پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: مذاکرات ایران و کشورهای موسوم به 1+5 درسرخط خبرهای ایران و جهان قرار دارد واتفاقی که قرا راست به توافق نهایی یا تمدید مذاکرات ختم شود از سوی رسانه ها مورد نقد وتحلیل قرار گرفته این درحالی است که از این مذاکرات هنوز هیچ خبررسمی به بیرون درز نکرده است و باید تا دقیقه 90 منتظر ماند. درعین حال سبدی از خبرهای خواندنی برای شما اماده کرده ایم که با هم مرور میکنیم ...

از ادعای راه ندادن روحانی به جلسه جامعه روحانیت و شکایت ایرانیها از سازمان انرژی اتمی ایران تا تجمعی که باعث تفریح خبرنگاران شد  وعکس جنجالی پیام صادقیان

 

***درخواست محسن رضایی برای جنگیدن با اسرائیل

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جوانان ما می‌توانند از خانه‌های‌شان با استفاده از اینترنت و فضای مجازی با دشمنان اسلام از جمله تکفیری‌ها و اسرائیلی‌ها بجنگند.

محسن رضایی ، گفت: مساله مقاومت از خود عاشورا آغاز شده است. زمانی که امام حسین(ع) به فرزندش می‌گوید که به خاطر مقاومت نمی‌توان به مدینه بازگردی، ما متوجه می‌شویم که مقاومت یعنی تلاش برای شکستن محاصره باطل علیه حق. اباعبدالله‌الحسین (ع) این دیوار را شکست و به فیضی بزرگ رسید.

او ادامه داد: امروز همین محاصره برای دنیای اسلام هم وجود دارد. می‌بینید که چگونه مردم غزه را می‌کشند. جهان اسلام تحریم می‌شود و از پیشرفت‌ها عقب می‌افتد اما خودشان هم دچار این حصارها می‌شوند، نمونه‌اش جنبش وال‌استریت بود.

او با بیان این‌که «حصارها چند مدل مختلف دارد»، گفت: ما را تحریم سیاسی کرده‌اند. ما حصارشان را با انقلاب شکستیم. با صدام خواستند که تحریم نظامی کنند. ما مقاومت کردیم و این حصارشان را هم باز شکستیم حالا با تحریم‌ها دورمان حصار اقتصادی کشیدند، آیا راه‌حلی جز مقاومت برای شکستن این حصار داریم؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین یادآور شد: جهان اسلام بیدار است و سال‌هاست که این بیداری را در کشورهای منطقه مشاهده کرده‌ایم اما در این بیداری انحرافاتی هم ایجاد شد، نمونه‌اش جریان تکفیری است که با بدترین شکل با مردم رفتار می‌کند. این جریان تکفیری حاصل دست خود دشمنان‌مان است. می‌خواهند افکار عمومی را علیه مسلمانان بشورانند و بگویند مسلمانان تا این اندازه اهل خشونت و کشتار هستند.

او فضای مجازی را مهم‌ترین ابزار تکفیری‌ها دانست و گفت: تفکیری‌ها امروز هر جنایتی که می‌کنند در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. اصلا انگار آن‌ها آدم می‌کشند که در سایت‌های‌شان به جهانیان نشان دهند. حالا در همین فضا به جای این‌که جوانان بروند و با تفنگ حضوری با دشمنان بجنگند می‌توانند از خانه‌های‌شان با حضور در فضای مجازی به جنگ علیه آنان بپردازند.

او گفت: ما می‌توانیم از فضای مجازی برای اهداف‌مان، دفاع از خود و مبارزه با دشمنان استفاده کنیم. با روشنگری، مشورت دادن و زدودن ابهامات اهداف‌مان را پیش ببریم، حتما که نباید با اسلحه و رودررو جنگید. امیدوارم که جوانان ما بتوانند از این طریق به حفظ استقلال خود بپردازند.

***نجات دختر هلندی از چنگال داعش با فداکاری مادر

یک مادر هلندی با وجود همه خطرات برای نجات دخترش به مرکز تروریست های داعش رفت و دخترش را از چنگال آن ها نجات داد.

به گزارش سایت دویچه وله، در حال حاضر هیچ شهری در دنیا به اندازه رقه برای افراد غیرمسلمان خطرناک نیست. این شهر به نوعی، کانون رسمی داعش محسوب می‌شود و اسلام‌گرایان در آن، یک رژیم ارعاب ایجاد کرده‌اند.

با همه این‌ها، زنی هلندی خطرات ناشی از بودن در رقه را به جان خرید و برای نجات دخترش از دست تروریست ها به این شهررفت؛ دختری اروپایی که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته بود. وی نام خود را عایشه گذاشته بود.

عایشه در سوریه با جوان ۱۹ ساله‌ای به نام عمر یلماز ازدواج کرد؛ یک اسلامگرای شناخته‌شده هلندی- ترکیه‌ای که زمانی هم درارتش هلند خدمت کرده است. عمر یلماز به شبکه جهانی بی‌بی‌سی گفته است که پس از کشته شدن یک پیکارجوی[تروریست] داعش که قرار بود عایشه به عقد او در آید، با عایشه ازدواج کرد، اما زندگی مشترک آن‌ها دیری نپایید و این دو از هم جدا شدند: «او به راه خودش رفت، من هم به راه خود.»

 نام مادر عایشه مونیک است و رسانه‌های هلندی تنها نام کوچک این دو را منتشر کرده‌اند. مونیک در ماه سپتامبر در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی هلندی عنوان کرده بود که دخترش در شخصیت عمر یک "رابین هود" می‌دید. [!]

مونیک پیش از رفتن دخترش به سوریه، پلیس هلند را از تصمیم او مطلع کرده بود. پلیس هم گذرنامه عایشه را گرفته بود، اما او با کارت شناسایی خود اول به ترکیه رفت و از آن‌جا وارد سوریه شد.

در ماه اکتبر، مادر عایشه برای اولین بار به ترکیه سفر کرد اما تلاشش اما برای رفتن به سوریه از مرز ترکیه ناکام ماند. بعد از آن و در همین ماه، او پیام استمداد دخترش را دریافت کرد که پشیمان شده و می‌خواست برگردد. مونیک برای دومین بار تلاش کرد و با وجود توصیه اکید پلیس برای نرفتن به رقه، چادر به سر انداخت، عایشه را پیدا کرد و از مرز رقه، به ترکیه آورد.

اینک هر دو زن در ترکیه منتظر جواز بازگشت به هلند هستند. وکیل این خانواده امیدوار است که مونیک و عایشه تا هفته آینده به کشورشان بازگردند.

مشکل این‌جاست که عایشه گذرنامه معتبری ندارد و از طرف دیگر باید از سوی مقامات امنیتی، بازجویی و تخلیه اطلاعاتی شود. یک نکته مهم دیگر آن است که روشن شود آیا او در جنایات داعش سهمی داشته یا خیر.

***موج پیامک علیه فرهادی؛ وزارت ارشاد برخورد کند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به معرفی محمد فرهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دکتر روحانی با اهتمام ویژه و در دقیقه ۹۰ فرهادی را به عنوان وزیر پشنهادی خود معرفی کرد که بلافاصله نیز جو مثبت و خوبی در مجلس فراهم شد مبنی بر اینکه غائله وزارت علوم ختم به خیر شود.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بلافاصله و از دقایقی بعد از معرفی فرهادی، برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی شروع کردند به ارسال پیامک و پرونده سازی برای آقای فرهادی که تا دیروز علیرغم اینکه مسئولیت ملی در کشور داشته، هیچ مطلب سوئی از او منتشر نمی شد.

وی با اشاره به اینکه از وزارت ارشاد خواسته بودیم با خبرسازی های مسموم کننده فضای جامعه، ایجاد کننده موج منفی و تشدید کننده اختلافات و دامن زن به نفاق برخورد کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر وفاق و دوستی و وحدت و همدلی برای رفع مشکلات اساسی مردم تاکید دارند؛ لذا وزارت ارشاد یا سیستم‌های امنیتی باید برای جلوگیری از ادامه این روند تمهیدی بیاندیشند.

 جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: چطور این شخصیت که تا دیروز جایگاه ملی داشته و هیچ پرونده‌ای درباره او مطرح نشده، از لحظه‌ای که به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم معرفی می‌شود، عده‌ای و جریانی بلافاصله شروع می‌کنند تا با پرونده سازی و برچسب زدن عناوین مختلف، او را متهم کنند؟ این نشان می دهد نیت ناپاکی درمیان است در حالیکه این جریانات سیاسی ناپاک و تفرقه افکن نمی‌توانند دوستی و وفاقی که بین سه قوه در جهت اجرای منویات رهبری وجود دارد، دچار خدشه کنند.

 عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بیان کرد: این رویه نشان می دهد یک جریان سیاسی به دنبال تیره کردن روابط دولت و مجلس است تا بتواند ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرد ولی قطعا نمایندگان مجلس در این حد از عقلانیت قرار دارند که اسیر این شیطنت‌های سیاسی نخواهند شد و تحت تاثیر چنین القائاتی قرار نمی‌گیرند زیرا خطوط قرمزی که مجلس مشخص کرده بود و از دولت تقاضا داشت رعایت شود، در گزینه کنونی مد نظر قرار گرفته و روی فرهادی نگاه مثبتی وجود دارد.

 ****ادعاهای عجیب و غریب بی بی سی پس از تشییع مرتضی پاشایی

بی بی سی فارسی  که کوچکترین فرصتی را برای برنامه سازی علیه مردم ایران از دست نمی دهد این بار مراسم تشییع یک خواننده محبوب را بهانه ای برای ابراز مخالفت با جمهوری اسلامی و مذهب مردم ایران قرار داد.

پس از فوت این خواننده محبوب، شبکه بی بی سی در تماس با شخصی که مدعی بود از تهران تماس گرفته، تلاش نمود تجمعات هواداران این خواننده محبوب را سیاسی جلوه دهد!

"شاهد عینی" بی بی سی مدعی شد اکثر کسانی که برای مرتضی پاشایی گریه می کنند و مقابل بیمارستان یا در شهرهای مختلف جمع می شوند اصلا این خواننده و آهنگ هایش را نمی شناسند.

***واکنش مشاور روحانی نسبت به بدرقه مرتضی پاشایی توسط مردم

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در بخشی از سخنانش به درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ ایران اشاره و تصریح کرد: اینکه خواننده پاپ با عمر کاری دو ساله در خیابان های تهران و 26 شهر کشورمان در هنگام مرگ با بدرقه مواجه می‌شود جای سوال دارد که باید از خود بپرسیم آیا این حاصل تدبیر ما در سیاست و حیات فرهنگی است و یا تبعات ناخواسته اعمال سیاست‌ها و عدم اجرای سیاست‌های درست ما در این حوزه بوده است.

 آشنا با بیان اینکه در مراجعه به بسیاری از نمایشگاه ها مشاهده می‌شود که تولید کنندگان و غرفه‌داران آنها بیشتر از تعداد مراجعه کنندگان است و در بسیاری از همایش‌ها، سخنرانانش بیشتر از شرکت‌کنندگان آن است، گفت: در عرصه کتاب تعداد ناشران از تیراژ کتاب ها بیشتر است . درعرصه سینما تعداد فیلم های تولید شده که هرگز هم به اکران نمی رسد از فیلم های اکران شده بیشتر است که اینها فیلم هایی هستند که هزینه هایشان را نه در فروش، بلکه در دوران تولید به دست می آورند.

 وی همچنین مصرف زدگی را از دیگر معضل‌ها در عرصه سیاست فرهنگی عنوان و با بیان اینکه وقتی شهروندان ما برای تولید، نقد و مدیریت زمان محصولات فرهنگی توانمند نیستند با مصرف زدگی در عرصه محصولات فرهنگی رو به رو می شویم، اظهار داشت: چرا سرنوشت یک وزیر و وزارتخانه توسط پیامک ها تعیین می‌شود، چراکه ما یاد نگرفته‌اینم که پیامک قابل اعتماد نیست و در این زمینه به اندازه لازم توانمند نشدیم که برای تصمیمات مهم به اندازه کافی وقت و دقت صرف کنیم.

***خواسته‌های عجیب و غریب ستارگان غربی در پشت صحنه

برگزار کنندگان کنسرت های موسیقی در سراسر دنیا، برای دعوت از ستارگان هنری و خصوصا موسیقی در تور جهانی برای اجرای کنسرت هرساله با لیست بلند بالایی از سفارشات و توقعات این ستارگان، در پشت صحنه مواجه می شوند.

بنا به نقل از سایت "دویچه وله DW" خواسته‌های این هنرمندان به امضای وکلا و برنامه‌گذاران می‌رسد. تخطی از آن می‌تواند با شکایت و جریمه همراه شود.

جنیفر لوپز عاشق رنگ سفید است. طبق قرارداد همه لوازم محل سکونت‌اش از مبل، پرده و حتی گل‌های اتاق باید سفید باشند. دمای سوئیت باید دقیقا ۲۵ و نیم درجه باشد. وجود هرگونه شکلات بطور کلی ممنوع است.

هرجایی که مادونا برنامه اجرا می‌کند، باید محل اقامت‌اش دارای یک اتاق "مدیتیشن" اختصاصی باشد. افزون بر این او همواره خواستار یک "توالت" اختصاصی است و باید کاسه توالت آن کاملا نو باشد.

در قرارداد فرانک سیناترا با برنامه‌گذاران همواره قید می‌شد که به هنگام اجرای برنامه باید یک پزشک کشیک "حلق و گوش و بینی" در کنسرت حضور داشته باشد. صفحه دوم قرارداد مربوط به لیست نوشیدنی‌های الکلی بود که باید در دسترس فرانک سیناترا قرار می‌گرفت.

محل سکونت بریتنی اسپیرز به هنگام اجرای برنامه باید دارای یک تلفن باشد که هیچ کس به آن زنگ نزند و هیچ کس هم شماره این تلفن را نداند. طبق قراردادی که بین وکلای اسپیرز و برنامه‌ریزان به امضا می‌رسد، تخطی از این خواسته او و تماس احتمالی فردی با این تلفن، با جریمه ۵ هزار دلاری همراه می‌شود.

خواسته‌های کریستینا آگیلرا یک برگ کاغذ "A4" را پر می‌کند. نوشیدنی: فقط  کوکاکولا. (پپسی ممنوع است). سرو غذا و نوشیدنی در ظروف پلاستیکی اکیدا ممنوع است. خانم اگیلرا از برنامه‌گذاران می‌خواهد که اتومبیل‌ او در مسیر هتل تا محل اجرای برنامه فقط از سوی پلیس اسکورت شود تا در صورت برخورد با ترافیک بتواند با کمک آن‌ها خود را به برنامه برساند.

مری جی بلیگ، ستاره کهنه‌کار هیپ هاپ، طبق قرارداد با برنامه‌ریزان، از آن‌ها می‌خواهد که اعضای گروه‌ در همان طبقه از هتلی که او سکونت دارد، اسکان نیابند. احترام به تابلو "رعایت سکوت" در مقابل سوئیت محل سکونت‌اش اهمیت زیادی برای او دارد، آنقدر که در قرارداد با ۲۶ بار علامت " تاکید" بر روی آن تاکید می‌شود. صدای جاروبرقی هم در راهرو ممنوع است.

التون جان اصلا از برف خوشش نمی‌آید. برای اجرای کنسرت در اتریش، افرادی در نظر گرفته شدند تا او را به‌گونه‌ای به داخل سالن کنسرت حمل کنند که پایش به برف "آلوده" نشود. در محل اقامت ایشان هم باید یک اتاق اختصاصی فقط برای "عینک‌هایش" درنظر گرفته می‌شد.

***تلاش عربستان برای شکست مذاکرات هسته ای

شبکه المیادین اعلام کرد:«منابع خبری فرانسه به شبکه المیادین اعلام کردند که مقامات عربستان فرانسه را تحت فشار قرار داده اند تا از هرگونه توافق هسته ای با ایران خودداری نمایند»

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد:«خبرنگار المیادین در وین محل مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 به نقل از منابع فرانسوی گزارش داد: مقامات عربستان به فرانسه هشدار داده اند که در صورت رضایت به توافق هسته ای با ایران، ریاض همه قراردادهای تسلیحاتی با پاریس را تعلیق خواهد کرد.»

