قدس آنلاین – ایلام: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: 498 روستای استان ایلام از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مندند.

بهره مندی 498 روستای ایلام از خدمات آبفار

به گزارش قدس آنلاین از ایلام ،نوراله تیموری با بیان اینکه بیش از 98 درصد روستاهای استان ایلام از خدمات شرکت آبفار بهره می برند، اظهارداشت: از مجموع 580 روستا در استان ایلام، 498 روستا با جمعیت 175 هزار و 64 نفر زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 358 روستا با جمعیت 167 هزار و 883 نفر در قالب 46 مجتمع آبرسانی ساماندهی شده اند که رقمی معادل 95 درصد کل جمعیت زیر پوشش را تشکیل می دهند، افزود: این شرکت دارای 43 هزار و 563 مشترک است که تامین آب آشامیدنی آنها از طریق 61 حلقه چاه، 105 دهنه چشمه، 265 باب مخزن ذخیره و توزیع به حجم 62 هزار و 398 متر مکعب، یک هزار و 398 کیلومتر خط انتقال و یک هزار و 285 کیلومتر شبکه توزیع صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام به کنترل و پایش سلامت آب تحویلی به مشترکان از طریق 4 آزمایشگاه ثابت و سیار و کنترل مستمر دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این شرکت در راستای سیاست های کلان وزارت نیرو، اقدام به برنامه ریزی برای کاهش هدر رفت آب با اولویت مجتمع های آبرسانی در سطح روستاها کرده است.

وی با بیان اینکه کار شناسایی، اولویت بندی و مطالعه خطوط انتقال و شبکه های توزیع فرسوده روستاهای استان به اتمام رسیده است، یادآور شد: با توجه به مبادله موافقت نامه ها و تخصیص اعتبارات، عملیات اجرایی آن امسال و سال آینده آغاز خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.