رییس جمهور کشورمان گفت: ایران پس از لغو تحریمها برای جایگزینی روسیه به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده گاز اروپا آماده نیست.

ایران آمادگی جایگزینی گاز روسیه را ندارد
130-50.jpgبه گزارش (ایسنا)، حسن روحانی رییس جمهور ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: ایران این آمادگی را ندارد که پس از لغو تحریم‌ها به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده گاز اروپا جایگزین روسیه شود.

روحانی افزود: همانطور که می‌دانید ایران بزرگترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد اما به لحاظ تولید با کمبود مواجه است و بنابراین ما ابتدا باید به فکر تقاضای داخلی در کشور خود باشیم.

وی افزود: ما هر از گاهی در فصل زمستان با مشکل تامین گاز مواجه می‌شویم اما شما می‌دانید که مشتریان زیادی در اطراف ما در شرق و غرب حضور دارند. همه همسایگان شرقی، غربی و جنوبی ما خواهان خرید گاز از ما هستند که ما باید آن را استخراج کنیم.

رییس جمهور ایران گفت:‌ بنابراین اکنون شرایط آنطور نیست که همه فکر کنند اگر روسیه عرضه گاز را متوقف کند، ایران آن را تامین خواهد کرد.

ایران به دنبال افزایش همکاری با روسیه در بخش گاز طبیعی است.

روحانی گفت: در سالهای اخیر ما تلاشهای خود را افزایش دادیم تا کشورهای صادرکننده گاز همکاری داشته باشند. رقابت نباید مشکل‌ساز بلکه باید سالم باشد و برای خریداران سود برساند و به صادرکنندگان لطمه نزند.

رییس جمهور کشورمان تاکید کرد: در بخش گاز طبیعی و انرژی بهترین راه همکاری و تعامل است و ما به دنبال همکاری با روسیه در تمام زمینه‌ها هستیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.