کوروش سلیمانی با انتقاد از بی‌ارتباطی فضای کار در سینما و تلویزیون به توانایی‌های هنری بازیگران تأکید کرد که روابط خصوصی نباید ربطی به بازیگری داشته باشد.

رابطه‌ها معیار انتخاب بازیگران شده است/ به هر رفتاری تن نمی‌دهم

به گزارش قدس آنلایه به نقل از مهر کوروش سلیمانی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود در تلویزیون اظهار کرد: منتظر پخش سریال «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج هستم که سریال خوبی است. ضمن اینکه امسال بعد از مدت‌ها تجربه‌ای با پروژه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» علی‌اکبر تحویلیان داشتم که محسن یوسفی آن را کارگردانی کرد و متنش مورد علاقه‌ام بود.

وی افزود: با این حال این را خیلی راحت بگویم، با اینکه دشوار می‌گذرد و پیشنهادهای خوب را به دیگران می‌دهند، خوشحالم که تن به هر رفتاری نمی‌دهم تا همچنان بازی کنم و پرکار باشم.

بی‌ارتباطی فضای کار در سینما و تلویزیون به توانایی‌های هنری بازیگران

این بازیگر و کارگردان تئاتر تصریح کرد:‌ متاسفانه فضای کار در سینما و تلویزیون ما در اغلب موارد –توهین به همه نشود- ربطی به توانایی‌های هنری بازیگران ندارد و این تأسف برانگیز است.

سلیمانی یادآور شد: تا وقتی که این مدل حاکم باشد نه من بلکه بسیاری از اعضای انجمن بازیگران خانه سینما که این قاعده مذموم غیرحرفه‌ای را که بر شرایط بازیگری حاکم است بلد نیستیم، از دایره دور می‌شویم.

زندگی شخصی و روابط خصوصی نباید به بازیگری مرتبط باشد

وی با اشاره به گفته علی معلم در این زمینه که سینمای ما سینمای محفلی شده است، ادامه داد: این یعنی اینکه باید در یک سری محافل باشی تا دیده شوی،‌ به تو پیشنهاد بدهند و با برخی دوست باشی. اما من دلیلی نمی‌بینم که اگر یک بازیگر خوب در محافلی حاضر نشود به او کار ندهند. قرار نیست همه مثل دوستان عزیز ما فکر کنند و همه مثل آنها زندگی کنند. زندگی شخصی و روابط خصوصی هیچ ارتباطی به هنر سینما و بازیگری ندارد.

این بازیگر درباره مدیریت جدید صداوسیما اظهار کرد: هر مدیریتی قطعا فعالیت‌های خوبی دارد و قطعا ایراداتی هم متوجه آن هست. این مورد خیلی بدیهی است. قطعا در در دوران ضرغامی‌ اتفاقات مثبت و منفی در کنار هم بود. رییس جدید که خودش در بدنه سازمان بوده باید با شناسایی نقاط قوت به سمت آنها برود و از نقاط ضعف بکاهد.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر آسیب‌شناسی انجام شود که چرا مخاطبان کمتر شده‌اند و فیلم و سریال و برنامه‌سازی افت کرده و چرا تبلیغات تا این حد حاکم شده، می‌شود به نتایج مثبتی رسید. این‌ها سه معضل اساسی هستند که باید حل شوند.

همه ما دلمان برای تلویزیون مملکتمان می‌سوزد

سلیمانی تأکید کرد: همه ما دلمان برای این تلویزیون و مملکت می‌سوزد و همه‌مان می‌دانیم افت کیفی برنامه‌ها یکی از دلایل کاهش مخاطب است و اگر آثار باکیفیت باشند مخاطبان جذب تلویزیون خودمان می‌شود.

بازیگر سریال «نرگس» اظهار امیدواری کرد: امیدوارم با امکانات بهتر و خارج شدن از حیطه تعدادی انسان‌های محدود در هر زمینه‌ای، طیف گسترده‌تری در سازمان باشند و همکاری‌ها را بر اساس کیفیت کار افراد تعریف کنند نه بر اساس روابط و سابقه.

وی در پایان گفت: فکر می‌کنم با جذب نیروی متخصص و کاربلدی، جذب سوژه‌های جدید، خلاقیت‌های بهتر، دست کم نگرفتن خود و جدی گرفتن مردم اتفاقات خوبی در صداوسیما رخ خواهد داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.