قدس آنلاین؛ شهرکرد، فاطمه بیاتی اشکفتکی؛ نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما و مسئولین در برابر مشکلات به وجود آمده در حوزه آب زاینده رود و کارون سکوت کنیم و حرفی نزنیم این به معنی خیانت به استان و منافع مردم است .

سکوت مسئولین در برابر آب، خیانت به استان است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛ سعید زمانیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ما با انتقال آب شرب هیچ وقت مخالف نبودیم ولی با زور گویی، لاوی گری ، اعمال نفوذ و تحت فشار قرار دادن مسئولین در کشور مخالفیم و قطعا هم جلوی این مسائل را می گیریم .

زمانیان افزود: اگر قرار است در مقابله با مشکلات به وجود آمده در حوزه آب و زاینده رود بی توجهی شود از همه ابزار های موجود استفاده می کنیم و اگر قرار است قانون شکنی در کشور باشد ما هم میرویم  و سد تنگزی را  قبل از سد زاینده رود افتتاح می کینم تا آبی وارد سد زاینده رود نشود .

نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سودجویی برخی از افراد و استفاده شخصی از اعتبارات کارخانه جات ذوب آهن ، فولاد و پتروشیمی که متعلق به همه مردم است ؛ خاطرنشان کرد: مگر این اعتبارات و عوارض پرداختی ما بیت المال نیست و نباید این اعتبارات در استان های کم برخوردار استفاده شود ؟ چه کسانی اجازه استفاده از عوارض 12 ریالی کارخانه جات آهن و فولاد در سال های گذشته را قبلا و  در حال حاضر به اصفهان داده است؟ حرف ما در کشور این است که چرا باید بی عدالتی و بی قانونی حکم شود ؟

زمانیان تصریح کرد: مسئله زاینده رود مسئله ای ملی است نه استانی؛ دریاچه ارومیه هم با همین تدابیر غلط و سوء مدیریت ها به نابودی کشیده شد کسی مستقیما دریاچه ارومیه را از بین نبرد بلکه با ایجاد سد در بالا دست و برداشت های بی رویه و غلط  جز نمک برای ارومیه چیزی نگذاشتند .

وی افزود: برخی از مسئولین استان اصفهان به مردم دروغ می گویند و برای مردم مسئله آب را شفاف سازی نمی کنند چرا که هر چه قدر بیشتر از سد، آب برداشت شود غرب اصفهان که هیچ به شرق  اصفهان هم آب نخواهد رسید .

سعید زمانیان ادامه داد : اگر امروز همه سکوت کنیم لعنت و نفرین مردم  را به جان خریده ایم و نه تنها باید در برابر خدا پاسخگو باشیم بلکه مسئول جوابگویی به نسل آینده هم هستیم .

این مسئول تاکید کرد: اصلا زاینده رود خشک نشده است و این حرف کذب می باشد چرا که هر ساله حتی یک و نیم میلیون متر مکعب آب هم بیشتر به اصفهان انتقال داده می شود و زمانی که به سمت اصفهان میریم وقتی در  کارخانه های بزرگ ذوب آهن و فولاد و همچنین در بخش کشاورزی به خصوص شیوه آب رسانی غرقابی به شالیزارهای برنج آب به صورت صحیح برداشت نمی شود مشخص است که آب دیگر به اصفهان نخواهد رسید.  

وی با بیان اینکه در رابطه با بهشت آباد مردم استان چهارمحال و بختیاری  اجازه حفر تونل را نخواهند داد ؛ افزود: تونل گلاب هم اجازه حفر را ندارد و این یک مسئله امنیتی و کاری خلاف قانون و مسائل زیست محیطی است .

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛ در حال حاضر 240 روستای استان چهارمحال و بختیاری با تانکر آب رسانی می شوند و بسیاری از مردم روستاهای حاشیه زاینده رود و شهرستان های متعدد این استان با مشکل کم آبی و بی کاری مواجه شده اند چرا که شغل اکثریت ساکنان روستاهای اطراف زاینده رود و شهرستان های استان کشاورزی می باشد  .

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرزو IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    مردم چهارمحال و بختیاری پای کسانی که از گلیمشان دراز تر شود را قطع خواهند کرد