معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: شرکت‌‌های دانش بنیان در کشور رو به افزایش است بگونه‌ای که اکنون بیش از یک‌هزارشرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده است

۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور تایید صلاحیت شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  سورنا ستاری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان از ضروریات است اظهار داشت: امروز کشور به روش‌های جدید پژوهشی که بتواند کل اقتصاد کشور را درگیر اقتصاد دانش بنیان کند نیاز دارد.

وی با تاکید بر وابسته شدن بودجه کشور به اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: باید همه صنایع بزرگ از جمله صنعت نفت و کل بودجه کشور را وابسته و درگیر اقتصاد دانش بنیان کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری یکی از رسالت‌های مهم  این معاونت را توجه به حوزه اقتصاد دانش بنیان دانست و تصریح کرد: جهت گیری دانشگاه‌ها علاوه بر تحقیقات باید در تجاری سازی فناوری‌ها قرار گیرد که بتوان به راه حل‌های لازم دست یافت.

ستاری با بیان اینکه صندوق نوآوری و پژوهش فعال خود را آغاز کرده بیان کرد: صندوق نوآوری و پژوهش که از امسال فعالیتش آغاز شده نقش مهم و موثری در پرداخت تسهیلات تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان دارد.

وی با بیان اینکه اکنون 150 شرکت دانش بنیان عضو صندوق نوآوری هستند خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با عضویت در صندوق نوآوری از تسهیلات آن برای حل مشکلات خود استفاده کنند.

ستاری گفت: در حوزه تسهیلات مشکلی نداریم ولی در حوزه ایده‌هایی که تجاری سازی شوند، و جهت گیری‌هایی که باید عوض شوند، بازار و فرهنگ مشکل دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه هم اکنون بیش ازیک‌هزارشرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده گفت: شرکت‌‌های دانش بنیان در کشور رو به افزایش است بگونه‌ای که اکنون بیش از یک‌هزارشرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده است.

وی با بیان اینکه 80 درصد آیین نامه بنیاد نخبگان تغییر می‌کند  افزود: آیین نامه بنیاد نخبگان در حال تغییر است  و بیش از 80 درصد مفاد این آیین نامه‌ تغییر می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.