مردم شهرهای دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین از صبح امروز به پای صندوق های رای رفته اند تا اقدام به انتخاب رئیس جمهور و اعضای پارلمان کنند.

یک کشور با دو انتخابات پارلمانی/روندی که غرب تایید نمی کند

 به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، در حالیکه لوهانسک (لوگانسک) و دونتسک همچنان جزئی از خاک اوکراین محسوب می شوند اما مردم این دو شهر که از مدتها قبل مناطق خود را جمهوری دونتسک نامیده اند به پای صندوق های رای رفته اند تا برای خود رئیس جمهور و نماینده مجلس انتخاب کنند.

انتخابات امروز در شرق اوکراین در حالی برگزار می شود که کمتر از 10 روز قبل این کشور صحنه برگزاری انتخابات پارلمانی بود که در آن احزاب غرب گرا به پیروزی رسیدند.

الجزیره در مورد انتخابات امروز در مناطق جدایی طلب اوکراین می نویسد: برگزاری انتخابات در این مناطق به نوعی مشروعیت بخشیدن به حکومتی است که از چندماه قبل قدرت را در این دو شهر در اختیار دارد.

انتخابات امروز در لوهانسک و دونتسک در حالی برگزار می شود که اوکراین، آمریکا و اروپا آن را غیر قانونی دانسته اند و در این میان فقط روسیه از برگزاری این انتخابات در مناطق جدایی طلب اوکراین حمایت می کند.

در صورت رقم خوردن نتیجه این انتخابات به نفع جدایی طلبان، این امر می تواند انگیزه آنها برای استقلال از اوکراین را بیشتر کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.