قدس آنلاین: رئيس پليس آذربايجان شرقی خبر اميدبخش به مردم داد و گفت: طي شش ماهه ابتدايي سال‌جاري شاهد کاهش19 درصدي تصادفات فوتي و 3 درصدي سرقت هستيم.

کاهش تصادفات فوتي و سرقت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از تبریز، سردار محسن حسن‌خانی با اشاره به مصادف شدن هفته‌ي ناجا با دو عيد بزرگ مسلمانان جهان عيد قربان و عيد غدير گفت: اين دو عيد بزرگ را به پيشگاه حضرت ولي عصر(عج)، مقام معظم رهبري و مسلمانان جهان بويژه مردم متدين و شريف تبريز و آذربايجان‌شرقي و همچنين كاركنان پرتلاش نيروي انتظامي و خانواده‌هاي آنان تبريک عرض مي‌کنم.
سردار حسن‌‌خاني افزود: هر سال هفته‌‌اي به نام هفته نيروي انتظامي نامگذاري شده که امسال اين مناسبت انشاالله از چهاردهم تا بيستم مهرماه با شعار "پليس؛ تلاش جهادي، کارآمدي، اقتدار" برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينکه هفته ناجا با سه هدف عمده برگزار مي‌شود تصريح کرد: اولين هدف قدرداني و قدرشناسي از کارکنان تلاشگر نيروي انتظامي که در اين شغل حساس وظيفه‌ي خطيري برعهده دارند؛ هدف دوم فرصتي است تا با استفاده از ظرفيت‌ها، مشارکت مردم و نهادها را در ايجاد امنيت بالا ببريم چرا که امنيت محصولي جمعي است و هدف سوم ارائه گزارش عملکرد نيروي انتظامي به مردم است.
اين مقام انتظامي در بخش ديگري از سخنان خود از نامگذاري ايام هفته ناجا خبر داد و اقتدار، توانمندي، قانون‌مداري، خدمتگزاري، پاسخگويي، کرامت انساني، دانش بنياني، تعالي فردي و سازماني، ولايت‌مداري، حاکميت ارزش‌هاي اسلامي، جامعه ايماني، اعتماد عمومي و مشارکت مردمي، آموزش همگاني و پيشگيري اجتماعي را ازجمله‌ي اين نامها برشمرد.
فرمانده انتظامي استان به تبيين شعار هفته ناجا پرداخت و افزود: اولين شعار هفته ناجا به تاسي از شعار سال و بيانات مقام معظم رهبري گرفته شده که نوعي مبين تلاش جهادي است.
وي در ادامه دو خبر اميدبخش به مردم داد و تشريح کرد: در حاليکه طي چند سال گذشته با افزايش 20 درصدي جرم سرقت در استان مواجه بوديم اما طي شش ماه ابتدايي سال جاري با تلاش نيروي انتظامي و با يک کار جهادي و در پي تشکيل قرارگاه مبارزه با سرقت توانستيم علاوه بر جلوگيري از افزايش سرقت 3 درصد از رشد اين ميزان سرقت را در استان کاهش دهيم.
وي در تشريح خبر دوم گفت: با تلاش ماموران راهور با همکاري مناسب مردم در عمل کردن به توصيه‌هاي پليس، شاهد کاهش 19 درصدي آمار تصادفات فوتي هستيم که نشان از کاهش فوت بيش از 90 نفر از شهروندانمان است.
سردار حسن‌خاني از ارتباط مناسب و تنگاتنگ مردم با نيروي انتظامي در استان ياد کرد و افزود: طي شش ماه گذشته شاهد بيش از 500هزار تماس مردمي با پليس بوده‌ايم که نشانگر اعتماد و مشارکت مردم در امر ايجاد امنيت است.
سردار حسن‌خاني با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه امروز کساني که در نيروي انتظامي وظيفه ايجاد امنيت و  آسايش را برعهده دارند، مجاهد في سبيل الله هستند خاطرنشان کرد: اين بيان دلگرم کننده فرمانده کل قوا بهترين مدالي بود که به برسينه کارکنان خدوم نيروي انتظامي نصب شد و تمامي ماموران انتظامي کاري که امروز انجام مي‌دهند کاري جهادي است.
وي با بيان اينکه بسياري از ماموران انتظامي در راستاي استقرار امنيت به درجه پرفيض شهادت نائل شده ‌اند يادآور شد: استان آذربايجان‌شرقي بيش از 800 شهيد نيروي انتظامي نثار جمهوري اسلامي ايران کرده و امروز نيز عطر و بوي شهادت در يگانهاي اين نيرو‌ ساري و جاري است.
وي عنوان کرد: هفته ناجا از 14مهر تا 20مهر برگزار خواهد شد و طي آن بيش از 70 برنامه متنوع فرهنگي، اجتماعي و اطلاع‌رساني با محوريت پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، آموزش مهارت‌هاي انتظامي و اجتماعي اقشار مختلف جامعه و مشارکت عموم مردم در تاسيس و حفظ و نظم و امنيت عمومي در سطح شهر تبريز و شهرستان‌هاي تابعه طراحي و برنامه‌ريزي شده است.
به گفته‌ي وي ديدار با نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه محترم تبريز، مراسم تجليل از شهروندان قانونمند، راه‌اندازي شهرک آموزش ترافيک در تبريز و غبار روبي مزار مطهر شهدا در سطح استان از جمله‌ي اين برنامه‌ها در طي هفته‌ي ناجاست.
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.