قدس آنلاین یزد - استاندار یزد با اشاره به تاثیر مستقیم مشکلات اقتصادی در بحث ازدواج و ولادت، اظهار داشت: رونق زمینه‏‏های کسب و کار را در جامعه، اشتغالزایی و ارائه مشاوره مناسب و هدفمند به جوانان منجر به افزایش نرخ ازدواج و ولادت خواهد شد.

تاثیر مستقیم مشکلات اقتصادی در ازدواج و ولادت

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، "سید محمد میرمحمدی " در چهلمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با موضوع ازدواج برگزار شد، با اشاره به آمارها و گزارشات ارائه شده در زمینه مباحث مربوط به ازدواج و طلاق و سن ازدواج جوانان در استان گفت: مهمترین بحث در بررسی و ارائه آمارهای این چنینی، تحلیل این آمارها و احصاء دلایل شکل‏‏گیری و نوسانات موجود در آمارهای ارائه شده است چرا که دلایل متعدد و گوناگونی در بطن این آمارها نهفته که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی مشاوره پیش از ازدواج را امری ضروری در راستای درک بهتر زوجین جوان دانست و سپس با تاکید بر مشاوره پس از ازدواج برای جوانان، گفت: بسیاری از مواردی که منجر به طلاق می‎‎شود، به دلیل عدم آموزش‌‌های لازم قبل از ازدواج است که باید با مشاوره صحیح برطرف شود.

رییس ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: اگر بتوانیم براساس آمار موجود، به مشکلات پی ببریم و بدانیم که به عنوان مثال در این سال‌‌ها چه عواملی اسباب کاهش طلاق یا رشد آن بوده می‎‎توانیم برنامه‏‏ریزی مناسب‏‏تری برای مقابله با مشکلات این‎‎چنینی داشته باشیم.

میرمحمدی با اشاره به تاثیر مستقیم مشکلات اقتصادی در بحث ازدواج و ولادت، گفت: اگر زمینه‏‏های کسب و کار را در جامعه رونق دهیم و موجبات اشتغالزایی هر چه بیشتر را فراهم آوریم و همچنین ارائه مشاوره مناسب و هدفمند به جوانان را مد نظر قرار دهیم‎‎، به افزایش نرخ ازدواج و ولادت کمک کرده‏‏ایم .

عالی‎‎ترین مقام اجرایی استان در ادامه با اشاره به نقش سمن‎‎ها در زمینه ارائه مشاوره و تسهیل در امر ازدواج در جامعه گفت: در همه زمینه‎‎ها هر چه نقش انجمن‎‎های مردم نهاد قوی‎‎تر باشد، جامعه ما سالم‎‎تر است.

میرمحمدی با اشاره به پایداری بیشتر ازدواج‌‌ها در مناطق روستایی گفت: در مناطق روستایی از آنجا که پیوند میان والدین با زوج‎‎های جوان همچنان حفظ شده و قرابت بیشتری مابین آنها وجود دارد، والدین نقش مشاورین را نیز ایفاء می‌‌کنند و همین امر در کاهش طلاق و تداوم ازدواج موثر است.

استاندار یزد سپس از مراکز دانشگاهی استان خواست تا با همکاری سازمان ثبت احوال استان،  نسبت به هدایت پایان‎‎نامه‎‎های دانشجویان در مسیر انجام تحقیقات و پژوهش‌‌های لازم در موضوع ازدواج‎‎، طلاق و ولادت اقدام کنند و  امور تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه را گسترش دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.