این شبکه خبری در ادامه افزود:«سفیر فرانسه در سازمان ملل در حساب تویتری خود پیام داد: "فرانسه با هرگونه توافق بد در کنار ایران خواهد ایستاد ولی مقامات پاریس در مورد اینکه به هر قیمت توافق هسته ای با ایران شکل بگیرد، غیر جدی هستند." این مسائل در راستای سفر سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان به پاریس به وجود آمده است.»

***بازداشت پیشوای جنجال برانگیز هندو

مقامات هندی می‌گویند رامپال مهاراج، یک پیشوای جنجال‌برانگیز هندو که روز چهارشنبه (۱۹ نوامبر/۲۸ آبان) به دنبال یک هفته درگیری در آشرام (معبد) خود در ایالت هاریانا در شمال این کشور دستگیر شد، تا ۲۸ نوامبر در بازداشت خواهد ماند.

این پیشوای خودخوانده هندو به دست داشتن در یک فقره قتل در سال ۲۰۰۶ و توهین به دادگاه متهم است.

او در نهایت و پس از مقاومت تن به تن و شدید طرفدارانش با پلیس در آشرام خود دستگیر شد. پلیس می‌گوید در این درگیری‌ها دست کم ۶ نفر کشته شده‌اند.

روز چهارشنبه اجساد چهار زن و یک کودک در محل درگیری‌ها پیدا شد.

زن پنجم که بیست سال داشت پس از انتقال از آشرام به بیمارستان جان داد. پلیس گفته است در مورد علت مرگ قربانیان تحقیق می‌شود. به گفته پلیس در اجساد "نشانه‌ای از آزار و اذیت" دیده نشده است.

این پیشوای مذهبی ۶۳ ساله روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که از مرگ افراد "متاسف" است، ولی ادعاهای پلیس درباره استفاده از حامیانش به عنوان سپر انسانی در زمان درگیری‌ها را رد کرد.

او افزود: "من از آنها (به عنوان سپر انسانی) استفاده نکرده‌ام. آنها با خواست خود عمل می‌کردند." وی همچنین با رد همه اتهامات علیه خود افزود: "من بی‌گناهام، تمامی اتهامات علیه من بی‌اساس است."

به گزارش بی بی سی، رام کومار، یکی از پیروان آقای رامپال به روزنامه ایندین اکسپرس گفته است: "ما را از خانواده‌هایمان جدا کردند تا نتوانیم محل را ترک کنیم. آنها همچنین با زور ما را مجبور کردند به پلیس حمله کنیم و گفتند اگر ما برای حمایت رهبر به سوی پلیس سنگ پرتاب نکنیم به ما گلوله شلیک خواهند کرد."

***چرا پایتخت ۴ ساخته نمی شود؟

سیروس مقدم در مورد آخرین ساخته اش که یک ملودرام پلیسی اکشن به نام«میکائیل» است، گفت: قصه میکائیل حدود دو سال پیش از سمت ناجی هنر به ما پیشنهاد شد که محور اصلی آن بحث امنیت روانی و امنیت اجتماعی برای مردم جامعه است. همانطور که می دانید در این اواخر مشابه این موضوع و در حقیقت ما به ازای بیرونی اش را بارها در جامعه مان دیده ایم که اشرار و اراذل باعث ایجاد نا امنی در کشور می شوند.

وی در مورد اینکه آیا موضوع اسیدپاشی که بحث داغ روزهای گذشته بود و در ادامه صحبت های شما در زمینه امنیت اجتماعی است؛ هم جایی در این اثر دارد، گفت: قصه این سریال خیلی قبل تر از زمانی که این موضوع شدت گرفت توسط سعید نعمت اله نوشته شده بود.

کارگردان سه گانه «پایتخت» درباره ساخت فصل های بعدی این سریال گفت: فعلا «پایتخت ۴» از دستور کار تلویزیون خارج شد، اما شاید برای سال آینده از ما بخواهند تا سری چهارم آن را بسازیم. تا الان هم خود مسئولان هیچ دلیلی را به ما ارائه ندادند اما من فکر می کنم به دلیل ایجاد موجی که این سریال ایجاد کرد و با توجه به علاقه شدید بسیاری از مردم مازندران به این اثر ،عده ای از نمایندگان محترم مجلس در مقابل این کار قرار گرفتند. تلویزیون هم ترجیح داد تا این چند ماه آخر تنشی را دنبال نکند. از طرفی هم به این دلیل که اکثر بازیگران اصلی پایتخت الان در حال بازی در سریال های دیگری هستند در اصل جمع کردن آنها برا ساخت این مجموعه کار دشواری است.

***دادستان کل کشور: دیدار با فعال فتنه را شدیدا تکذیب می کنم

دادستان کل کشور گفت: دیدار با یکی از مفسدین و فعالان فتنه از سوی بنده شدیدا تکذیب شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی اظهار کرد: دیدار با یکی از مفسدین و فعالان فتنه از سوی بنده شدیدا تکذیب شده و سایت ما نیز در این زمینه تکذیبیه زد و قطعا سایتی که این مسئله را مطرح کرده به اتهام نشر اکاذیب تعقیب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت تمبر براساس نرخ تورم بوده است گفت: قطعا موافق افزایش قیمت تمبر بیشتر از میزان تورم نیستیم.

***شکایت از سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آخرین جزییات پرونده مربوط به اخراج دانشمندان هسته‌ای و شکایت تعدادی از نمایندگان از سازمان انرژی اتمی را تشریح کرد.

علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی پرونده اخراج دانشمندان هسته‌ای اظهار داشت: این پرونده دو بخش داشت. یک بخش مربوط به اخراج دانشمندان هسته‌ای بود که مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد بحث جابه‌جایی مطرح بوده و سازمان انرژی اتمی نیز در این زمینه همکاری‌هایی کرد و اکنون این افراد سرکار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد به جایگاه قبلی خود برگشته‌اند؟ گفت: خیر؛ اما سطح و رده کاریشان پایین نیامده است. به عنوان مثال از مدیریت یک شرکت به مدیریت شرکت دیگر منتقل شدند و همچنان هم سازمان انرژی اتمی خود را متعهد می‌داند که از این افراد استفاده کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: یک بخش دیگر از این پرونده درباره شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی راجع به روندی بود که در سازمان نسبت به غنی‌سازی و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی پیش گرفته شده بود. در این زمینه هم جلسات مختلفی با آقای صالحی داشتیم و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز اطمینان خاطر دادند و گفتند "این سازمان به نوعی حاصل تلاش‌های ما است و مثل فرزند خودم می‌ماند لذا اجازه نمی‌دهم این اقدامات تعطیل شود و یا از بین برود"، بنابراین امیدواریم کارهای تحقیقی و پژوهشی و غنی‌سازی مانند قبل ادامه یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا نمایندگان شاکی با توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی از شکایت خود منصرف شدند؟ گفت: خیر؛ شکایت هنوز باقی است.

***لابي يك نوع امر به معروف است!

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران لابي گري خوب و بد را تشريح كرد.

باهنر در پاسخ به سوال كه پرسيده بود، "شما را به لابي گري در مجلس مي‌شناسند" گفت: لابی یک ابزار نرم خنثی است و به عنوان يك وسيله باید خوب استفاده بشود.اینکه این نسبت را به بنده می‌دهند بستگی به گوینده دارد چرا که برخی با قصد تخریب این نسبت را به بنده می دهند. بنده بخش خوب لابی را نوعی "امر به معروف و نهی از منکر" می دانم چرا که با این روش شخص افکار خود را منتشر می کند. مثلا وقتی کسی کشاورزی را به سمت آبیاری قطره‌اي هدایت می‌کند در واقع لابی کرده است. اما در وجه منفی می‌توان از لابی به عنوان خرید اندیشه‌هاي ديگر یاد کرد تا بتوان حرفی را به کرسی نشاند.

