وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اعلام آغاز طرح طبقه بندی معلولان و تهیه بانک اطلاعاتی آنها از تصمیم و عزم دولت برای حل مشکل اشتغال معلولان خبر داد.

ربیعی خبر داد: طبقه‌بندی و آموزش رایگان معلولین برای حل مشکل اشتغال
1417765146881_erfan khoshkhoo1-10.jpgبه گزارش  ایسنا، ‌علی ربیعی در حاشیه رالی خانوادگی معلولین که صبح روز جمعه برگزار شد، گفت: حدود 3 میلیون فرد دارای معلولیت جسمی و روانی شدید در کشور داریم.

وی باشاره به نگاه ویژه دولت برای حل مشکل اشتغال معلولان اظهار کرد: ما امسال باید بتوانیم رشد 3 درصد اشتغال معلولین را تجربه کنیم و قطعا چند سال دیگر تاثیرات آن را خواهیم دید .

وی با اشاره به برنامه پیش‌بینی شده برای طراحی و بازیابی شغلی ویژه معلولین تاکید کرد: ‌دولت بنا دارد برای اشتغال مداخله کند و براین اساس صندوق اشتغال طراحی و سازمان فنی و حرفه ای نیز مکلف شده که معلولین را طبقه بندی و متناسب با فیزیک آنها و لیست مشاغل آموزش های لازم به صورت رایگان به افراد معلول داده شود.

به گفته ربیعی، بعد از اقدامات سازمان فنی و حرفه ای،‌ سازمان بهزیستی کشور دسته بندی های لازم را انجام می دهد و افراد را در علایق شغلی خود دسته بندی و جای می دهد. همچنین منابع مالی لازم را سازمان بهزیستی و وزارتخانه در اختیار صندوق مهر امام رضا قرار می دهند و این منابع 3 برابر منبع خود صندوق مهر امام رضاست که در قالب وام اشتغال برنامه ریزی می شود .

ربیعی در خاتمه تاکید کرد که در نظر داریم بخشی از خدمات بیمه ای و بخشی از حقوق معلولین را به بخش خصوصی بسپاریم تا بهتر بتوانیم به این عزیزان خدمات ارائه کنیم و بخشی از هزینه های کارفرما را متقبل می شویم .

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.