سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه را مرکز علم و معرفت و همچنین کانون نقد و تحلیل مسائل کشور توصیف کرد که در هر نظامی دارای اهمیتی بالا است.

نجفی: دانشگاه کانون نقد و تحلیل مسائل کشور است

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، محمدعلی نجفی» صبح امروز (سه شنبه) و در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی 94-93 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی که با حضور رییس جمهوری در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است با بیان این مطلب گفت: گرچه فعالیت های آموزشی در دانشگاه ها از سه هفته قبل آغاز شده اما حضور امروز حجت الاسلام حسن روحانی مایه طراوت و حرارت بیشتر در فعالیت های علمی دانشگاه ها خواهد شد.

وی با ارائه آماری از وضعیت دانشگاه ها در سال جاری اظهارداشت: چهار میلیون و 685 هزار دانشجو در سال جاری در بیش از دو هزار و 650 موسسه آموزش عالی دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل شده اند.

نجفی افزود: امسال حدود 15 درصد از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و دکترای حرفه ای مشغول به تحصیل خواهند بود.

به گفته سرپرست وزارت علوم 65 درصد دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی و 20 درصد نیز در مقاطع کاردانی تحصیل می کنند.

نجفی همچنین سهم تولید ایران براساس رتبه بندی های مختلف که با توجه به شاخص های مختلف انجام می شود را بین 1.4 تا 1.8 درصد اعلام کرد و گفت: سهم تولید ایران از تولید علم در جهان بیش از سهم جمعیتی ما است.

وی خاطرنشان کرد: براساس شاخص تایم دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان جزو چهارصد دانشگاه برتر دنیا هستند ولی براساس رتبه بندی شانگهای به جز این دو دانشگاه دانشگاه های علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزو چهارصد دانشگاه برتر دنیا هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.