نیروی هوایی کانادا برای نخستین‌ بار روز یکشنبه (دیروز) مواضع تکفیری‌های «داعش» را در عراق مورد هدف قرار داد.

نیروی هوایی کانادا برای اولین بار مواضع داعش در عراق را هدف گرفت


به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، وزیر دفاع کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور اواخر روز یکشنبه (دیروز) به وقت محلی، برای نخستین بار مواضع تکفیری‌های «داعش» در شهر فلوجه واقع در غرب بغداد را مورد هدف قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، ارتش کانادا روز یکشنبه نخستین حمله هوایی خود را به مواضع نیروهای داعش در کشور عراق انجام داد.

«راب نیکلسون»، وزیر دفاع کانادا، در ساعات پایانی روز گذشته به وقت عراق، اعلام کرد نیروی هوایی ارتش آن کشور، تحت ائتلاف به رهبری آمریکا، در نخستین حمله خود در عراق علیه داعش شرکت کرده است.

در بیانیه وی آمده است که این حملات نمایانگر مواضع قاطع کانادا در مبارزه با تروریسم می‌باشد و این حملات همزمان با حضور «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در کانادا صورت گرفته است.

همچنین نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا روز یکشنبه پنج بار در حملاتی جداگانه، مواضع داعش دراطراف شهر کوبانی را مورد هدف قرار داده‌اند.

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که هواپیماهای «سی‌اف-18» نخستین حمله هوایی خود را از زمان پیوستن به مبارزه علیه داعش از 30 اکتبر انجام داده است.

به گزارش رادیو فردا، وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که این دو هواپیما، تحت هماهنگی با متحدان آن کشور بمب‌های هدایت‌شونده‌ای را در منطقه فلوجه پرتاب کرده‌اند.

حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش در عراق، از تابستان گذشته آغاز شده است و انگلیس، استرالیا، اسپانیا، فرانسه  و هلند از جمله کشورهای عضو این ائتلاف هستند. ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد همچنین با تکفیری‌های داعش در مبارزه هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.