۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 251724

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ضمن عذرخواهی از مردم نسبت به کمبود‌هایی در حوزه اقتصادی از محدودیت منابع برای افزایش بیش از 14 درصدی حقوق کارکنان و ضمانت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اختصاص یارانه تولید سخن گفت‌.

اظهار شرمندگی و عذرخواهی نوبخت از مردم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که در سال گذشته و در ایام بودجه افزایش حدود 18 درصدی حقوق کارکنان به مجلس ارائه داده شده و مورد انتقاد قرار گرفت دولت اعلام کرد که با توجه به پیش‌بینی تورم تا کمتر از 20 درصد در سال 1393 تعیین حدود 18 درصدی افزایش حقوق غیرمنطقی نیست.

بر این اساس افزایش حقوق کارکنان برای سال جاری حدود 20 درصد به تصویب رسید و این در حالی بود که در آن زمان تورم در حدود 30 درصد قرار داشت، اما در روزهای اخیر با ارائه‌ی لایحه بودجه 1394 به مجلس افزایش حقوق کارکنان نیز 14 درصد پیشنهاد شد که حدود شش درصد نسبت به سال جاری کمتر است که موجب برخی انتقادات شد.

این در حالی است که محمدباقر نوبخت - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور – معتقد است که در حال حاضر با توجه به این‌که تورم نقطه به نقطه حدود 13 درصد و تورم سالانه حدود 17 درصد است و پیش‌بینی می‌کنیم متوسط تورم در سال آینده به حدود 14 درصد برسد. بنابراین افزایش حقوق کارکنان که باید بنا بر قانون به اندازه تورم باشد تا حدود 14 درصد منطقی خواهد بود.

نوبخت که در یک برنامه تلویزیونی به بررسی ابعاد لایحه بودجه سال 1394 پرداخته بود، این را هم تاکید کرد که ما دلمان می‌خواهد حقوق کارکنان را تا 50 درصد افزایش دهیم، اما محدودیت منابع این اجازه را به ما نمی‌دهد.

وی با بیان این‌که ما مدعی نیستیم که کشور هیچ مشکلی ندارد، ادامه داد: اما معتقدیم باید با گذر زمان مسائل پیش‌رو را حل کرده تا شرایط مناسبی را برای زندگی مردم مهیا کنیم، براین اساس با توجه به این‌که دولت فعلی با درآمد 700 تا 800 میلیارد دلاری سال‌های گذشته مواجه نیست و کشور را با درآمد حدود 25 میلیارد دلاری اداره می‌کند از مردم انتظار داریم که ما را درک کرده و به ما زمان دهند تا بتوانیم در راستای بهبود شرایط گام برداریم.

اظهار شرمندگی و عذرخواهی نوبخت از مردم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در عین حال از مردم به دلیل وجود کمبود‌هایی در اوضاع اقتصادی از مردم عذرخواهی کرد و گفت: متاسفانه شرایط فعلی به گونه‌ای است که ما نتوانسته‌ایم اوضاع را آن طور که باید در شأن مردم کشورمان باشد برای آنها فراهم کنیم و به مسائل اقتصادی آنها بپردازیم با این وجود اگر مردم از اوضاع فعلی رضایتی ندارند بدانند که با توجه به فشارهای موجود شرایط حتی می‌توانست بدتر از این هم باشد، اما سعی کردیم که در اوضاع مناسبت‌تری آن را نگه داریم.

وی همچنین اشاره‌ای هم به اوضاع اشتغال جوانان داشت و گفت: ما واقعا شرمنده جوانان و فارغ‌التحصیلان کشور و خانواده‌هایشان هستیم که نمی‌توانیم در فرصتی محدود برای تمامی آنها شغل ایجاد کنیم، اما با این وجود در کنار تمامی بودجه‌هایی که برای طرح‌های عمرانی که خود به نوعی ایجاد اشتغال می‌شود در نظر گرفته‌ایم، مبلغ هزار میلیارد تومان را برای کمک به اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

نوبخت با بیان این‌که ما شرمسار زوج‌های جوان در کمک به تامین هزینه‌های آنها هستیم، یادآور شد: با این حال 1300 میلیارد تومان را برای پرداخت وام‌های ارزان قیمت در تامین مسکن آنها در بودجه تعیین کرده‌ایم.

