چهار تروریست برای انجام عملیات خرابکارانه پیش از برگزاری نشست هفته جاری اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) وارد این کشور شدند.

ورود چهار تروریست به میانمار در آستانه اجلاس سران آ.سه.آن حضور اوباما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بیست و پنجمین نشست سران آ.سه.آن روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در 'نایپیداو' پایتخت میانمار برگزار می شود و در آن سران کشورهای عضو و 'باراک اوباما' رییس جمهور آمریکا شرکت دارند.

اوباما قرار است در میانمار با 'تین سین' رییس جمهور و 'آنگ سان سوچی' رهبر مخالفان این کشور دیدار و گفت وگو کند.

روزنامه 'استار' فیلیپین روز دوشنبه اعلام کرد با انتشار خبر ورود این تروریست ها به میانمار، اطلاعات و تصاویر این چهار تروریست در اماکن عمومی مرکز ایالت 'مان' جنوبی به عنوان افراد تحت تعقیب پلیس توزیع شده است.

گفته می شود برخی از اعضای گروه تروریستی داعش در بین تروریست ها هستند.

کارشناسان قل از این نیز پیش بینی کرده بودند روهینگیایی های میانمار که از سال 2012 میلادی هدف حمله بوداییان تندرو قرار گرفته اند از سوی گروه های افراطی به عنوان طعمه در فعالیت های تروریستی به کار گرفته شوند.

'سیدنی جونز' مدیر موسسه تحلیل سیاست تعارض در اندونزی نیز اخیرا گفته بود بدترین چیزی که ممکن است برای مسلمانان روهینگیا رخ دهد اتهام ارتباط آنها با گروه های وابسته به القاعده است.

'استار' فیلیپین اعلام کرد برخی اعضای تروریستی که شناسایی و معرفی شده اند عضو سازمان اتحاد روهینگیا هستند.

گفته می شود این افراد از طریق مرز غربی میانمار در استان راخین وارد این کشور شده اند و قصد دارند در نشست آ.سه.آن و شرق آسیا که در 'نایپیداو' و 'یانگون' برگزار می شود بمبگذاری کنند.

پلیس این دو شهر میانمار وضعیت امنیتی را افزایش داده است و در صورت نیاز اقدام به جستجوی خانه به خانه می کند.

بیست و پنجمین نشست سران آ.سه.آن در نایپیداو و نشست هایی نیز در یانگون برگزار می شود.

دولت میانمار 20 هزار پلیس را برای حفاظت از محل نشست بکار گرفته و تمام ورودی های این کشور از جمله فرودگاه ها، بنادر و پایانه ها را تحت کنترل قرار داده است.

مسافران اتوبوس ها نیز در میانمار تحت کنترل قرار گرفته اند.

اتحادیه آ.سه.آن شامل کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و میانمار است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.