قدس آنلاین - تبریز: وزیر کشور در نشستی صمیمی با فرمانداران استان آذربایجان شرقی، از عزم جدی دولت برای سپردن کارها به مردم خبر داد و گفت: همه مناطق کشور قدرت اداره خود را دارند و باید روزی این تفکر را جا بیندازیم که باید به مناطق توجه شود.

همه مدیران باید تفکر توسعه‌ای و نگاه درون‌گرا را بیاموزند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با فرمانداران استان آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: نباید تصور شود که یک وزیر می‌تواند برای همه کشور تصمیم‌گیری کند، بلکه مدیران محلی با شناخت بهتر از مسایل و مشکلات منطقه می‌توانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

وی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی و شهرستان‌های استان، آن را اقدام خوب و مفیدی ارزیابی کرد و خواستار معرفی این کار ابتکاری به عنوان یک الگو در سطح کشور شد.

وزیر کشور با تاکید بر تبدیل دارایی‌ها به سرمایه، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درون‌گرا و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود که در این صورت بسیاری از مشکلات قابل حل است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: همه مدیران ما باید تفکر توسعه‌ای، نگاه درون‌گرا و شیوه‌های تامین مالی را بیاموزند و در این زمینه باید از فعالان واقعی بخش خصوصی و استادان باتجربه دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار سند تدبیر توسعه استان را نقشه راه توسعه و پیشرفت توصیف کرد و گفت: برش‌های شهرستانی این سند تنظیم شده و مبنای کار فرمانداران خواهد بود.

جبارزاده اظهار کرد: نگاه ما در این سند استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شهرستان‌هاست و بر این اساس مسایل و مشکلات اصلی شهرستان‌ها و راهکارهای منطقه‌ای برای حل آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به این که فرمانداران استان از نیروهای باتجربه وزارت کشور هستند، افزود: با عنایت دولت تدبیر و امید و وزارت کشور از بدنه کارشناسی این وزارتخانه حداکثر استفاده را کردیم.

جبارزاده افزود: همه فرمانداران استان با همدلی و هماهنگی کامل در خدمت مردم و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید هستند.

تعدادی از فرمانداران استان هم در این دیدار صمیمی برخی از مشکلات حوزه مسوولیت خود را بیان کردند و وزیر کشور در خصوص مسایل مطرح شده توضیحات لازم را ارایه کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.