قدس آنلاین: پژوهشگران معتقدند زمانی خواهد رسید که بر مبنای چگونگی استفاده افراد از اینترنت بتوان دریافت آنها افسرده اند یا نه.

مگر افسردگی دارید که این‌قدر چت می‌کنید؟

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، یک بررسی بر روی 216 دانشجوی کالج سلطنتی لندن نشان داد که الگوهای معینی در استفاده از اینترنت با میزان بالاتر نمرات در پرسشنامه‌های اندازه‌ گیری‌ کننده افسردگی ارتباط دارد.

این بررسی نشان داد، افراد افسرده متفاوت از دیگران از اینترنت استفاده می‌کنند و زمان بیشتری را به چت کردن آنلاین یا به اشتراک گذاشتن فایل‌ها اختصاص می دهند.

اساس پژوهش‌های پیشین درباره رابطه استفاده از اینترنت و افسردگی بر اساس پرسش از افراد بناء شده بود، اما در بررسی اخیر، پژوهشگران میزان و چگونگی استفاده از اینترنت توسط دانشجویان را هر بار که آنها به سرور شبکه دانشگاه متصل می‌شدند، بررسی کردند. این دانشجویان همچنین باید پرسشنامه‌هایی را پر می‌کردند که حاوی سوالات متعدد برای کشف علائم افسردگی شان بود.

به گفته پژوهشگران، این یافته‌ها ممکن است به ایجاد سیستم هشدار دهنده اولیه ابتلاء به افسردگی منجر شود.

مطالعات پیشین، نشان داده بودند استفاده بیشتر از اینترنت با افسردگی ارتباط مستقیم دارد و می تواند سبب ایجاد مشکلات روانی باشد. اما دانشمندان کالج سلطنتی لندن باور دارند استفاده بیش از حد از اینترنت صرفا علامت بروز مشکلی روانی مانند افسردگی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.