قدس:سابقه اسلام هراسی در غرب قطعاً به دهه های کنونی بر نمی گردد، چه آنها پیش از این نیز بارها و به بهانه های مختلف سعی در ایجاد نگرانی در اذهان مردم خود نسبت به گسترش اسلام داشته اند، اما در سالهای اخیر و بویژه پس از انقلاب اسلامی که اسلام ناب تعریف واقعی خود را یک بار دیگر به جهان عرضه کرد، دشمنان این تفکر که جای نگاه اومانیستی و انسان محور را تنگ دیدند، به انواع و اقسام حیله ها متوسل شدند تا به هر ترتیب از گسترش و نفوذ اسلام بکاهند.

اسلام هراسی؛ بازی رو به پایان

متأسفانه رسانه ها نیز در این میان سهم اصلی را بر عهده گرفتند و به اشکال مختلف و بنا به سیاستهای طراحان پروژه اسلام هراسی، وارد میدان شده و تلاش کردند تا از اسلام چهره‌ای خشن و به دور از اخلاقیات انسانی نشان دهند.

در حقیقت کارتلهای فرهنگی غربی با کمک دستگاه های امنیتی و شبه نظامی برنامه ای را ترتیب دادند که دلهای مردمی را که با اسلام آشنایی چندانی نداشتند، نگران کرده و مانع از گرایش آنها به فطرتشان که خداپرستی واقعی و حقیقی است، بشوند.

در سالهای اخیر دستگاه های وابسته به اردوگاه غرب که منافع خود را در میان مسلمانان در خطر می دیدند، دو سناریوی مهم را دردستور کار قرار دادند. اولین سناریو، ایجاد اختلاف بین مسلمانان در کشورهای آنان بود. انگلیسی ها که تبحر خاصی در اختلاف افکنی داشتند بویژه در دوره عثمانی تلاش زیادی برای این کار انجام دادند و پس از آن با تشکیل کشورهای مختلف و دسته بندی بین آنها، دامنه اختلافات را گسترش داده و با ابداع آیینهای منحرفی مانند وهابیت و امثال آن، نگاه قشر ناآگاه را نیز تغییر داده و حتی برداشت آنها از اسلام را نیز تغییر دادند.در سایه این برداشت غلط اولاً اختلافات بین مسلمانان افزایش یافت و پس از آن به سبب رفتارهای افراطی برخی ناآگاهان که مشخصاً با تحریک و پشتیبانی دستگاه های امنیتی غربی اتفاق افتاد، سعی کردند نگاه مردم جهان را به اسلام دستخوش برداشتهای غلط کنند . به همین سبب رسانه های اردوگاه استکبار از تمام توان خود برای انعکاس رفتارهای غلط برخی مسلمان نماها استفاده کردند. این در حالی است که بزرگترین جنایتهای تاریخی توسط غربی ها اتفاق افتاده و بویژه دو جنگ بزرگ جهانی توسط آنها رخ داد که منجر به کشته شدن ده‌ها میلیون انسان شد.

غرب در واقع با پنهان کردن جنایت ضد بشری غیر مسلمانان و بزرگ کردن اقدامهای کسانی که رسانه های غربی آنان را مسلمان می نامند و در واقع مسلمان حقیقی نیستند، مدتهاست که با کارت اسلام هراسی اهداف خود را دنبال می کند، اما این پرسش وجود دارد که سرانجام این اتفاق تا کجا می تواند ادامه یابد؟

واقعیت آن است که اگرچه امروز گستره رسانه ها بسیار افزایش یافته و عمده آنها نیز در دستان آمریکایی هاست، اما با تولد خرده رسانه ها و رفت و آمدهای بیشتر توسط نخبگان به سرزمینهای اسلامی، شرایط درحال تغییر است و موازنه به سود مسلمانان سنگینی می کند، موازنه ای که سرانجام منجر به سوختن تمام کارتهای غرب شده و بازی آنها را به هم خواهد زد.

امروز گسترش اسلام در اروپا و آمریکا چنان سرعت گرفته است که سیاستمداران غربی را دچار نگرانی جدی کرده و برخی از آنها را دچار اشتباه‌های جدی می کند. به عنوان مثال، تعرض به مسلمانان در اروپا با واکنش منفی مردم اروپا مواجه می شود و بسیاری از آنها امروز جنایات گروه هایی مثل داعش را به نام مسلمانان نمی نویسند.

مبارزه مستقیم، جنگهای نیابتی و تخریب اذهان و افکار عمومی جهان نسبت به مسلمانان دیگر به پایان خود رسیده اند و غرب بدون شک دیگر نمی تواند راه خود را مانند گذشته طی کند و شاید به همین دلیل است که گفته می شود، امروز در غرب بیش از چهار هزار معنویت بدلی در حال شکل گیری است تا به هر طریق شاید جایگزینی برای فطرت خداجوی انسانها پیدا کرده و با ایجاد دین و معنویت بدلی همچنان مطامع خود را پیگیری کنند.

شاید روزی به دلیل بسته بودن مرز برخی کشورها امکان مراوده زیادی بین مسلمانان وجود نداشت اما اکنون شرایط تغییر کرده و موج بیداری در منطقه به حرکت درآمده است. این موج راه خود را به سمت غرب خواهد گشود و قطعاً شرایط آینده دستخوش اتفاقات جدی خواهد شد. باید اعتراف کرد که با وجود همه مشکلات، کارت اسلام هراسی غرب مثل گذشته توان ندارد و دستگاه‌های امنیتی استکبار آخرین بازی های خود را انجام می دهند، بازی‌هایی که بدون تردید روزهای خوبی را برای آنها رقم نخواهد زد و نمونه آن هم انزجار مسلمانان و غیر مسلمانان از حرکتهای گروه هایی مثل داعش است که موج جدیدی از نگاه به اسلام واقعی را ایجاد کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.