قدس آنلاین -اراک:معاون حقوقي رييس جمهور گفت: به منظور جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان، آگاهي بخشي حقوقي و قانوني به مردم بايد به عنوان يك راهبرد اساسي در دستوركار قرار گيرد.

استفاده از مواد سمي  عليه افراد در حكم محاربه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از اراک،دكتر الهام امين زاده كه به منظور شركت در نخستين همايش حقوق شهروندي، بايدها ونبايدها در اراك حضور يافت با بيان اين مطلب افزود: تدوين منشور حقوق شهروندي كه از اقدامات مهم دولت تدبير و اميد است با هدف قانون مداري و اخلاق مداري و احقاق حقوق مردم به تصويب رسيد.

وي اظهار داشت: به همين منظور آموزش حقوق شهروندي به شهروندان از دوران كودكي در برنامه كار قرار گرفته است.

معاون حقوقي رييس جمهور افزود:بر همين اساس اين معاونت تفاهم نامه اي را با آموزش وپرورش به امضا رسانده است و اغلب آموزش ها در قالب فوق برنامه دنبال مي شود.

وي گفت: علاوه بر امضاي  تفاهم نامه اي با موضوع تلفيق هنر و حقوق شهروندي نيز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دستور كار قرار گرفت.

دكتر امين زاده تصريح كرد: همكاري رسانه ها نيز در آموزش شهروندان و آشناسازي آنان با مفاهيم حقوقي ضرورت دارد.

وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اينكه در قانون فعلي مجازات هاي سنگين براي اسيدپاشان در نظر گرفته شده است افزود: استفاده از مواد سمي  عليه افراد در حكم محاربه است و نظر به اهميت رعايت حقوق شهروندي با اين عمل خطرناك به شدت برخورد خواهد شد.

معاون حقوقي رييس جمهور كاهش پرونده هاي حقوقي را از اهداف ديگر تدوين منشور حقوق شهروندي دانست و افزود: اعتقاد داريم نهادينه شدن اين امر به كاهش ناهنجاري هاي جامعه منجر خواهد شد و از صرف هزينه هاي گزاف جلوگيري خواهد شد.

وي در ارتباط با نقش تدوين منشور حقوق شهروندي در جذب سرمايه گذاران ابراز داشت: مواد 62 و63 قانون برنامه پنجم حذف اقدامات دست و پاگير و غيرضروري را در حوزه سرمايه گذاري در برنامه دارد و دولت به صورت جدي پيگير اين امر است.

وي افزود: نظر به اينكه بسياري از ايرانيان مقيم خارج از كشور تمايل دارند سرمايه خود را به داخل كشور انتقال دهند مي طلبد قوانين مربوطه از بوروكراسي هاي نااميد كننده بكاهد.

وي سپس تأكيد كرد: منشور حقوق شهروندي با حساسيت ويژه و با كارشناسي ظريف و با استفاده از نظرات نخبگان در حال تدوين است.

دكتر امين زاده خاطرنشان ساخت: اين منشور با بهره گيري از منشور كوروش كبير، كتيبه داريوش و قوانين شهروندي كشورهاي موفق اروپايي در اجراي امور شهروندي در حال تدوين است و در تلاشيم از بالاترين كيفيت برخوردار باشد.

يادآور مي شود همايش حقوق شهروندي، بايدها ونبايدها براي نخستين بار در كشور و در شهر اراك برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.