قدس آنلاین - اسکو: فرماندار اسکو بر لزوم استفاده از اعتبارات مربوط به حاشیه دریاچه ارومیه در تغییر الگوی کشت تاکید کرد .

لزوم استفاده از اعتبارات مربوط به حاشیه دریاچه ارومیه در تغییر الگوی کشت

به گزارش قدس آنلاین از اسکو، علی علیخانی در در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان با اشاره به روند خشکی دریاچه ارومیه بر لزوم استفاده شهرستان از اعتبارات دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت : تغییر الگوی کشت ، آبیاری تحت فشار و قطره ای ، آموزش کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه ، پوشش انهار و کانال کشی آنها در کاهش مصرف آب بسیار موثر بوده و باید با تشویق و ترغیب کشاورزان میزان هدایت آب های جاری به دریاچه ارومیه را افزایش دهیم .

فرماندار شهرستان اسکو جایگزینی محصول کلزا به جای کشت پیاز را اقدامی مهم در راستای کاهش مصرف آب کشاورزی در بخش ایلخچی عنوان کرد و افزود : بخش ایلخچی با دارا بودن بیشترین اراضی کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه نقش مهمی در صرفه جویی آب داشته و طرح تغییر الگوی کشت و جایگزین نمودن محصولاتی با نیاز آبی پایین در این بخش با روند مطلوب ادامه دارد.

وی همچنین بر حفاظت از اراضی ملی در سطح شهرستان تاکید نمود و گفت : دخل و تصرف در اراضی ملی و تغییر کاربری های غیر مجاز در آن غیر قابل قبول بوده و اداره منابع طبیعی شهرستان موظف شد با افزایش گشت های کنترلی نسبت به حفاظت و حراست از اراضی ملی خارج از محدوده شهری اقدام نموده وحفاظت قسمتی از اراضی ملی که در محدوده شهرها واقع شده ، اداره راه و شهرسازی شهرستان بر عهده گیرد .

فرماندار شهرستان اسکو همچنین با انتقاد از سوزاندن برگ درختان پاییزی توسط کشاورزان آنرا غیر قانونی و غیر اصولی دانست و گفت : سوزاندن برگ درختان پاییزی در باغات به منظور از بین بردن آنها علاوه بر ایجاد دود غلیظ ،مشکلات زیست محیطی و ریوی برای مردم شهرهای اسکو و اطراف داشته و این کار باعث خطرآتش سوزی نیز می باشد . وی گفت:چال کود نمودن برگ درختان پاییزی بهترین روش برای دفع آنها از باغات بشمار رفته و کسانی که با استمرار این کار باعث آلودگی شدید هوا شوند برخورد قانونی و قضایی به عمل خواهد آمد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.