قدس آنلاین: مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تا کنون تنها چهار طرح کشاورزی این استان در صندوق توسعه ملی اعتبار گرفته است

تنها چهار طرح کشاورزی در صندوق توسعه ملی اعتبار گرفت

به گزارش  خبر نگار قدس آنلاین از بجنورد،عبدالله یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : از 65طرح کشاورزی معرفی شده به صندوق توسعه ملی اعتبار تنها چهار طرح با ارزش 10 میلیارد ریال جذب شده است.

وی افزود: سهمیه استان از معرفی طرح ها به این صندوق در مرحله نخست 158 میلیارد و 400 میلیون ریال است که تا کنون 31 میلیارد ریال از آن به سرپرستی پنج بانک عامل معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای 19 طرح از طرح های معرفی شده به ارزش 75 میلیارد و 400 میلیون ریال شناسنامه اعتباری تهیه و تکمیل شده است و انتظار می رود تا دست کم اعتبارات تسهیلات نیمی از طرح های معرفی شده تخصیص پیدا کند.

وی با بیان اینکه روند جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی رضایت بخش نیست افزود: استانداری نیز به این امر ورود پیدا کرده است و امید می رود با پیگیری های انجام شده در روند تخصیص تسهیلات و نیز سرمایه گذاری ها تسریع شود.

وی تصریح کرد: بیشتر طرح های کشاورزی استان در پیچ و خم بانک ها گیر کرده است.

وی در ادامه افزود:  365 طرح نیز با اعتبار 890 میلیارد و 794 میلیون ریال نیز از محل سفر رهبری به بانک ها معرفی شده است .

یوسفی با بیان اینکه روند جذب اعتبارات کند بوده اظهار داشت: باید با کوتاه کردن روند اعطای اعتبارات امکان جذب و سرمایه گذاری در استان را افزایش داد.

وی میزان اعتبارات سال جاری این اداره کل را سه هزار و 70 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با این میزان اعتبار هزار و 500 نفر اشتغال پیش بینی شده که تا کنون بیش از  624 اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی  مهمترین طرح کشاورزی درحوزه آب و خاک را توسعه آبیاری تحت فشار عنوان کرد و گفت: برای این طرح ها 60 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: 11 هزار و 500 کیلومتر از انهار کشاورزی استان سنتی است گفت: تا کنون چهار هزار و 200 کیلومتر آن تحت پوشش کانال های بنتی و طرح های لوله گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان راندمان آب در کشور 37 درصد و در استان 37 درصد است که با توجه به اختصاص اعتبارات ویژه رهبری و غیره این میزان در حال افزایش است.

یوسفی تصریح کرد: تا کنون 344 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای 105 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی و دیم پیش بینی شده است.

وی اولویت اصلی استان را ارتقاء بهره وری در منابع آب و خاک، افزایش کمی وکیفی توسعه باغات کشاورزی و توسعه و تقویت سرمایه گذاری با رویکرد کمک های فنی و اعتباری و افزایش بهره وری منابع انسانی عنوان کرد.

انتهای خبر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.