قدس آنلاین : استاندار اصفهان گفت: در طول سال‌های اخیر و به‌‌ خصوص دولت یازدهم روابط ایران و چین افزایش یافته است.

روابط ایران و چین در دولت یازدهم گسترش یافت

رسول زرگرپور در دیدار قائم‌ مقام و سردبیر کل خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) اظهار کرد: اصفهان برای گسترش تبادلات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با استان‌های مختلف کشور چین آمادگی دارد.

وی افزود: ملاقات‌های صورت‌ گرفته از سوی مسئولان دو کشور فضا را برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فراهم کرده است.

استاندار اصفهان با اشاره به سیاست‌های جدید دولت تدبیر امید درباره ارتباط عزت‌مند با کشورهای خارجی، بیان کرد: در دولت جدید سیل گردشگران خارجی و مردان سیاست بین‌الملل به ایران و شهر اصفهان جاری شده است.

وی همچنین به سفر 86 هیئت سیاسی عالی‌رتبه در یک سال گذشته به شهر اصفهان اشاره و بیان کرد: مهمانانی که به اصفهان آمدند، دلیل سفر خود را بازدید از قلب تپنده ایران، یعنی اصفهان و آمادگی برای حضور گسترده‌تر در مناسبات و بازار ایران با توجه به مذاکرات ژنو عنوان کردند.

زرگرپور با بیان اینکه امروز کشورهای دنیا خواهان توسعه روابط با ایران هستند، خاطر نشان کرد: تعداد گردشگران خارجی که امسال به اصفهان آمده‌اند سه برابر سال قبل بوده، به ‌طوری که امروز با کمبود هتل و امکانات گردشگری روبه‌رو هستیم.

وی به ظرفیت‌های اصفهان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اصفهان صنعتی‌ترین استان ایران و دومین استان دانشگاهی کشور با 170 دانشگاه و 320 هزار دانشجو بوده، و این ظرفیت‌ها زمینه ارتباطات فرهنگی و اقتصادی اصفهان را با کشورهای دیگر فراهم کرده است.

استاندار اصفهان به تعاملات فرهنگی و اقتصادی اصفهان با ایالت گوانگ‌جو چین اشاره و بیان کرد: مدیریت استان را برای تبادلات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با استان‌های مختلف کشور چین آمادگی دارد.

وی تصریح کرد: اصفهان با 14 شهر از جمله شیان چین خواهرخواندگی داشته و این شهر مرکز ادیان توحیدی بوده، به‌طوری که پیروان چهار دین توحیدی در اصفهان، به‌ طور مسالمت‌آمیز با هم زندگی می‌کنند.

زرگرپور بیان کرد: استان اصفهان با برخورداری از میراث غنی فرهنگی معنوی، دارای 20 هزار اثر مهم تاریخی بوده که یک‌هزار و 600 اثر ثبت ملی و 6 اثر ثبت جهانی شده و این شهر جزو یکی از 10 نقطه دیدنی دنیا است.

وی خبرگزاری شینهوا را یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های خبری دنیا خواند و گفت: شایسته است دفتر تهران این خبرگزاری، گزارش‌هایی از ظرفیت‌های ایران و اصفهان تهیه و منعکس کند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: امیدواریم که با سفر هیئت خبرگزاری شینهوا چین به ایران و آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ غنی و پیشرفت‌های این کشور، این واقعیت‌ها به ‌خوبی به مردم چین منتقل شود، تا ارتباط عمیق‌تر و محکم‌تری ایجاد شود.

قائم مقام و سردبیرکل خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) نیز در این دیدار گفت: با وجود شنیده‌های قبلی خود از شهر زیبای اصفهان، دیدن این شهر تاثیر عمیقی بر من گذاشت و اصفهان یکی از زیباترین شهرهای دنیا است.

هه پینگ زمینه‌سازی برای احیای جاده ابریشم را از اهداف سفر خود به ایران عنوان کرد و افزود: ایران یکی از شاه‌راه‌های اصلی این جاده بوده و احیای جاده ابریشم منوط به این است که رسانه‌ها مسئولیت خود را به ‌طور جامع به انجام رسانند.

وی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های دو کشور به ملت‌ها تاکید کرد و گفت: شناخت بیشتر می‌تواند زمینه‌ساز روابط بهتر و گسترده‌تر شود.

قائم مقام و سردبیرکل خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی دو کشور باید همزمان ارتباطات فرهنگی و اجتماعی نیز افزایش یابد، خاطر نشان کرد: روابط تنگاتنگ دو ملت به احیای جاده ابریشم کمک بیشتری کرده و اصفهان به‌ عنوان یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهر‌های ایران می‌تواند دروازه ورود به ایران باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.