وی درباره نقش لابی‌های انجام شده در رای عدم اعتماد به وزارت آقای آشتیانی اظهار داشت: در مجلس بحث های مختلفی در حوزه های گوناگون می شود و هر نماینده با ایراد سخن درباره موضوع سعی در کسب طرفدار برای اندیشه خود دارد اما این بار دولت در زمینه کسب رضایت مجلس برای وزیر پیشنهادی اش فعال‌تر از گذشته بود.

باهنر با رد اين موضوع كه نیلی احمدآبادی گزينه فرعی دولت بوده و لابي خاصي براي رأي آوري وي صورت نگرفت؛ اضافه کرد:‌ من این نوع برخورد را قبول ندارم. اینکه ما به دلیل اختلافات با نظر رییس‌جمهور بگوییم، گزینه‌ای معرفی شده که میلش به آن نیست، یک تهمت است.

وي افزود: با اين حال ما با شناختی که از جو مجلس داشتیم به دولت پیغام دادیم که این وزیر هم امکان رای آوری کمی دارد و اگر تلاش هم بشود احتمالا بی نتیجه است.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در توضیح پیام خود به دولت خبر داد: بنده به آقای جهانگیری و برخی دوستان دیگر گفتم که این وزیر رای نخواهد آورد.

مهندس باهنر درباره میزان هماهنگی خود با ریاست مجلس در موضوع لابی کردن گفت: هر نماینده یک رای دارد اما هر نماینده‌ای علاوه بر رای خود، یک حوزه نفوذ رای نیز دارد و گاهی اوقات که مصلحت بدانند این حوزه نفوذ را فعال می‌کنند و فراکسیون ها در این جهت فعالیت می کند. البته از کل تصمیمات گرفته شده در مجلس فقط شاید 5 درصد آن سیاسی باشد. درباره هماهنگی با ریاست مجلس بستگی به موضوع دارد چرا که در برخی موارد با هم موافق و در برخی مواقع نظراتی در مقابل هم داریم.

نماینده مردم تهران درباره ادعای لابی کردن ایشان برای رای آوردن وزارت آقای زنگنه گفت: من در کمترین تاثیر برای همه وزرا به اندازه یک رای خودم تاثیر داشتم و تردیدی در آن نیست و برای برخی وزرا لابی کرده و توضیح بیشتری دادم و برای آقای زنگنه هم همینطور چرا که ایشان را فردی استراتژیک دانسته و دارای سابقه 22 ساله در وزارت می دانم.

***ماجرای پیام های واتس آپی دولت برای نمایندگان

حجت الله درویش پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پایان جلسه رای اعتماد، در پیام های در واتس اپ، سوابق کاری و اجرایی محمد فرهادی برای همه نمایندگان ارسال شد.

وی ادامه داد: بعد از استیضاح فرجی دانا، فرهادی محتمل ترین گزینه بود که برای وزارت علوم وجود داشت، اما پس از دو وزیر پیشنهادی که از پیش عدم رای اعتماد به آنها مشخص بود، معرفی شد.

 درویش پور تاکید کرد: فشار مجلس باعث شد تا دولت گزینه ای مناسب را برای این وزارتخانه معرفی کند که در عین اصلاح طلب بودن، دارای سوابق سیاسی در فتنه نباشد.

***شهادت به علت رد کردن مصاحبه رادیویی با دشمن

شهید غلامرضا چاغروند تحصیلات خود را در خرم آباد گذراند و بعد از اخذ دیپلم در سال 1353در هوانیروز استخدام شد.

وی نقش بسزایی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت و ضمن پخش اعلامیه در تظاهرات نیز شرکت می کرد و از همان اوایل زندگی روحی سرشار از عشق به اسلام و قرآن و عمل به احکام اسلام داشت.

پس از پیروزی انقلاب شهید چاغروند در منطقه کردستان ماموریت های زیادی انجام داد و با رشادت تمام به آنچه که وظیفه شرعی و انقلابی خود می دانست، عمل کرد.

شهید غلامرضا چاغروند لباس نظامی را بعد از انقلاب با اعتماد و غرور تمام به تن کرد. به خاطر اعتقاد و عشقی که به اهل بیت(ع) داشت از آنچه فرا گرفته بود و آنچه می دانست، حداکثر استفاده را کرد و در زمان حیاتش به بیعت خود با اهل بیت (ع) وفادار ماند.

آخرین ماموریت این خلبان جسور و با ایمان هوانیروز در بعد از ظهر 12 مهر ماه سال 1359 بود که در آن روز چاغروند و کمک خلبان ستوان 'یار حسین مصری' و گروهبان یکم 'عادل موسوی ' عازم ماموریتی از کرمانشاه به ایلام و دهلران می شوند.

بالگرد آنها پس از انجام ماموریت در دهلران هنگام بازگشت در منطقه ای به نام دهات جالیز که بین موسیان و دشت عباس قرار دارد، مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و ضمن آسیب رسیدن به بالگرد کمک خلبان نیز مجروح می شود.

خلبان چاغروند که در اثر آسیب دیدگی بالگرد قادر به پرواز نبوده، برای سالم ماندن سرنشینان اقدام به فرود اجباری در بین نیروهای دشمن می کند.

 

 

دشمن با اسارت آن ها، تدارک یک مصاحبه رادیویی را برای خوراک تبلیغاتی در همان محل می بیند که خلبان چاغروند در مقابل خواست آنها مبنی بر اسائه ادب به ساحت امام (ره) و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از خود مقاومت نشان می دهد که به علت مقاومت و رد این درخواست دشمن ، نظامیان بعثی همانجا او را شهید و سر از بدنش جدا می کنند.

***شماره تلفن بازیگران ایرانی حراج گذاشته شد!

چندی پیش بود که با هک شدن سرویس iCloud تصاویر شخصی هنرپیشه‌های هالیوودی در گستره فضای مجازی منتشر شد که در پی آن ابراز ناراحتی جمعی از کاربران و هنرپیشه‌های هالیوودی را به دنبال داشت اما متاسفانه شاهد اتفاقی مشابه در داخل ایران هستیم.

چند وقتی است که صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش شماره تلفن بازیگران معروف سینما و تلویزیون، مجریان برنامه‌های تلویزیونی، خواننده‌ها و ورزشکاران محبوب می‌پردازد. گرداننده این صفحه از این راه پول هنگفتی به جیب زده و به دنبال آن اعتراض ستاره‌ها را به دنبال داشته است.

انتشار تصاویر پروفایل وایبر افراد مشهور در این صفحه به نظر می‌رسد از طریق وایبر رخ داده است. آنچه بسیار مبهم است چگونگی دستیابی گرداننده این صفحه به این شماره ها و اهداف او از راه اندازی این صفحه است اما آنچه که کاملا روشن است نقض آشکار حریم خصوصی این افراد است!

البته این کار موجی از نارضایتی کاربران و هواداران ستاره‌ها را نیز در پی داشت این را می‌توان از ارسال پیام‌های تند و تیز که خواستار حذف صفحه بودند به راحتی دریافت. تصاویر زیر مصداق همین موضوع است:

 حال اگر دوستدار حمایت از ستاره‌های کشورمان هستید و احساس می‌کنید صفحه‌ای در اینستاگرام حریم خصوصی بازیگران، مجریان، خواننده‌ها و ورزشکاران کشورمان را تهدید می‌کند، می‌توانید آن را گزارش کنید. با بالا رفتن تعداد Report ها اینستاگرام صفحه خاطی مسدود و از فعالیت آن جلوگیری به عمل می‌ آید.

***حمله مجازی همفکران به بهاره رهنما بخاطر مقتل‌‌خوانی!

بهاره رهنما در صفحه ی فیس بوک خود نوشت: نمي دونستم هنوزم آدمايی هستن كه بخاطر اعتقاد مذهبي كه خيلي شخصيه توهين مي كنن و به اسم دموكراسي فحاشي مي كنن و آنقدر وقاحت دارن كه علمداري امام حسين ع رو تحجر بدونن. بازم تاكيد مي كنم من افتخار مي كنم به خواندن مقتل حضرت رقيه در محرم سال هزار و سيصد و نود و سه شمسي و نذر كردم تا زنده ام برأي همه كودكان مظلوم در جنگ و به عنوان سفير انجمن حمايت از حقوق كودكان مقتل حضرت رقيه رو برای مردم بخوانم.

