ترس از اقدامات تروریستی سبب شده همزمان با مراسم 'روز یادبود' کشته شدگان انگلیسی و جامعه کشورهای مشترک المنافع در جنگ جهانی اول، تدابیر شدید امنیتی در لندن و سایر شهرهای مهم انگلیس به اجرا گذاشته شود.

افزایش تدابیر شدید امنیتی در لندن به دلیل ترس از اقدامات تروریستی

  گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حاکی از استقرار گسترده نیروهای پلیس در اطراف برج لندن و سایر مناطق گردشگری از جمله کاخ باکینگهام و نیز بناهای یادبود کشته شدگان جنگ جهانی اول در نزدیکی هایدپارک در قلب پایتخت انگلیس است.

علاوه بر مقام های رسمی انگلیس، انتظار می رود شماری زیادی از مردم این کشور امروز (یکشنبه) در مراسم روز یادبود در محل برج لندن که قلعه ای تاریخی در سمت شمال رود تیمز است، شرکت کنند.

روزنامه 'دیلی میرور' در این رابطه نوشت: سطح هشدار امنیتی در لندن و سایر شهرهای مهم انگلیس در آستانه روز یادبود و به دنبال دستگیری اخیر چند مظنون به برنامه ریزی عملیات تروریستی، به بالاترین حد افزایش یافته است.

این روزنامه افزود: یک سخنگوی پلیس متروپلیتن لندن در این خصوص گفته است، قادر به اظهارنظر درباره موارد امنیتی به اجرا گذاشته شده در لندن به ویژه در مورد حضور و استقرار نیروهای پلیس دراین شهر نیست.

'ویل جیدس' یک کارشناس مسایل امنیتی به روزنامه دیلی میرور گفته است: بزرگترین مشکل این است که شما با تروریست های تنهایی مواجه اید که در حال برنامه ریزی برای حملات تصادفی هستند.

وی با تشبیه این تروریست ها به 'گرگ های تنها' که بدون هدف واضح به دنبال شکار می گردند، عنوان کرد این مساله سبب دشوار شدن مبارزه با آنها شده است.

روزنامه جنجالی 'سان' دیروز (شنبه) مدعی شده بود، چهار فرد مظنونی که به تازگی توسط پلیس ضدتروریسم انگلیس دستگیر شده اند، به دنبال ترور ملکه الیزابت در مراسم 'یکشنبه یادبود' در لندن بوده اند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: پلیس انگلیس توطئه برای ترور ملکه انگلیس در جریان مراسم 'روز یکشنبه یادبود' را کشف و خنثی کرده است.

یک سخنگوی اسکاتلندیارد روز جمعه از دستگیری چهار نفر در لندن و حومه آن از سوی واحد ضدتروریسم پلیس انگلیس، به اتهام برنامه ریزی برای عملیات تروریستی خبر داد؛ هر چند اشاره ای به جزییات این برنامه ریزی نکرد.

براساس گزارش اسکاتلندیارد، این افراد که چهار مرد در سنین 19 تا 27 هستند، هم اینک برای بازجویی در ایستگاه پلیسی در مرکز لندن بازداشت هستند.

هرچند پلیس انگلیس عنوان کرده که در حال بازجویی از مظنونان است اما تاکنون در برابر گزارش های منتشر شده درخصوص اهداف و انگیزه های افراد دستگیر شده واکنشی نشان نداده است.

پلیس انگلیس تنها گفته 'این بازداشت ها و بازرسی ها در چارچوب تحقیقی درباره تروریسم افراط گرایان انجام شده است'.

دولت انگلیس از هشتم شهریورماه گذشته به دلیل آنچه تهدیدات گروه داعش و سایر گروه های افراطی خوانده، سطح هشدار امنیتی در داخل مرزهایش را به مرحله «شدید» افزایش داده است.

این افزایش سطح هشدار امنیتی بدین معناست که حمله و تهدید انگلیس از سوی داعش و سایر گروه های تروریستی قریب الوقوع نیست اما بسیار محتمل است.

برخی از منابع محلی پیشتر عنوان کرده بودند که ترس از حملات تروریستی احتمالی اعضای گروه داعش سبب شده است که پلیس ضدتروریسم انگلیس در بالاترین سطح آماده باش از زمان بمبگذاری لندن در سال 2005 میلادی قرار بگیرد.

بعد از حادثه تیراندازی در نزدیکی پارلمان کانادا، برای نخستین بار نظامیان مسلح انگلیسی در مراکز مهم گردشگری لندن از جمله در نزدیکی کاخ باکینگهام و محل نخست وزیری و پارلمان انگلیس مستقر شده اند.

'اولیور گوتا' یک محقق در زمینه ضدتروریسم به روزنامه تایمز گفته، به دنبال پیوستن انگلیس به حملات هوایی علیه گروه داعش در عراق، احتمال حمله علیه خاک بریتانیا به 10 برابر افزایش یافته است.

براساس گزارش های منتشر شده از سوی وزارت کشور انگلیس، از اول سال جاری میلادی بیش از 220 نفر مظنون به برنامه ریزی عملیات تروریستی در این کشور دستگیر شده اند.

به گفته مقام های انگلیس، برآورد می شود حداقل 500 شهروند این کشور برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه و عراق رفته و برخی از آنها به انگلیس بازگشته اند که این افراد یک تهدید امنیتی به شمار می آیند.

گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده غرب و برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.