پیشنهاد سردبیر

به گزارش پرس تی‌وی، مردم فلسطین با ریختن به خیابان‌های رام‌الله، واقع در کرانه باختری اشغالی حمایت خود از شرق بیت المقدس (اورشلیم) را اعلام کرده‌اند.

برگزاری تظاهرات در رام‌الله در حمایت از مسجد الاقصی

  معترضان عهد کردند برای مقابله با تجاوز شهرک نشینان و سربازان اسرائیلی به بیت المقدس و مسجد الاقصی، هر آنچه در توان دارند به کار گیرند.

عصام بکر، یک فعال فلسطینی گفت: «ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا پیام حفاظت خود از مسجد الاقصی و شهر اورشلیم (بیت المقدس) را به گوش جامعه بین الملل برسانیم. خشونت‌گری اسرائیل... در حال عبور از خطوط قرمز مهم ما می‌باشد.»

نیروهای اسرائیلی پیشتر در همین روز از ورود فلسطینیان زیر ۵۰ سال به این مسجد ممانعت به عمل آوردند. در جریان درگیری‌هایی که بعد از این اقدام اسرائیلی‌ها به وقوع پیوست، سه فلسطینی مجروح شدند.

واصل ابو یوسف، رهبر جبهه آزادی بخش فلسطین گفت: «جنایات نیروهای اشغالگر و تجاوز آنها علیه مردم ما در سراسر اراضی اشغالی ادامه دارد. دلیل وجود خشونت علیه مقدسات و مکان‌های مقدس ما نیز همین است.»

مردم فلسطین به شدت از این حملات خشمگین هستند و آنها را بی احترامی به این مکان مقدس اسلامی برمی‌شمارند. مردم فلسطین می‌گویند قدس پایتخت کشور مستقل فلسطین در آینده است و میراث آن باید دست نخورده باقی بماند.

محوطه‌ی مسجد الاقصی که در شهر اشغالی بیت‌المقدس قرار دارد محلی پرتنش و یکی از مکان‌های مقدس در اسلام است. این مکان که یهودیان آن را «قبه الصخره» می‌نامند مقدس‌ترین مکان در دین یهود است. مسجد الاقصی پس از مسجدالحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه سومین مکان مقدس مسلمانان به شمار می‌رود.

 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.