تضمین بانکی نوبخت برای یارانه تولید

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت یارانه 5200 میلیاردی تولید در سال آینده اشاره کرد و گفت: اما قرار نیست که این مبلغ به طور نقدی بین واحد‌های تولیدی توزیع شود، بلکه آن را در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی گفت: به وزارت صنعت، کشاورزی و راه اعلام می‌کنم که سازمان مدیریت و برنامه ریزی این تضمین بانکی را خواهد داد که در هر سررسیدی مابه‌التفاوت سود تسهیلات بانکی را بپردازد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبری IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    2 1
    افسوس و صد افسوس شما هم به فکر قدرت خرید مردم نیستید
  • مهدی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    باسلام بایدخدمت جناب نوبخت عرض کرد،وقتی خودتان خط فقر در استانهای کشوررااعلام میکنیدومیدانیدکه کارمندان دولت آرزوی رسیدن به خط فقر را دارند،چرااینگونه رفتار میکنید؟چرا پول بیت المال را صرف برگزاری همایش "نحوه جلوگیری از فسادمالی"میکنید.شمااگرواقعا دلتان به حال وروز این مردم ومملکت میسوخت این میزان افزایش حقوق رادرنظر نمیگرفتید که بعدهم از مردم عذرخواهی کنید.این اقدام شما باعث ازدیاد ایجاد اختلاف طبقاتی گشته وبه طبع آن فسادمالی راافزایش میدهد.البته از امثال شماآقایان که اززندگی قشر کارمند خبرندارید توقع بیشترازاین نمیشودداشت
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    واقعاکه همش میگن تورم کم شده نان را 30درصدگران کردند پس الان 30درصد حقوق کارمند رازیاد کردید؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    باعرض سلام واحترام به آقای نوبخت؛شرمندگی ایشان دردی را ازدرهای مردم دوا نمی کند.متاسفانه محدودیت منابع مالی فقط برای بعضی ازدستگاه ها می باشد.
  • محمود IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    ای کاش درآموزش وپرورش هم یک وزیرقوی مانند بهداشت؛برسرکاربود.که اینقدرمحدودیت منابع مالی مشکل ساز نمی شد.
  • منیره IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا چرا همه جا باید این مردم باشند شما را کمک کنند به نظر شما با این حقوق زیر 1 تومن خود شما چطور می توانید امورات بگذرانید خدایا چرا هیچ کس فریاد رس نیست ..
  • حسن IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر با اظهار شرمندگی نزد مرغ فروشی و نانوایی که همین چند روز ÷یش خودشان 30 درصد نان را گران کردند به ما ممرغ و نان و.. می دهند خوب که هیچ اما اگه نمیدن ایشان بهتر است کار دیگه ای بکنند که بوسط مرغ فروش و نان فروش جایگزین ÷ول نقد قابل قبول باشد بخ خدا قسم 2 سال است فقط بچه کوچک ما در خانواده 4 نفره می تواند گوشت بخورد میوه که هیچ کدام از ما من مهندس بازنشسته و خانم هم دکتر متخصص اما نمی تواند کار کند
  • كارمند بيچاره IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    اظهار شرمندگي شما براي ما اب ونان نميشود شما اگر كاري كرديد كه فساد از دولت رفت و اختلاس كنندگان اظهار شرمندگي كردند واعدام شدند ان وقت حرف بزنيد
  • محمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اقای روحانی شما چرا درد کارمندان به خصوص بار نشسته ها را درک نمی کنید .
  • هالو IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    جناب نوبخت با عرض پوزش ،با شرمندگی و عذر خواهی نمی توان مملکت را اداره کرد. به فکر شیوه ای دیگر باشید.
  • حی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    آقای نوبخت کاش کمی ازاین سفرهای بی خود مقامات با هواپیماهای دولتی- سمینارهای بی نتیجه و...می کاستید تابجای افزایش سرسام آور بودجه نهاد ریاست جمهوری به داد ملت برسید .شما که نگاهتان به دستان غربیهاست تا چرخ مملکت رابچرخانید بدانید تا وقتی گردناتن کج باشد دنیا همین است این راهم بدانید عاقبت دروغگویی رسوایی است .
  • ایرانی اسلامی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    کاهش تورم پرا این قدر برای مردم نا محسوس بوده کمر مردم دارد زیر تورم و گرانی می شکند آنوقت چخانگوی دولت این گونه آمار دروغ می دهد.کاهش تورم هم شده مثل پلیس نا محسوس!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    حاج محمود کجای تا حقوق مارو هرسال بالا ببرید فقط دروغ میگوی به مردم کوه اعدای صدروزه که به مردم قول دادی حاج محمود بیا که روحانی داغونمون کرد
  • جمعی از معلمان IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    آقای نوبخت عذرخواهی لازم نیست تبعیض را برطرف کنید هرسال برای معلمان مثل سایر کارکنان حقوق نسبت به تورم اعلام شده اضافه می شه ولی در خرداد و تیرماه کارمندان غیر معلم دوباره حکم افزایش حقوق می دهند. معلمان هیچ اعتمادی به تدبیر و امید ندارند
  • یزدان پناه IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    اینگونه برخردها سر با پنبه بریدنه ؛عذرخواهی ایشون مشکلی رو حل نمی کنه نون لقه ای 7سنار این حرفهارو بر نمیداره
