مسوول کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان با بیان اینکه دو کشور به دنبال افزایش مراودات اقتصادی و سیاسی خود هستند، گفت: ایران و آذربایجان ظرفیت بالایی برای همکاری در زمینه های مختلف دارند.

ایران و آذربایجان نسبت به افزایش همکاری در بخش های اقتصادی و سیاسی تلاش می کنند
 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی که در راس هیاتی از نهادها و دستگاههای اجرایی به باکو سفر کرده است, طی جلساتی در خصوص موضوعات زیربنایی روابط دو کشور از جمله همکاری های مشترک در زمینه نفت و گاز، انتقال برق و نیرو، حمل و نقل، بانک و همکاری های بازرگانی و تجاری و همچنین موضوعات مشترک با جمهوری آذربایجان بحث و گفت و گو کرد.

همچنین در سفر واعظی به جمهوری آذربایجان که به منظور هماهنگی و برنامه ریزی سفر هفته آینده حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری انجام گرفته, توافقات و تفاهم نامه هایی که در سفر الهام علی اف به ایران منعقد شده بود، مورد بررسی قرر گرفت .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در دیدار خود با شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان که با حضور نمایندگان و مسوولان نهادهای ذیربط جمهوری آذربایجان برگزار شد؛ موضوعات مورد توافق در اجلاس کمیسیون مشترک مردادماه سال جاری را بررسی کرد.

مسوول کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان از توسعه مناسبات دو کشور در کلیه سطوح به خصوص در بخش اقتصادی اظهار رضایت کرد و افزود: از زمان سفر رییس جمهور آذربایجان به ایران، فضای همکاری خوبی بین دو کشور ایجاد شده است.

واعظی افزود: نمایندگان بخش های ذیربط از ایران و آذربایجان در جلسات کارشناسی نسبت به بررسی موضوعات مطروحه اقدام کرده تا در سفر روحانی به باکو به امضای مقامات ذیربط برسد.

وی اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل هایی که از دولت جمهوری اسلامی دارد نسبت به مذاکره و حل و فصل تمام موضوعات آمادگی لازم را دارد.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: این سفر گام جدی و روبه جلو جهت توسعه روابط با کشورهای همسایه و ازجمله آذربایجان است.

گفتنی است, رییس جمهور کشورمان به دعوت الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان هفته آینده به مدت دو روز به باکو سفر خواهد کرد که در این راستا واعظی در سفر خود، تنظیم وهماهنگی اسنادی که قرار است به امضای دکتر روحانی برسد را عهده دار خواهد بود.

لازم به ذکر است دولت یازدهم با هدف گسترش روابط با کشور های منطقه، سطح مروادات سیاسی و اقتصادی خود را با جمهوری آذربایجان افزایش داده که برهمین اساس از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری مورد توجه قرار خواهد گرفت، حضور گسترده نمایندگان بخش خصوصی خواهد بود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.