نخست‌وزیر عراق با اعزام نیروی زمینی ترکیه به کشورش به بهانه مبارزه با داعش مخالفت کرد.

«حیدرالعبادی» با اعزام نیروی زمینی ترکیه به کشورش مخالفت کرد

به گزارش فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به موافقت پارلمان ترکیه با دخالت نظامی آنکارا در عراق به بهانه مبارزه با داعش واکنش نشان داد و مخالفت خود را با این مسئله اعلام کرد.

پایگاه خبری عراقی «المدی پرس» نوشت: حیدرالعبادی امروز (شنبه) در واکنش به موافقت پارلمان ترکیه با اعزام نیروهای زمینی آنکارا به عراق اظهار داشت که مخالف ورود نیروی زمینی به کشورش است. ضمن اینکه نیروهای امنیتی عراق و «قهرمانان بسیج مردمی» در عرصه‌های نبرد ویژه با داعش حضور دارند و شرایط به نفع آنها در حال تغییر است.

وی در ادامه از تمام کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی علیه داعش خواست که به حاکمیت عراق و وحدت اراضی آن احترام بگذارند و هرگونه حملات هوایی را با هماهنگی دولت این کشور انجام دهند.

عبادی طی بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم جدید پارلمان ترکیه گفت: ما در زمانی هستیم که از تلاش‌های بین‌المللی مبارزه با تروریسم (داعش) استقبال می‌کنیم اما بار دیگر تاکید می‌کنیم که مخالف ورود نیروهای زمینی به عراق هستیم. ما در دیداررهایمان با سران کشورهای مختلف این امر را بارها اعلام کرده‌ایم که ما به کمک نیروی زمینی آنها نیازی نداریم.

پارلمان ترکیه پنجشنبه (10 مهرماه) طرح پیشنهادی دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور برای اقدام نظامی علیه داعش در خارج از مرزهای ترکیه را تصویب کرد.

نمایندگان پارلمان ترکیه ساعت 17 به وقت محلی (17:30-تهران) بررسی این طرح را در جلسه علنی که حزب عدالت و توسعه اکثریت مطلق آن را با خود می‌دید آغاز کردند و سرانجام پس از سه ساعت بررسی (20 به وقت محلی) 298 نماینده به آن رأی مثبت و 98 نماینده نیز رأی منفی دادند.

این طرح که از جانب دولت به پارلمان ارائه شد، به ارتش ترکیه اجازه می‌دهد که تحت عنوان «دفاع از خود در مقابل حملاتی که از جانب گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق متوجه ترکیه است» اقدام نظامی در سوریه و عراق انجام بدهد.

دمشق این تصمیم پارلمان ترکیه را خصمانه توصیف کرد و «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفت: بعید می دانم که شورای امنیت سازمان ملل علیه ترکیه به دلیل این اقدام خصمانه علیه سوریه تدابیری اتخاذ بکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.