  • معلم IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    آقاجان،نرخ تورم و رشد تورم( چه نقطه به نقطه چه انواع دیگر) را رهاکنید وقیمتهای کنونی رابا قیمتهای ابتدای93مقایسه کنید تا بدانید مردم چه میکشند.خاصه خرجی ها و حقوقهای چندین میلیونی و...را کاهش دهید تاشاید کارمندان برای پرداخت هزینه های آب وبرق وگازوتلفن ونان و گوشت وشهریه مدرسه و دانشگاهفرزندان عزا نگیرند.
  • علیرضا IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    با سلام به آقای نوبخت من واقعاً نمیدونم چرا هر زمان کمبودی در کار هست باید از جیب کارمند و کارگر باشد آیا با معذرت خواهی شما جیب مردم پر میشود زمان انتخابات آقای روحانی وعده های بسیار جالبی برای کارگران دادند ولی الان بر خلاف وعده ها عمل میشود چرا مجلس همین چند ماه پیش افزایش حقوق داشت ، مملکت فقط شده دروغ، بقول مقام معظم رهبری باید جلوی کسانی که دارند اموال بیت المال را چپاول میکنند بگیرید نه اینکه از شکم قشر ضعیف و زحمت کش کارگر و کارمند بذل و بخشش کنید.
  • ف IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    حالا باز جای شکرش باقیه که عذرخواهی کرد...
  • رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    جناب آقای نوبخت :قیمت نان طی روزهای اخیر 30%تا40%ونیز قیمت بنزین سهمیه ای تا 85%گران شد به گفته ریس جمهور واطرافیاتشان هدفمند شد.به نظر شما آیا نویت هدفمند شدن حقوق کارمندان وکارگران نشده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ملت IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    زندگی ما که خراب شد جوانهای تحصیل کرده ما بیکار وسن آنها گذشت استخدام وخدمات نشد پارتی هم بیداد میکند دیگر بیش از این اذیتمان نکنید
  • خلیلی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    قربون اون لب نازنین آقای معاون که وقتی با دندان مبارک به نرمی گزیده میشه قریب صدملیون نفرایرانی درهر جا ومکان وتحت هر شرایط تمام درد ورنج وفلاکت ف فرزند وآینده و ...خود وجامعه رافراموش می کنند . اینو میگن لب . اینـ......................................ه!!!!!!!!.
  • علی IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    ما به گفته های آقای نوبخت ایمان داریم گرچه مشکلات زیادی را از بابت تورم متحمل شده ایم ایشان انسان شریف و با صداقتی هستند
  • ناشناس IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اقای نوبخت جون مادرت یک خبر خوشی هم بدی پدرمونی دراوردی
  • مدبر IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    انشاء ا... وعده هاوسخنانتان واقعی باشد
  • مهربانی IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    من معلم چه کنم
  • سید محمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    جقدر شرمندگی برازنده این شخص است
  • مسلمان مفلس IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    بنام خدا...بابرگشت دادن اختلاص های اشکاربه خزانه ملی مگرنمیشود1000سال کشوررااداره کرد؟
  • رضا IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    جناب نوبخت اظهار شرمندگی شما به چه درد ما می خورد. من تا حالا به احمدی نژاد رای ندادم ولی هر چی بود مرد بود.
  • انار IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    شما از چه چیز هایی تورم را در اوردید یا بی سوادید یا نادان شما 30 در صد فقط نان را گران کردید به ازای ان برق گاز اب میوه وبقیه چیزها شما از 100 در 100 هم تورمتان زیاد است خیلی بی انصاف هستید امیدوارم نابود شوید
  • گل آقا IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    غذر خواهی به چه درد میخورد مردم نون خالی میخورن با این حقوق معلمی
  • ناشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    شرمندگی ایشان برای ما نان و آب نمی شود ایشان باید بگوید مردم با این بودجه که تعیین شده شما شرمنده زن و بچه هایتان باشید
  • کارمند IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    جناب اقای نوبخت اظهار شرمندگی نفرمایید لطف کنیید 50درصد افزایش بدهید حقوق هارو نداشتید بپردازید علی الحساب بدهید بعدا وضعیت مالی بهتر شد از دیون دولت پرداخت نمایید شما و امثال شما مدیون کارمندان و زن و فرزندان انها هستید دانسته همه کار میکنید خدا وند اصلاحتان فرماید تا کی باید شرمنده زن وفرزندان خود باشیم قبل از سال همه چیز راگران میکنید وبعداز سال هم میگویید طبق بودجه مصوب 30درصد همه چیز گران شود الان گرانی که بوجود اوردید هیچ چیز حقوق بالا بردید 30درصد الان و30درصد سال اینده گران میکنید جمعا 60درصد رویت عرق نکرد تو بودجه 14درصد پیشنهاد مکنید واقعا ما شرمنده ایم شما شرمنده نباشید
  • سینا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    دیگه حالم از کلمه تدبیر به هم میخوره ................
  • علیی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    باسلام اگر می خواهیدعدالت را رعایت کنید اقایانی که ماهیانه 14 الی 20میلیون تومان حقوق میگیرتد وکسانی که زیر بک میلیون حقوق می گیرندبر اساس همین حقوق کار گران و کارمندان را افزایش دهید را افزایش دهید