قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: ای علی! تو نخستین کسی هستی که از این امت به خدا و رسول او ایمان آوردی و نخستین کسی هستی که به سوی خدا و رسولش هجرت کردی و آخرین کسی خواهی بود که رسول خدا (ص) با تو عهد خواهد کرد، سوگند به آن کسی که جانم به دست اوست، جز آن مؤمنی که خدا دلش را به ایمان آزموده است کسی تو را دوست نمی دارد و جز منافق یا کافر کسی با تو دشمنی نمی کند.

این افراد در آسمان هفتم شناخته شده اند!

عشق به اهل بیت (ع) زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر (ص) مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد که در این بین اظهار عشق و علاقه به امیرالمومنین علی (ع) جانشین بر حق خاتم الانبیاء دارای آثار و برکات بی شماری می باشد چنانچه عبدالله بن عباس می گوید: رسول خدا (ص) فرمودند: ای علی! هر که تو را دوست بدارد و به تو محبت ورزد، من او را دوست خواهم داشت و به او محبت خواهم ورزید،؛ و هر که تو را دشمن بدارد و با تو مخالفت کند، من او را دشمن خواهم داشت و با او مخالفت خواهم کرد، چرا که تو از منی و من از تو هستم، و در روایتی دیگر آمده است که رسول خدا (ص) فرمودند: ای علی! تو نخستین کسی هستی که از این امت به خدا و رسول او ایمان آوردی و نخستین کسی هستی که به سوی خدا و رسولش هجرت کردی و آخرین کسی خواهی بود که رسول خدا (ص) با تو عهد خواهد کرد، سوگند به آن کسی که جانم به دست اوست، جز آن مؤمنی که خدا دلش را به ایمان آزموده است کسی تو را دوست نمی دارد و جز منافق یا کافر کسی با تو دشمنی نمی کند.

علاوه بر این از علی بن موسی (ع) از پدرش و از پدرانش، از علی بن ابی طالب (ع) نقل شده است که رسول خدا (ص) فرمودند: ای علی! خوشا به حال کسی که تو را دوست دارد و تصدیق کند و وای به حال کسی که تو را دشمن دارد و دروغ پندارد و همانا دوستداران تو در آسمان هفتم شناخته شده هستند، و همچنین رسول خدا (ص) بیان داشته اند: ای علی! خوشا به حال کسی که تو را دوست بدارد و تصدیق کند و وای بر کسی که تو را دشمن بدارد و تکذیب نماید. دوستداران تو میان اهل آسمان ها معروفند. آنان اهل دین و ورع هستند و سیمایی نیکو دارند و فروتن اند. چشمانشان فرو افتاده و دل هایشان بیمناک است. ولایت تو را چنان که شایسته است شناخته اند و زبانشان به فضیلت تو گویاست. چشمانشان در مهر به تو و امامانی که از فرزندان تو هستند گریان است. به آنچه خدا در کتاب خود به آنان فرمان داده یا من به آنان فرمان داده ام یا تو به آنان فرمان می دهی و یا امامانِ از فرزندان تو که اولی الأمر هستند به آن فرمان می دهند عمل می کنند و به قرآن و سنت من پای بند هستند. آنان با یکدیگر رابطه دارند و به یکدیگر محبت می کنند. فرشتگان بر آنان درود می فرستند و برای دعایشان آمین می گویند و برای گناهکارانشان طلب آمرزش می کنند.

منابع:

1- شیخ طوسی. الامالی، ج2: 86.

2- قاضی نورالله مرعشی. احقاق الحق، ج5: 80؛ ج7: 276.

3-سید هاشم حسینی بحرانی، غایه المرام، ج1: 92.

4- صابری یزدی. هزار حدیث در فضایل امام علی (ع): 369، 370.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علوی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    5 0
    یا علی مدد
  • مهسان نقوی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    5 0
    خدارا شکر که مولایم علی شد...