رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند که یک جنگنده این کشور روز چهارشنبه یک هواپیمای باری را پس از آنکه این هواپیما در نزدیکی لندن به تماس‌های برج مراقبت پاسخ نداده، تهدید به حمله کرده است.

جنگنده‌های انگلیسی یک هواپیمای باری را تهدید به حمله کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، چهارشنبه شب پس از آنکه یک هواپیمای باری متعلق به کشور لتونی که در آسمان حومه لندن پرواز می‌کرد به پیام‌های برج مراقبت پاسخ نداد، جنگنده‌های انگلیسی به پرواز درآمده و این هواپیما را تهدید به حمله کردند.

این حادثه ساعت 5 عصر به وقت محلی و پس از آن رخ داد که هواپیمای تجاری خطوط هوایی «آر‌ای‌اف-آویا» لتونی به پیام‌های رادیویی ارسال‌شده، پاسخ نداد. این امر موجب شد تا دو فروند جنگنده «تایفون» نیروی هوایی سلطنتی بریتانا از پایگاه «کانینگزبی» منطقه لینکونشایر برای مقابله با هواپیمای لتونی به پرواز درآیند.

یک سخنگوی نیروی هوایی انگلیس اعلام کرده است این جنگنده‌ها به دلیل فوریت مسئله مجبور شده‌اند تا با سرعت مافوق صوت حرکت کنند و همین امر موجب بروز صدای انفجاری قوی در آسمان لندن شده است.

دقایقی بعد، پس از آنکه هواپیمای آنتونوف همچنان بدون پاسخ به برج مراقبت به پرواز خود در جنوب شرق لندن ادامه داده، جنگنده‌ها به این هواپیما نزدیک شده و هشداری جدی به کادر خلبانی آن داده‌اند.

در بخشی از پیام یکی از جنگنده‌های انگلیسی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است: «من از سوی دولت پادشاهی متحد علیا حضرت مأمور شده‌ام تا به شما هشدار دهم در صورتی که فورا به دستورات من پاسخ ندهید، هدف قرار خواهید گرفت.»

به نوشته پایگاه «بی‌ان‌او»، لحظاتی بعد ارتباط با این هواپیما برقرار شده و سپس آنتونوف به سلامت در فرودگاه «استنستد» لندن به زمین نشسته است.

بنا بر اعلام پلیس، با هر سه خدمه هواپیما صحبت شده و آن‌ها اعلام کرده‌اند که دلیل قطع ارتباط، تغییر حوزه پروازی بوده است.

انگلیس که در طول سه سال گذشته اصلی‌ترین حامی اروپایی تروریست‌های فعال در سوریه بوده، اکنون به دلیل حضور پرشمار اتباعش در این گروه‌ها، از احتمال بازگشت آن‌ها یا اقدامات تروریستی همفکران این افراد نگران شده است. سطح امنیتی در انگلیس از دو ماه قبل به 4 از 5 رسیده است

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930808000024#sthash.cbJbdoJb.dpuf

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.