معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بودجه فصل رفاه اجتماعی در ایران 45 هزار میلیارد تومان است.

الزام صندوق بازنشستگی برای کاهش وابستگی به دولت

 

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد میدری در حاشیه نشست خبری همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه گفت: دولت در سال 94 به دلیل محدودیت‌های مالی که دارد، به عنوان مثال کاهش قیمت نفت، 6000 میلیارد تومان بودجه خود را افزایش داده که در کل 1.2 درصد افزایش بودجه کلی داشتیم، اما با این حال بودجه سازمان بهزیستی و کمیته امداد حدود 10 تا 13 درصد افزایش داشته است. در واقع کمیته امداد و سازمان بهزیستی دو برابر رشد کل بودجه را داشته‌اند.

 

میدری ضمن اشاره به عللی عدم رشد کافی بودجه 94 فصل رفاه اجتماعی گفت: کمک‌هایی که دولت به صندوق بازنشستگی کشور ارائه می‌دهد، یکی از این علل است؛ علاوه بر اینکه متاسفانه صندوق بازنشستگی کشور به دلیل عوامل مختلف کمک‌های گسترده‌ای از دولت دریافت می‌کند (در سال جاری سه هزار میلیارد تومان کمک از دولت دریافت کرده است) سایر صندوق‌ها نیز کمک‌های زیادی از دولت اخذ کرده‌اند.

 

وی در این باره ادامه داد: دولت امسال به صندوق بازنشستگی کشور تکلیف کرده است از طریق بهره‌وری بیشتر کسری بودجه خود را تامین و از این راه از وابستگی‌های خود به دولت بکاهد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکید کرد: با افزایش حقوق‌ها و مستمری بازنشستگان اگر صندوق نتواند درآمد لازم را تامین و مستمری را پرداخت کند، دولت حتما به صندوق بازنشستگی کمک خواهد کرد.

میدری همچنین در ارتباط با پرداخت سبد امنیت غذایی گفت: با توجه به اینکه این امر منوط به قیمت نفت است، اما امیدواریم تا پایان سال دو بار سبد امنیت غذایی ارائه شود.

 

وی همچنین در پایان در ارتباط با تجمیع بیمه‌ها گفت: از آنجایی که کارگر و کارفرما منابع بیشتری دریافت می‌کنند، حقوق آنها نباید تضعیف شود و اگر قرار است یکسان‌سازی صورت گیرد کارگران باید خدمات بیشتری دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.