قدس آنلاین-حسین زوارزاده: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل موالید که بر اساس فرهنگ‌ غرب بر کشور حاکم شده، فرهنگ اصیل ایرانی را با تضاد مواجه کرده و نقش و جایگاه زن را در خانواده تغییر داده است که سبب شده زن وظیفه اصلی خود را به عنوان مهم‌ترین رکن خانواده از دست بدهد و بدون ضرورت اجتماعی در کنار مردها به فعالیت‌های کاری و اقتصادی بپردازد.

کنترل موالید جامعه امروز بر اساسی فرهنگ‌ غرب است/ فرهنگ اصیل ایرانی با کنترل موالید در تضاد است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در مشهد اظهار کرد: یکی از کارهایی که به صورت غیررسمی در کشور از زمان‌های گذشته باب شده، آشنا کردن خانواده‌ها از طریق افرادی است که واسطه می‌شوند تا دو خانواده با هم وصلت کنند.

وی ادامه داد: اما در واقع طلاق در معنای عام یک واقعیت اجتماعی است که در همه زمان‌ها و همه جوامع وجود داشته اما آنچه این موضوع را به یک معضل اجتماعی تبدیل می‌کند تغییر در میزان و نسبت‌های این پدیده به انتظارات جامعه است.

پژمانفر خاطر نشان کرد: باید به طرح  هایی که سبب استحکام خانواده ها در نظام اسلامی می شود به صورت یک مسئله نتیجه‌مدار نگاه شود و سازمان‌هایی که در ارتباط با این طرح دخیل هستند در اجرای وظائف خود نقش پررنگی را ایفا کنند تا مسئولین طرح بتوانند به نتایجی که از این طرح انتظار می‌رود برسند.

وی عنوان کرد: طرح هایی که سبب استحکام خانواده ها می شود باید با رویکرد بهسازی فرآیندهای موجود و تشکیل فرآیندهای جدید دستگاه‌های متولی با مدل مهندسی و رویکرد دینی در حوزه ازدواج و طلاق به‌منظور افزایش ازدواج آگاهانه، به‌هنگام،آسان و کاهش طلاق و آسیب‌های ناشی از آن تدوین شود و در امر آموزش‌ها از کل به جز و به‌روز‌رسانی آموزش‌های موقعیت محور و ارتباط با مخاطبان نیز مورد توجه قرار گرفته باشد.

پژمانفر ادامه داد: راه‌اندازی مجموعه‌های پژوهشی و آموزش‌های قبل از ازدواج برای دوره‌های متوسطه و دبیرستانی در راستای بالا بردن سطح اطلاعات کمک شایانی را در پیش دارد و بسیاری از مشکلات جوانان را در این ارتباط رفع می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.