قدس آنلاین: عواقب و پیامدهای خطرناک نوشیدن بیش از اندازه الکل در دانشگاه ها تاثیر بسیار منفی بر پردیس ها، هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ها گذاشته است. نتایج بررسی های وزارت بهداشت، وزارت علوم و پلیس آمریکا را در ادامه مطالعه می کنید: 

عواقب هولناک نوشیدن الکل در دانشگاه های آمریکا

مرگ

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، هزار و 825 دانشجوی 18 تا 24 ساله به علت تصادفات رانندگی که عامل اش نوشیدن بیش از اندازه الکل است جان خود را از دست داده اند.

مصدومیت

599 هزار دانشجوی 18 تا 24 ساله به علت نوشیدن الکل با مصدومیت های جبران ناپذیر دست و پنجه نرم می کنند.

تجاوز

بیش از 696 هزار دانشجوی 18 تا 24 ساله پس از نوشیدن الکل به دانشجویان دیگر تجاوز کرده اند.

رابطه جنسی نا ایمن

بیش از 400 هزار دانشجوی 18 تا 24 ساله رابطه جنسی نا ایمن برقرار کرده اند و بیش از 100 هزار نفر از آنها اعلام کرده اند در طول برقراری ارتباط مست بوده اند.

مشکلات تحصیلی

بیش از 25 درصد دانشجویان اعلام کرده اند عواقب نوشیدن الکل مانند غیبت کردن از کلاس ها، کسب نمرات پایین و ... گریبان آنها را گرفته است.

خودکشی

بیش از 150 هزار دانشجو با نوشیدن بیش از اندازه الکل آمار مشکلات جسمی و خودکشی ناشی از نوشیدن این ماده مخدر را 2 درصد افزایش داده اند.

رانندگی کردن تحت تاثیر الکل

سالانه بیش از 4 میلیون دانشجوی 18 تا 24 ساله تحت تاثیر الکل رانندگی می کنند.

خرابکاری

بیش از 11 درصد دانشجویان دانشگاه اعلام کرده اند پس از نوشیدن الکل خرابکاری کرده اند.

صدمه زدن به اموال دانشگاه

25 درصد مدیران دانشگاه هایی که آمار نوشیدن الکل در آنها پایین است و بیش از 50 درصد مدیران دانشگاه هایی که آمار نوشیدن الکل در آنها بالا است اعلام کرده اند دانشجویانی که الکل می نوشند به اموال دانشگاه صدمه زیادی می زنند.

دخالت پلیس

در حدود 5 درصد از دانشجویان سال آخر مقطع لیسانس دست کم یک بار به علت نوشیدن بیش از اندازه الکل با حراست و پلیس دانشگاه درگیر شده اند. بیش از 110 هزار دانشجوی 18 تا 24 ساله نیز به علت رانندگی کردن تحت تاثیر الکل دستگیر می شوند.

نوشیدن و اعتیاد به الکل

نتایج بررسی های مرکز پیشگیری و کنترل از اعتیاد آمریکا نشان می دهد بیش از 37 درصد دانشجویان به علت نوشیدن و اعتیاد به الکل در 12 ماه گذشته به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه کرده اند.     

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.