در پی تسلیت نگفتن فوت مرتضی پاشایی، کاربران دنیای مجازی صفحه شخصی هانیه توسلی را هم مورد عنایت قرار دادند تا جایی که وی مجبور به بستن صفحه خود شد، اکنون بهاره رهنما مورد لطف کاربران دنیای مجازی قرار گرفته است.

چندی پیش بهاره رهنما با انتشار تصویری در صفحه شخصی اش نوشت: « ديشب اجازه گرفتم و رو رانس نموندم دقيقه نود رسيدم اما بالاخره رسيدم ميان خيمه هايي كه به تبرك نام حسين (ع) بر پاشده بود دعوت بودم به عنوان سفير انجمن حمايت از كودك به خوانش مقتل خواني حضرت رقيه (س)، تمام طول راه گفتم اگر نرسم لابد لياقت نداشتم اما بالاخره شكر رسيدم رسول نجفيان عزيز با ساز ديوان همراهي ام كرد و اشك اما مكث هاي طولاني انداخت ميان كلمات مقتل خواني ام، حس مي كردم موج قضاوت ها و نيز محيت ها را اما خواندم بي ترس از اينكه چقدر برچسب بخورم يا نخورم. از عزيزترين و پر لذت ترين اجراهاي عمرم بود اين برنامه مقتل خواني تا شنبه در محوطه برج ميلاد ادامه دارد با برنامه هاي متنوع از دستش ندهيد! و قسمتي از اين مقتل خواني كه ياد كودكان غزه را زنده كرد اين بود: مرز يك كودك است، اگر كودكي را دوست نداري از سپاه محمد نيستي كه از ياد برده اي...»، در پی این اقدام کاربران دنیای مجازی وی را به باد انتقاد گرفته و مطالبی را علیه وی عنوان کردند.

***حکم اختلاط زن و مرد نامحرم به منظور نمایش

یکی از سوالات مطرح در خصوص اختلاط زن ومرد در امور نمایشی اینکه ،آيا اختلاط زن و مرد نامحرم به منظور نمايش تئاتر و بازيگرى - كه گاهى با مكالمات عاشقانه و مهيج شهوت همراه مى‏ باشد - جايز است؟

همه مراجع: اصل بازيگرى در تئاتر و سينما اشكال ندارد؛ ولى بايد از كارهاى خلاف شرع و مكالمات شهوت‏ انگيز خوددارى كرد.

***شرط بندی در ورزش

یکی از سوالاتی که در بحث ورزش مطرح است اینکه، بيشتر اوقات مشاهده مى ‏شود كه عده ‏اى در مسابقات فوتبال و... مبلغ كمى را تعيين و روى آن شرط بندى مى ‏كنند و هر گروه يا تيمى كه برنده مى ‏شود؛ با آن پول مواد خوراكى خريدارى كرده و همگى با هم مى ‏خورند آيا اين عمل حرام است؟

همه مراجع: اين عمل قمار و شرط بندى محسوب مى ‏شود و حرام است، مگر آنكه آن مبلغ را بعد از بازى از روى رضايت بدهند.

***تأثیر نماز بر میدان مغناطیسی بدن

همان گونه که می دانید در بدن ما میلیون ها عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن ما به وسیله ی تحریک الکتریکی این عصب ها صورت می گیرد.

اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد میدان مغناطیسی بدنش بر میدان زمین منطبق می گردد و در مدتی که در نماز است،میدان بدنش منظم می شود.

یکی از نکات جالبی که پروفسور بور به آن دستیافته بود، این بودکه در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماهی یک بار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان بدن به منظم ترین حالت خود می رسد و به همین دلیل است که زنان در این مدت نیاز ندارند که نماز بخوانند.

اخیراً هم کشف شده است که علت اینکه قلب زنان منظم تر و قوی تر از مردان می زنددلیل آن همین تغییر ولتاژ است.

بارهای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می آیند، مانند میدان بدن بر امواج مغزی اثر سوء دارند و این اثرات در نواحی که اعصاب در آن تحریک بیشتری دارند خطرات جدی تری ایجاد می کنند و باید هرچه سریع تر از آن نواحی دور شوند.

به طرز حیرت آوری می بینیم که این نواحی دقیقا باید در وضو شسته شوند و طبق تحقیقات صورت گرفته، بهترین راه دفع بارهای زائد استفاده از یک ماده رسانای بی ضرر و در دسترس مانند آب است و هرچه این آب خالص تر باشد، اثر گذارتر خواهد بود.

با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده آل ترین حالت قرار می گیرند.

علاوه بر آن حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می آید تشعشع امواج آنها را به اندازه قابل توجهی بالا می برد و توانایی مغز را در تولید این امواج بیشتر می کند.

***بنزین 3 هزار تومان خواهد شد

در حالی که زمزمه اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه به گوش می‌رسد به اعتقاد برخی کارشناسان تا زمانی که قیمت حامل‌های انرژی به قیمت فوب خلیج‌فارس نرسد، احتمال قاچاق سوخت کاهش نمی‌یابد. ازسوی دیگر، افزایش قیمت حامل‌ها باید با شیبی صورت گیرد که سبب ایجاد و تشدید موج‌های تورمی نشود. در حال حاضر شاهد فروش منابع سرمایه‌یی ملی هیدروکربوری در داخل کشور به قیمت‌های پایین‌تر از قیمت‌های جهانی و منطقه‌یی هستیم. عدم دریافتی خزانه از قیمت‌های فروش داخلی، تضییع سرمایه ملی از درآمد حاصله، افزایش پایدار میل به مصرف فرآورده‌های سوختی، قاچاق سوخت به کشورهای همسایه و ایجاد شبکه فساد و تخریب تولید و اقتصاد ازجمله چالش‌های پیش‌رو است.

در حالی که روزانه شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت انرژی شنیده می‌شود اما باید گفت تعیین قیمت‌ها به‌نحوی باید صورت گیرد که مصرف‌کننده تمایلاتی در زمینه مصرف مسرفانه نداشته باشد. در حال حاضر راهکارهای متعددی در‌خصوص فاز سوم هدفمندسازی یارانه‌ها ارایه شده که کارت سبز و کارت اعتباری انرژی ازجمله آنهاست. کارت سبز با سیستم الکترونیکی پیوسته آنلاین، مدیریت بخش‌های انرژی و مالی بین حاکمیت، دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌ها و افراد را برعهده دارد و هدف این طراحی بازگرداندن مسیر اقتصاد به سمت اهداف قانون هدفمندی و ایجاد حرکت و شکوفایی در اقتصاد برای رها شدن از وضعیت رکود تورمی است.  به اعتقاد کارشناسان، هدف فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها کاهش ضریب شدت انرژی برای دستیابی به راهکارهای نرم مبارزه با قاچاق سوخت است.

علی شمس اردکانی رییس کمیسیون انرژی، نفت و محیط‌زیست اتاق بازرگانی ایران که طراح این مدل است در‌خصوص سناریوهای زمانی آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی نفت و گاز، پیش‌بینی کرد: تداوم آزاد‌سازی تا سال 1404، قیمت نفت و گاز را طی 9سال به 6هزار و 733تومان می‌رساند یعنی بیش از 25برابر افزایش خواهد یافت و بنزین نیز در همین مدت زمان با شیب افزایش 30درصدی به 6هزار و 600تومان خواهد رسید.

طبق قانون، دولت باید طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرا کند بنابراین قیمت انرژی تا پایان برنامه پنجم باید آزاد شود. با آزاد‌سازی قیمت بنزین تا پایان سال95 با شیب 85درصد قیمت بنزین به 3هزار و 118تومان خواهد رسید. شمس اردکانی درخصوص طرح کارت سبز معتقد است: کارت سبز قابل شارژ است و میزان سهمیه‌ها در کارت نیز به جای تعلق به اتومبیل‌ها و مالکان وسایل حمل‌و‌نقل بر‌اساس متوسط مصرف سال‌های قبلی و باتوجه به اصلاح الگوی مصرف به شهروندان تخصیص داده می‌شود و ازسوی دیگر امکان برآورد تقاضای حامل‌های انرژی، کشش‌های قیمتی، درآمدی و جانشینی و اتخاذ سیاست‌های برنامه‌یی و تصمیم‌های مدیریتی برای گروه‌های درآمدی در این طرح میسر می‌شود.

