قدس آنلاین-ایلام: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: نقش رسانه های دیداری و شنیداری برای پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش خشونت در جامعه کم نظیر است.

نقش رسانه برای کاهش جرائم در جامعه کم نظیر است

جعفر داربخانی در مصاحبه با جمعی از اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه انسان موجودی است متفکر و با اندیشه و تدبیر نیازهای روزمره خود را برطرف می سازد، اظهار داشت: بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز و ظهور جرائم مختلف در جامعه، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تمام تلاش مجموعه معاونت پیشگیری دادگستری استان، بهره گیری از ظرفیت و توان رسانه ها برای آموزش شهروندان در راستای کاهش ناهنجاریهای اجتماعی در سطح استان بوده است، افزود: با فرهنگ سازی و آموزش می توان از اعتیاد، طلاق و خودکشی که آسیب های اجتماعی هستند و ناهنجاریهای اجتماعی زیادی به دنبال دارند، جلوگیری کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام به 10 جرم که در سطح استان از فراوانی بیشتری برخوردارند، اشاره کرد و بیان داشت: این جرائم به ترتیب، سرقت تعزیری، ایراد ضرب و جرح عمدی، تهدید، توهین به اشخاص، تخریب، اعلام مفقودی اشیاء، مزاحمت تلفنی، الزام به انجام تعهد و استعمال مواد مخدر هستند.

جعفر داربخانی با تأکید بر اینکه ریشه اصلی بیشتر جرائم خشونت است، یادآور شد: نقش رسانه های دیداری و شنیداری برای پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش خشونت در جامعه کم نظیر است.

وی با بیان اینکه تقویت بنیه دینی، خودباوری و خودآگاهی در مردم باید در صدر برنامه های متولیان امر فرهنگ سازی و رسانه ها قرار گیرد، خاطرنشان ساخت: مردم و رسانه ها می توانند با نقد درست و ارائه راهکارهای عالمانه، کارشناسی و عملیاتی، ما را در پیشبر اهداف سازمانی و آرمانی یاری کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه دادگستری استان سال گذشته در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه به رتبه اول کشوری دست یافته است، تصریح کرد: در سالجاری نیز تمام توان خود را در راستای آگاهی بخشی و آموزش به کار خواهیم بست و امیدواریم که بتوانیم میزان جرائم و خشونت ها را در سطح استان کاهش دهیم.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.