جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از شکستن بند خاکی روستای حسین آباد جدید نیشابور خبر داد.

بند خاکی در نیشابور شکست ،10 واحد مسکونی زیر آب رفت

این بند خاکی شنبه شب گذشته در پی بارندگی‌های اخیر شکست و 10 واحد مسکونی این روستا زیر آب رفت.  در پی این حادثه 50 نفر از روستاییان دچار حادثه شدند، اما خوشبختانه تلفات جانی در این باره گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای جمعیت هلال احمر نیشابور با دستگاه‌های لجن کش و موتورپمپ، برای خالی کردن آب از منازل روستاییان به یاری آنها شتافتند. میزان خسارتهای ناشی از این حادثه از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن در حال بررسی است، با این حال تمامی مزارع کشاورزی این روستا که به کشت زعفران اختصاص یافته بود در جریان این حادثه از بین رفته است. در همین حال مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی با اشاره به اینکه سدخاکی نیشابور به صورت غیر قانونی احداث شده است، گفت: درحال پیگیری موضوع هستیم.

حجت علی شایان‌فر در ارتباط با شکسته شدن این سد خاکی اظهار داشت: مسؤولیت این گونه سد‌ها با مدیریت بحران استان نیست.

وی افزود: به این موارد عنوان سد اطلاق نمی‌شود، بلکه بیشتر بندهایی است که به صورت رسمی نیستند و خود روستاییان آنها را احداث می‌کنند.

شایان‌فر با اشاره به اینکه بار‌ها این موضوع و حوادث احتمالی آن را به روستائیان تذکر داده‌ایم، خاطرنشان کرد: مردم به دلیل ترس از خشکسالی اقدام به احداث این گونه بند‌ها می‌کنند که ممکن است حوادث بسیار زیادی را نیز در پی داشته باشد. مدیرکل مدیریت بحران گفت: این گونه بند‌ها مسؤولیتش با آب منطقه‌ای است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی افزود: شکسته شدن سد نیشابور هیچ مجروحی در بر نداشته است و این موضوع به صورت رسمی از سوی مدیریت بحران خراسان رضوی تکذیب می‌شود و تنها در این حادثه چند منزل مسکونی آسیب دیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.