عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس درباره پروتکل الحاقی حرف جدی دارد و قطعاً آن را امضا نخواهد کرد.

آقامحمدی: مجلس پروتکل الحاقی را امضا نخواهد کرد

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه مطبوعات درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: ما گلایه‌ای به وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده داریم که اطلاعات شفافی به ما ارائه نمی‌کنند، یعنی احساس می‌کنیم که مجلس را محرم نمی‌دانند.

وی افزود: طبیعی است که مجلس روی روند مذاکرات حساسیت داشته باشد. هم اکنون تیم مذاکره کننده در عمان در حال مذاکره است و ما اطلاعاتمان را تنها از کانال‌های غیررسمی کسب می‌کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با اشاره به خطوط قرمز هسته‌ای کشورمان در مذاکرات گفت: خطوط قرمز ما شامل به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران و رفع یک‌جای تحریم‌هاست. به‌گفته این نماینده به‌طور قطع و یقین اگر مجلس در جایی ببیند روی حقوق ملت کم‌توجهی شده، واکنش نشان می‌دهد، چرا که ملت در این زمینه هزینه سنگینی داده، مردم سختی کشیده‌اند و مقاومت و ایثار کرده‌اند.

آقامحمدی در ادامه افزود: توافق باید به‌گونه‌ای باشد که بهای این هزینه‌ها لحاظ شود، در غیر این صورت مجلس حق طبیعی خود می‌داند که به موضوع ورود کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی که به نظر می‌رسد در صورت توافق نهایی هسته‌ای از سوی ایران و پس از تصویب در مجلس پذیرفته شود، نیز گفت: مجلس باید درباره پروتکل حساس باشد و نمایندگان حرف جدی در این باره دارند. امضای پروتکل در واقع امضای کاپیتولاسیون است، قطعاً مجلس پروتکل را تصویب نخواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمار IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    مردم در فقرند و بیکاری بیداد میکند لطغا فقط منافع و نظرات جناحی را نبینید مردم هم جایگاهی دارند
  • ب IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    این مجلس بعلت مخالفت با رای مردم واعلام حمایت از جلیلی در انتخابات که یک حرکت زشت وضد اخلاقی بود دیگر محرمملت نیست. سلام بر ظریف