورزشکاری که به اینچوان می فرستیم هیچ کدام از ورزشکارانمان نیستند که قاطعانه بشود مدالی برایش کنار گذاشت.   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.