***ابرخودروی ۱۲ میلیارد تومانی

دو دستگاه لافراری یا همان F150 در طول دوهفته گذشته به‌فروش گذاشته شده است. دو هفته پیش یک دستگاه از این خودرو در لوگزامبورگ و این هفته نوبت به سرمایه‌داران عرب رسید تا شاهد حضور دومین ابرخودرو لافراری در نمایشگاه ‌ال قلم دبی باشند.

هر دو این ابرخودروها قرمز رنگ و مجهز به موتور 6.3 لیتری، 12 سیلندر هیبریدی با قدرتی معادل 950 اسب بخار است. با 950 اسب بخار توان موتور، در کمتر از 3 ثانیه به شتاب صد کیلومتر در ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت لافراری 350 کیلومتر در ساعت است.

قیمتی برای این خودرو در دبی اعلام نشده است  ولی نسخه‌ای که در نمایشگاه پریرا لوگزامبورگ آلمان به نمایش درآمد، با پیشنهادی در حدود 3 میلیون یورو روبه رو شده است. شاید این خودرو تا حالا به‌ فروش رسیده باشد و شاید هم یک پیشنهاد صوری بوده است.

***افزایش خانه‌های خالی همزمان با رکود بازار

مصطفی قلی خسروی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست پیشگیری از افزایش تعداد خانه‌های خالی در تهران اعلام کرد: برای پیشگیری از خالی ماندن واحدهای مسکونی باید از ابزارهای مالیاتی خیلی قوی استفاده شود تا بخش زیادی از نابسامانی‌ها در بازار اجاره مسکن برطرف شود.

وی ادامه داد:‌ بهترین راه برای شناسایی خانه‌های خالی و ممانعت از تداوم خالی بودن آنها این است که برای هر واحد مسکونی کد اقتصادی صادر شود. در صورتی که این اقدام انجام شود، در زمان خرید و فروش یا اجاره مشخص خواهد شد که واحد مسکونی چه مدتی خالی بوده است.

خسروی، با بیان این که در کل کشور آمارها از وجود یک میلیون واحد خالی از سکنه خبر می‌دهد عنوان کرد: این میزان نسبت به کل تقاضا ناچیز است. عرضه این میزان خانه در بازار مانند قطره ای در برابر دریا است که موج موقت ایجاد می کند اما اثر چندانی بر جای نمی گذارد.

خسروی در ادامه افزود: اگر چه ارزش سرمایه بلوکه شده در حوزه مسکن (خانه‌های خالی) برای اقتصاد ایران تکان دهنده است اما نکته مهم تر از آن، این است که چرا این حجم از سرمایه در خانه‌های خالی بلوکه شده است و صاحبان این حجم از سرمایه حاضر به سرمایه‌گذاری این حجم از دارایی در سایر حوزه‌ها چون تولید و سهام نیستند.

دبیرکل اتحادیه مشاوران املاک، در خصوص وضعیت کنونی بازار مسکن اضافه کرد: هم اکنون در بازار مسکن شاهد رکود همراه با شیب کاهش قیمت هستیم به طوری که خریدار شرایط خرید را تعیین می‌کند نه فروشنده.

****هشدار نسبت به یک‌ کلاهبرداری جدید

رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از شیوه جدید کلاهبرداری که براساس آن کلاهبرداران با مراجعه به صاحبان صنوف لوکس و گرانبها از آنها کلاهبرداری می‌کنند پرده برداشت.

سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به این نوع کلاهبرداری گفت: چندی پیش گزارش‌هایی دریافت کردیم که براساس آن چند کلاهبردار با مراجعه به مغازه‌داران فروشنده لوازم گرانبها نظیر فرش، طلا و... از آنان کلاهبرداری کرده بودند.

وی در توضیح بیشتر این پرونده اظهار کرد: این افراد با مراجعه به این مغازه‌ها اعلام می‌کردند که قصد خرید کالایی را دارند اما پس از خرید کالا با سرگرم کردن فروشنده به اموری نظیر فاکتورنویسی و سوال کردن پیاپی از وی، رقم خرید را متفاوت از آنچه که باید پرداخت شود وارد دستگاه کارت‌خوان کرده و به سرعت از محل دور می‌شدند.

مقیمی با بیان اینکه کلاهبرداران در این شیوه از کارت‌های هدیه استفاده کرده و گمان می‌کردند از این طریق قابل شناسایی و قابل ردیابی نخواهند بود، گفت: به عنوان مثال با مراجعه به مغازه‌ای به اندازه یک میلیون تومان خرید می‌کردند اما رقم 10 هزار تومان را وارد دستگاه کارتخوان می‌کردند و پس از آن با مشغول کردن فروشنده به فاکتورنویسی یا صحبت با وی فاکتور جعلی را با رقم واقعی به جای آن قرار می‌دادند و پس از آن به سرعت از محل دور می‌شدند.

***گاف بزرگ گزارشگر بازی ایران و کره

پیمان یوسفی که دیدار دوستانه تیم های ملی ایران و کره جنوبی را گزارش کرد، این بار در دنباله سریال سوتی های خود، شاهکار دیگری را از خود نشان داد.

وقتی که پژمان منتظری در حال گرفتن کارت زرد از داور این بازی بود، یوسفی به اشتباه او را بازیکن استقلال تهران خواند. او همچنین در دنباله صحبت خود گفت: «حالا استقلالی ها برای دربی پایتخت باید نگران غیبت این بازیکن باشند.»

گویا گزارشگر عزیز فراموش کرده بود که پژمان منتظری در لیگ ستارگان قطر و تیم ام‌صلال مشغول بازی می باشد.

***پیشنهاد وسوسه انگیز برای ستاره استقلال

 جدایی آندرانیک تیموریان از استقلال در پایان نیم فصل قطعی به نظر می رسد و در مورد مقصد او هم گزینه احتمالی سپاهان اصفهان است.

در حالی که حسین فرکی و دیگر مسئولان سپاهان هم از حضور آندو در تیم شان استقبال کرده و برای جذبش ابراز تمایل کرده اند شنیده می شود مبلغ پیشنهادی سپاهانی ها به هافبک ملی پوش استقلال بسیار نجومی است.

سپاهان که به پرداخت پول های هنگفت و نجومی شهرت دارد بر اساس شنیده ها به آندو پیشنهاد دو میلیاردی برای نیم فصل داده است!

اگر این موضوع صحت داشته باشد با توجه به قرارداد دو میلیاردی آندو با استقلال در نیم فصل نخست و عقد قراردادش با سپاهان در نیم فصل دوم، تیموریان گران ترین بازیکن تاریخ 14 دوره لیگ برتر خواهد شد.

البته در این راه، زردهای اصفهان با رقیب سرسخت و دست به نقدی به اسم پدیده روبرو هستند که باید دید برنده این دوئل چه تیمی خواهد بود.

***جدایی هافبک استقلال قطعی شد

پژمان نوری که در یکی، دو سال اخیر عملکرد مناسبی برای استقلال نداشت و حتی چندین بار در ابتدای فصل تصمیم به جدایی گرفته بود، در نهایت در نیم‌فصل از استقلال جدا خواهد شد.

این بازیکن ظاهرا با مسئولان باشگاه ملوان به توافق نهایی رسیده و قصد دارد در نیم‌فصل دوم تیم زادگاه خود را احیا کند و به همین دلیل وی برای پایان فوتبال خود عزم سفر به انزلی کرده و به این ترتیب جدایی این بازیکن در نیم‌فصل از جمع آبی‌پوشان قطعی است.

***4 شاه ماهی در پی پرسپولیس!

این طور که به نظر می‌رسد قرار است باشگاه پرسپولیس تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار شود اما هنوز مشخص نشده که این باشگاه به بخش حقوقی و یا حقیقی داده خواهد شد ولی این روزها خریداران زیادی منتظر هستند تا مالکیت این باشگاه پر هوادار را به دست بیاورند.

