مدیر عامل منطقه گردشگری سپاد از ایجاد مرکز تجارت صنایع دستی ایران در این منطقه گردشگری خبر داد و گفت: احداث این مرکز اقدامی هوشمندانه درحوزه صادرات صنایع دستی به سایر کشور‌ها است.

مرکز تجارت صنایع دستی ایران در منطقه گردشگری سپاد ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سید مهدی درهمی در نشستی خبری به مناسبت آغاز هفته گردشگری اظهار کرد: 10 هزار نفر از ایثارگران در منطقه تجاری گردشگری سپاد سهام دار هستند.

وی با بیان اینکه این منطقه گردشگری تجاری هیچ سهامدار ممتاز ندارد، گفت: بیش از 10 میلیون متر مربع از اراضی شمال غربی مشهد مقدس و 2 میلیون متر مربع از منطقه گردشگری سپاد مشهد مقدس از سوی این منطقه گردشگری آماده سازی شده است.

درهمی با اشاره به اینکه بازار بین المللی خیام و مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق مشهد مقدس در دردیف موفق‌ترین مراکز تجاری در سطح کشور هستند، بیان کرد: این دو مجتمع با بهره گیری از جلوه‌های از هنر معماری ایرانی اسلامی ساخته شده است که مجتمع تجاری الماس شرق روزانه 132 هزار نفر بازدید کننده دارد.

مدیر عامل منطقه گردشگری سپاد با بیان اینکه در ایام پیک مسافر از منطقه تجاری گردشگری سپاد مشهد مقدس 250 هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه رضوی بازدید می‌کنند، گفت: براساس داده‌های آماری 31 درصد از بازدید کنندگان از مجتمع تجاری گردشگری سپاد مشهدی و 69 درصد زائران بارگاه حضرت رضا (ع) هستند.

وی افزود: همچنین براساس نظر سنجی‌های صورت گرفته منطقه گردشگری سپاد پس از حرم مطهر رضوی دررتبه دوم قرار گرفته است و اکثر زائران از این منطقه گردشگری بازدید به عمل می‌آورند در همین راستا به دنبال افزایش ظرفیت میزبانی در این منطقه گردشگری هستیم.

درهمی با تاکید بر اینکه جاذبه‌های گردشگری این منطقه تجاری گردشگری مبتنی بر تجارت و تحقیقات است، گفت: در حال حاضرمجتمع گردشگری وصال، بازار بزرگ خیام، پارک ساحلی آفتاب، شهر بازی سرزمین خورشید، شهربازی سرزمین عجایب، سیرک دائمی ملل و سینمای پنج بعدی در دل منطقه گردشگری و تجاری سپاد در حال فعالیت است.

وی افزود: بزرگ‌ترین نمازخانه کشور با متراژ7 هزار متر مربع در مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق ساخته شده است که در این نمازخانه برنامه‌های متعدد مذهبی در ایام مذهبی برگزار می‌شود.

وی به پروژه‌های در دست ساخت از سوی منطقه تجاری گردشگری سپاد اشاره کرد و افزود: پروژه شبیه ساز سقوط آزاد، باغ پرندگان، توسعه پارک ساحلی آفتاب، توسعه نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت با عنوان «رنگین کمان»، برج بازار بین المللی خاورمیانه، مجتمع تجاری ستاره شهر از جمله پروژه‌های در دست ساخت از سوی منطقه تجاری گردشگری سپاد است.

مدیرعامل منطقه گردشگری سپاد در توضیح پروژه شبیه ساز سقوط آزاد گفت: این پروژه مشابه داخلی ندارد اما مشابه این پروژه در خارج از کشور وجود دارد در این پروژه تفریحی افراد تجربه پرواز را کسب می‌کنند.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه شبیه ساز سقوط آزاد از اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان سال با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

درهمی از افتتاح مجتمع مسکونی نوید در روزهای آتی خبر داد و گفت: این مجتمع با مساحت 20 هزار مترمربع به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل منطقه گردشگری سپادهمچنین از ایجاد مرکز تجارت صنایع دستی ایران در این منطقه گردشگری خبر داد و گفت: احداث این مرکز اقدامی هوشمندانه در حوزه صادرات صنایع دستی به سایر کشور‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات منطقه گردشگری سپاد ماندگاری بیشتر زائر در مشهد است چرا که در حال حاضر مدت زمان اقامت زائر در مشهد بین 2ونیم تا سه روز است.

درهمی با اشاره به این مطلب که صنعت گردشگری سومین صنعت درآمد زا در سطح جهان مطرح است، بیان کرد: ایران اسلامی جزو کشورهای نخست جهان در حوزه جاذبه‌های گردشگری است اما متاسفانه کشور ما در این حوزه توفیقات قابل توجهی به دست نیاورده است.

وی تصریح کرد: اگر به صنعت گردشگری در کشور توجه شود و بتوانیم با اقدامات کار‌شناسانه تعداد گردشگران خارجی را به 25 میلیون نفر برسانیم عدد بیکاری در کشور به صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.