روسیه می‌گوید به موجب قوانین بین الملل حملات تحت امر امریکا علیه تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه باید با دولت مرکزی در دمشق هماهنگ شوند.

روسیه: امریکا باید حملاتش را با سوریه هماهنگ کند

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه (۴ مهر) در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم انجام هر اقدامی در سطح جهان برای غلیه بر تهدیدهای تروریستی، اعم از اعمال نیرو باید مطابق با قوانین بین الملل باشد.»

لاوروف گفت: «حتی هم اینک که این حملات آغاز شده اند، هماهنگی با مقامات سوری امری حائز اهمیت می‌باشد. نادیده گرفتن مقامات سوری از نبردی که در جریان است... نه تنها بر خلاف قوانین بین الملل است بلکه بازده را کاهش می دهد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را که وی پیش از حملات هوایی مطرح کرده بود، بازگو کرد.

پوتین در گفتگویی تلفنی با با کی مون، دبیرکل سازمان ملل گفته بود این حملات نباید بدون اجازه دمشق اجرا شوند.

امریکا با پشتیبانی بحرین، اردن، قطر، عربستان و امارت متحده عربی عملیات هوایی خود را که ماه گذشته در عراق آغاز شد به سوریه کشانده است.

امریکا و متحدان عربی آن از روز سه شنبه حمله به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده‌اند.

ارتش سوریه در ماه‌های اخیر مشغول آزاد سازی منطقه‌ای از دمشق تا ساحل مدیترانه بوده و در امتداد شاهراه اصلی شمال به جنوب و همچنین در کوهستان‌های منطقه قلمون در امتداد مرز با لبنان، توانسته است شهرها و روستاهایی را باز پس بگیرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ عرصه خشونت مرگباری است. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید در جریان بیش از سه سال درگیری در این کشور جنگ زده بیش از ۱۹۱ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند که احتمالا این رقم «کمتر از شمار واقعی کسانی است که کشته شده‌اند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.