  طبق شنیده‌ها گفته می‌شود که حسین هدایتی مالک باشگاه، استیل آذین‌ و حمید رضا سیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه و عباس انصاری فرد مدیر عامل سابق‌ باشگاه پرسپولیس که چندین بار  در سال‌های مختلف مدیریت این باشگاه را بر عهده داشته از گزینه های مربی این باشگاه هستند و این طور گفته می‌شود انصاری فرد با پشتوانه یک نهاد که از نظر مالی قدرت خوبی دارد برای خرید پرسپولیس وارد این مزایده می‌شود از طرف دیگر نیز گفته می‌شود که علی پروین هم به عنوان یکی دیگر از خریداران پرسپولیس نام برده شده است باید منتظر ماند تا ببینیم که کدام یک از این گزینه‌ها مالکیت باشگاه پرسپولیس را بدست می‌‌آورند؟

***عکس اینستاگرامی صادقیان دردسرساز شد

علی‌اکبر محمدزاده در خصوص عکس متعلق به پیام صادقیان در صفحه اینستاگرام این بازیکن و خالکوبی که به وضوح در این عکس نمایش داده شده، گفت: «نمی‌دانم این صفحه مربوط به خود پیام صادقیان هست یا نه و در ضمن عکسی که از آن صحبت می‌کنید به این بازیکن متعلق دارد یا نه.»

وی افزود: «کمیته اخلاق بارها در مورد خالکوبی‌های بازیکنان به آنها تذکر داده و از این به بعد هم قطعا در مورد این قضیه تذکر خواهیم داد. منتهی باید ابتدا تحقیق کنیم تا صحت صفحه اینستاگرام و صحت عکس گذاشته شده روی این صفحه برای ما محرز شود اگر این مطلب به اثبات رسید حتما وی را به کمیته اخلاق فرا می‌خوانیم و در این خصوص به وی تذکر خواهیم داد.»

محمدزاده در پایان خاطرنشان ساخت: «بازیکنی که در این سطح فوتبال بازی‌ می‌کند باید مراقب اخلاق و رفتارش باشد و حرکاتی از خودش نشان ندهد که شخصیت یک فوتبالیست و ورزشکار زیر پرچم جمهوری اسلامی زیر سئوال برود.»

***اظهارات جدید مرزبان درباره جذب تیموریان و آل نعمه

علیرضا مرزبان ‌گفت: «ابتدا باید از شیوه برگزاری این نشست‌ها انتقاد کنم زیرا اکنون دنیای تکنولوژی است و در هیچ جای دنیا اینگونه نیست که سرمربی یک تیم در شهر دیگری نشست خبری برگزار کند. در آلمان هم سرمربی دورتموند به شهری دیگری نمی‌رود نشست برگزار کند. من امروز برای دیدن اصفهان که زاینده رود پرآب شده بود رفتم و به خاطر ترافیک دیر به نشست رسیدم.»

وی در مورد جذب تیموریان و آل‌نعمه گفت: ««من از ماه‌ها پیش علاقه بسیاری به حضور او در تیم پدیده داشته و قبل از آغاز لیگ، با برادرش در این زمینه صحبت کردم اما در حال حاضر نمی‌توانیم به صورت مستقیم با او صحبت کنیم و زمانی که او تصمیم خود را در زمینه ماندگاری یا جدایی از استقلال گرفت، بحث مالی را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا امکان جذب او وجود دارد یا خیر.»

وی ادامه داد: «بحث درباره آل‌نعمه خیلی داغ‌تر است باید ببینم که او می‌خواهد در تیم خودش بماند یانه. حضور او در پدیده احتمال بیشتری دارد.»

***تکذیب یک شایعه داغ در خصوص علی دایی

محمود شیعی پس از تساوی یک بر یک پیکان مقابل استقلال خوزستان در مورد اینکه گفته می‌شود علی دایی جایگزین منصور ابراهیم‌زاده خواهد شد، گفت: با علی دایی صحبت نشده است. فعلاً بخش فنی باشگاه در حال بررسی عملکرد تیم است و به زودی تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که بخش فنی تصمیم نگیرد تغییرات صورت نمی‌گیرد اما با این حال هیئت مدیره از نتایج ناراضی است و آنچه صلاح باشد باید تصمیم‌گیری شود.

شیری در پایان اعلام کرد که کرانچار جزو گزینه‌های سرمربیگری پیکان بوده است.

***پیداشدن گاوصندوقی پر از پول و جواهر در خیابان کارگر

در پي اعلام يکي از شهروندان مبني بر سرقت گاو صندوق منزلش در خيابان قائم مقام فراهاني، ماموران به محل اعزام شدند. پس از استقرار پليس در محل، مالباخته گفت: گاو صندوق منزلم که محتويات داخل آن بيش از يک کيلوگرم طلا وجواهر برليان و مرواريد، مبلغ 3 ميليون و 700 هزار تومان وجه نقد، هزاردلار آمريکا، 250 پوند و يک دستگاه دوربين عکاسي گران قيمت بود، به سرقت رفته است.

به دنبال اظهارات شاکي، پرونده براي بررسي در دستور کار پليس قرار گرفت و ماموران طي بررسي هاي پليسي دريافتند که سارق يا سارقان به طور حتم از آشنايان و نزديکان خانواده مالباخته هستند. در ادامه دوستان پسر خانواده که سهيل نام دارد و بنا بر گفته مالباخته به دفعات به خانه آنان رفت و آمد داشتند، مورد ظن پليس قرار گرفتند و به کلانتري احضار شدند.

اين 3 نوجوان که رده سني 16 تا 17 سال دارند، در برابر مستندات پليس لب به اعتراف گشودند و به سرقت گاو صندوق اعتراف کردند و نحوه سرقت را اين گونه بيان کردند: پدر و مادر سهيل که از خانه بيرون رفتند ما طبق معمول به خانه آنها رفتيم و از آنجايي که از پول و جواهرات داخل گاو صندوق پدر سهيل مطمئن بوديم با نقشه اي، سهيل را به خارج از خانه برديم و با همکاري يکديگر گاو صندوق را به بيرون از خانه آورديم و با تاکسي به خيابان نجات اللهي برديم، ولي پس از ساعت ها تلاش و ناکامي در باز کردن در گاوصندوق آن را به نزديکي خيابان کارگر برديم و رها کرديم.

***مرگ غم انگیز پزشک در مطبش

فرمانده پلیس تالش از مرگ یک پزشک بر اثر گاز گرفتگی در مطبش خبر داد. سرهنگ «عباس اسماعیلی» گفت: در تماسی مبنی بر مرگ مشکوک پزشکی در مطب خود با مرکز 110، مأموران پلیس برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: مأموران با حضور درمحل و بررسی علت مرگ، متوجه شدند این پزشک به علت رعایت نکردن اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات نامناسب گرمایشی دچار گاز گرفتگی شده و جان باخته است. به گفته فرمانده پلیس تالش جسد این پزشک برای سیر مراحل قانونی به سردخانه منتقل شد.

****گوسفندی دورگه که توله سگ به دنیا آورد

کشاورز چینی وقتی متوجه شده گوسفندش حیوان دورگه‌ای متشکل از گوسفند و سگ بدنیا آورده، شگفت زده شد. او در آن لحظه ترسیده بود،چون در طول سال‌های کاری خود که در زمینه پرورش گوسفند فعالیت کرده با چنین موردی مواجه نشده بود.

او باور نمی‌کرد که گوسفندش توله سگ بدنیا آورده است.

کشاورز چینی که صاحب این حیوان است، در این باره گفت: این حیوان عجیب، پوست پشمی دارد اما دهان، بینی، چشم، دم و کف پاهایش مانند سگ‌ها است.

رفتار این حیوان نیز شبیه رفتار توله سگ‌هاست.

****تبريک سحر قريشي به زنده ياد پاشايي!

سحر قريشي بازيگر سينما با انتشار عکسی در اينستاگرام نوشت: «جسمت را به خاک مى سپاريم تا شايد سردى خاک بتواند آتش دلمان را کمى آرام بخشد و روح بزرگت را به آسمان مى سپاريم تا از آنجا فرشته ها هم شاهد آواى عشقى که در دنيا به جا گذاشتى باشند، برادرم آرامشت مبارک.»

