صندوق جهانی طبیعت در گزارشی اعلام کرد: جمعیت ماهی ها، پرندگان، پستانداران، دوزیستان و خزندگان از سال 1970 میلادی تاکنون 52 درصد کاهش یافته است.

گونه های جانوری در جهان 52 درصد کاهش یافته است

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، این گزارش نشان می دهد که موجودات زنده در آب شیرین وضعیت بدتری دارند به گونه ای که 76 درصد از آنها کاهش پیدا کرده است.

در این گزارش، از بین رفتن زیستگاه ها، صید بی رویه، شکار و تغییرات آب و هوایی به عنوان تهدید اصلی گونه ها عنوان شده است.

بر اساس گزارش سیاره زنده صندوق جهانی طبیعت که هر دو سال یک بار ارایه می شود، استرالیا به دلیل قرار گرفتن در رتبه 13 رد پای اکولوژیک نیازمند 6.25 هکتار جهانی زمین مولد و اقیانوس به ازای هر نفر در هر سال است.

رد پای اکولوژیک به معنای روند تخریب منابع طبیعی و افزایش توسعه علیه محیط زیست است که انسان ها آن را بر روی کره زمین باقی می گذارند.

هکتار جهانی واحدی است که میزان تولید متوسط ​​زمین حاصلخیز مانند گندمزار، جنگل ها و اقیانوس ها در طول یک سال را نشان می دهد.

صندوق جهانی طبیعت اعلام کرده است که مردم استرالیا نیاز به یک رد پای اکولوژیک برای پایداری شیوه های زندگی دارند.

براساس آمارهای جدید، استرالیا و 12 کشور جهان بیش از حد از زمین های قابل کشت استفاده کرده اند و بیشترین میزان انتشار کربن را دارند.

بر این اساس، استرالیا در حال نابودی جنگل ها و گرفتار صید بی رویه است. همچنین انتشار کربن از طرف این کشور در اتمسفر نسبت به میزان جذب کربن توسط جنگل ها و اقیانوس ها بیشتر است.

بیش از نیمی از رد پای اکولوژیک استرالیا به آلودگی کربن و پس از آن استفاده از زمین های قابل کشت و چوب مربوط می شود.

صندوق جهانی طبیعت تخمین زده است که ظرفیت زیستی کره زمین در حدود 12 بیلیون هکتار جهانی و سهم هر فرد بالغ بر حدود 1.7 هکتار است.

اگر همه مانند استرالیایی ها زندگی کنند برای حفظ شیوه زندگی آنها به بیش از سه سیاره زمین دیگر نیاز خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، کویت دارای بیشترین اثرات اکولوژیک در جهان است یعنی به ازای هر نفر 10.36 هکتار جهانی زمین نیاز دارد و کشور تیمور شرقی با 0.44 هکتار جهانی به ازای هر فرد کمترین میزان را داراست.

آمریکا در رتبه هشتم است، در حالی که انگلیس در رتبه 28 و چین در رتبه 75 رد پای اکولوژیک قرار دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.