***اعتراض پنج نفره که تفریح خبرنگاران شد

تعداد انگشت شماری از منافقین در مقابل هتل کوبرگ با سر دادن شعارهای بی‌مفهوم خود را به سوژه تفریح خبرنگاران و اصحاب رسانه در وین بدل کردند.

دومین روز از دهمین دور مذاکرات هسته ای در وین با مذاکرات کارشناسان و معاونان آغاز شد و این مذاکرات در حالی در هتل کوبورگ پیگیری می‌شود که گروهی پنج نفره از منافقین از دقایقی پیش با حضور در مقابل این هتل با در دست داشتن پلاکارد و فریاد قصد جلب توجه داشتند.

این گروه پنج نفره سعی کردند با فریاد زدن و سر دادن شعارهایی همچون دموکراسی و آزادی با مریم رجوی! جلب توجه کنند و عکاسان و خبرنگاران را به سمت خود بکشند.

تعداد محدود منافقین به منظور تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران معمولا در هر دور از مذاکرات چنین اقدامی را انجام می دهند که اغلب باعث خنده و تفریح خبرنگاران و عکاسان حاضر در نشست می شوند.

بی توجهی رسانه‌ها به این عده نیز معمولا باعث عصبانیت و فریادهای بیشتر آنها می‌شود.

گفتنی است بيش از ١٠ هزار ايراني در وين زندگی می‌کنند و این پنج نفر تلاش دارند خود را نماینده همه این ۱۰ هزار نفر معرفی کنند.

****کشف عقربهایی که قرار بود زائران اربعین حسینی را نیش بزنند

با توجه به شکست های اخیر گروه داعش این گروه سعی دارد تا با انجام عملیات های ایزایی مخصوصا بر علیه شیعیان شکست های خود را کم رنگ کند

با نزدیک شدن به زمان اربعین حسینی حجم ورودی راههای منتهی به کربلا افزایش پیدا کرده است به طوری که وزارت کشور عراق در اطلاعیه ای اعلام کرده است که جهت رفاه حال زائرین کشورهای ایران و لبنان اتباع این کشورها تا اربعین حسینی بدون نیاز به ویزا می توانند به این کشور رفت و آمد کنند.

البته سازمان عتبات عالیات اعلام کرده است که ایرانیان ملزم به دریافت روادید هستند.

اما با این وجود وضعیت امنیتی عراق هنوز ثابت نشده است و با توجه به شیعه ستیزی گروه داعیش بیم انجام حملات علیه زائرین وجود دارد در چند روز گذشته فیلمی در صفحات اجتماعی عراق منتشر شده است که نیروهای امنیتی تعداد زیادی عقرب را از کیسه بزرگ خارج می کنند و سپس همه این عقرب ها را جهت فیلم برداری در یک سفر پلاستیکی پهن می کند در توضیح این فیلم آمده است که نیروهای پیش مرگ کردستان در بازرسی از خودرو باری که از شمال عراق به سمت جنوب در حال حرکت بود این تعداد عقرب را که نزدیک به چند صد هزار است کشف کردند سرنشینان خودرو باری اعتراف کردند که از اموال گروه داعش هستند و قصد داشتند چنین عقرب ها را در مسیر زائرینی که قصد دارند به صورت پیاده به کربلا مشرف شوند پخش کنند و قسمتی را نیز در خیمه های استراحتگاه که برای زائرین تدارک دیده شده است پخش کنند.

به گفته این تروریست ها محل رهاسازی این عقرب ها در جاده نجف و کربلا بوده است که با توجه به فاصله کمی که این دو شهر با هم دارند هرساله دارای بالاترین حجم ترافیک انسانی در روزهای منتهی به اربعین بوده است.

در آخرین اخبار از استانداری کربلا بیانیه منتشر کرده است که اصالت فیلم را مورد تردید قرار داده و پخش این فیلم را جزو کارهای تبلیغاتی داعش اعلام کرده است. اما سایت های خبری کردزبان و نیروهای پیش مرگه همچنان بر این امر اصرار می ورزند.

گفتنی است که همانطور در فیلم معلوم است این عقرب ها از عقرب های طلایی هستند و با یک بار نیش زدن می توانند بزرگترین جانداران را از بین ببرد.

***روسها برای ما فرش قرمز پهن نکرده اند

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت:با وجود همه تحریم‌ها در سالهای اخیر به لحاظ کمی و کیفی میزان تجارت خارجی افزایش پیدا کرده و به حداکثر خود رسیده است.

محسن بهرامی ارض اقدس در پاسخ به این پرسش كه در صورت موفقیت در مذاكرات تجارت خارجی ایران را چطور ارزیابی می كنید اظهار داشت: در سال ۹۱ که میزان تحریم‌ها به اوج خود رسید میزان تجارت خارجی به ۲۰ میلیارد دلار و میزان قاچاق هم به همین میزان رسید.

وی با بیان اینکه چه مذاکرات به نتیجه برسد چه نرسد نمی‌توان انتظار داشت به یکباره نرخ دلار از ۳ هزار تومان که به گفته رییس بانک مرکزی در کف خود قرار دارد تغییر چندانی كند، گفت: خوشبختانه تا این لحظه از مذاکرات ماشین صدور قطع نامه بر علیه ایران متوقف شده و به حالت تعلیق درآمده است و بخشی از بانک‌ها که فعالیت نقل و انتقال پول را انجام می‌دهند و بخشی از بنادر و کشتی رانی از تحریم خارج شده‌اند.

بهرامی ارض اقدس تصریح كرد: حضور کشورهای خارجی در كشور و مذاکرات فرامرزی نشان از تاثیرات مثبت در این خصوص  دارد و اینکه در حال حاضر خرید قطعات هواپیمای بوئینگ نیز انجام شده نشان می دهد تا همین حد مذاکرات نتیجه بخش بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد شرکای تجاری ایران محدود است، گفت: سهم عمده تجارت چه قبل از تحریم‌ها و چه بعد از تحریم‌ها با ۹ کشور بوده و ۸۰ درصد صادرات و واردات بجز امارات که استثناء است و به عنوان ری اکسپورت و بارانداز محسوب می‌شود با این تعداد از كشورها انجام شده و در حال حاضر هم کالا‌ها از سایر کشور‌ها به ایران می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر پسته، زعفران و فرش غیر ایرانی بازارهای خارجی را گرفته و برای حضور مجدد در بازار‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی همچنین در مورد حضور ایران در بازار روسیه افزود: برای توسعه این بازار نیازمند یک عزم ملی هستیم و به اعتقاد بنده این بازار را هم نباید آسان گرفت زیرا آن‌ها هم برای ما فرش قرمز نیانداخته‌اند.

***روحانی را به جلسات جامعه روحانیت راه نمی‌دهیم

عضو شورای مركزی جامعه روحانیت تاكید كرد: تاكنون جلسه‌ای در خصوص تعیین دبیر جامعه روحانیت مبارز برگزار نشده است و منتظر برگزاری جلسه هستیم.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مركزی جامعه روحانیت در خصوص وضعیت فعلی جامعه روحانیت بعد از فوت آیت‌الله مهدوی كنی گفت: احتمالا جلسه‌ای روز سه‌شنبه برگزار شود و در خصوص وضعیت جامعه روحانیت بحث صورت گیرد اما تاكنون این موضوع قطعیت پیدا نكرده است.

وی در پاسخ به این سوال كه اخباری مبنی بر اینكه حسن روحانی به سمت دبیركلی جامعه روحانیت مبارز معرفی شود، گفت: ما اصلا آقای روحانی را به جلسات خودمان راه نمی‌دهیم.

عضو شورای مركزی جامعه روحانیت در پایان اظهار داشت: دبیر جدید جامعه روحانیت مبارز تا به این زمان مشخص نشده است اما در ماه رمضان خدمت آقای موحدی كرمانی رسیدیم و به ایشان این پیشنهاد را دادیم و ایشان هم در چند جلسه شركت داشتند اما تاكنون شخص خاصی در این خصوص معرفی و انتخاب نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.