بازار سرمایه این هفته با جوی منفی اغاز شده که با فشار فروش نیز همراه بود ولیدر اخر هفته تقریبا از میزان ریزش ها کاسته شد،اما هیجان در قیمت سهام،نرخ ها را به سطح 8 ماه قبل سوق داد و قیمت سهام اکثر شرکت ها دچار رفتار نوسانی شدند که نه انگیزه ای باری رشد بیشتر و نه ریزش بیشتر دارند.

هیجان کاذب در قیمت سهام نرخ ها را به 8 ماه قبل باز گرداند

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند بازار سرمایه در هفته جاری بیان کرد:ابتدای هفته شاخص کل با (148) واحد كاهش به 71,712 واحد رسيد.
وی با اشاره در توضیح نمادهای مثبت و منفی گفت:بيشترين تاثير منفي بر شاخص را نماد فارس و نماد تاپیکو برجاي گذاشتند و شاخص فرابورس نيز (2.8) واحد كاهش يافت که بیشترین تاثير منفي را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر گروه خودرویی ها بر روند بازار سرمایه توضیح داد:گروه خودرویی هادر ابتدای هفته، در ساعات اولیه نمادهای این گروه مورد اقبال بازار قرار گرفت و شاهد صف های خرید در بعضی از نمادهای این گروه بودیم اما در ادامه بازار متعادل معامله شدند و در انتهای هفته نیز دارای معاملات مثبت بودند. خبهمن در گزارش خود برای هرسهم در سال مالی ۹۳ مبلغ۳۰۹ ریال سود خالص پیش بینی کرده که از خبرهای مهم این گروه میباشد.

گیوکی در مورد شرایط بانکی ها در هفته جاری تصریح کرد:بانکی هااوایل هفته معاملات نمادهای این گروه متعادل و کم حجم بود به جز نماد وزمین سایر نمادهای این گروه منفی معامله شدند اما در اواخر هفته اکثر نمادها مثبت بوده و وبملت با 62 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت.

وی در توضیح اثر بخشی گروه سرمایه گذاری ها بر روند هفته جاری بازار سرمایه اظهار داشت:در گروه سرمایه گذاریها تنها ونیرو در آستانه مثبت معامله شده و صف خرید شد و وساپا همچنان صف فروش سنگین بود. اما در روزهای پایانی بیشتر نمادها در آستانه مثبت معامله شده و صف خرید شدند و وساپا بعد از چند روز صف فروش بودن توانست مثبت معامله شود.
کارشناس بازار سرمایه با اشراه به صف فروش گروه غذایی ها گفت: غذاییها نیز در اواخر هفته متعادل بودند و غبشهر و غاذر در آستانه مثبت معامله شده و صف خرید شدند. شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در تازه ترین گزارش خود سود هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به اسفند 93 را بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه 1،954 ریال اعلام کرد که از خبرهای مهم این گروه می باشد.

گیوکی در ادامه در مورد گروه قندی ها و مثبت ترین نماد این گروه افزود:گروه قندی ها منفی بودند و تنها قزوین مثبت بودو صف خرید شد و قنیشا و قشیر صف فروش شدند. شرکت قند ثابت خراسان در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 31/04/94 شرکت را مبلغ 45 ریال اعلام نموده است که از خبرهای مهم این گروه می باشد.

وی با توضیح در مورد شرایط متعادل گروه شیمیایی هابیان کرد:شیمیایی ها در این هفته متعادل اما رو به منفی معامله شدند.از خبرهای مهم این گروه میتوان به نماد شپمچا اشاره کرد که در اخرین گزارش ۸ ماهه خود سود هر سهم منتهی به ۹۳/۱۲/۲۹ شرکت را مبلغ ۲۰۸ ریال اعلام نموده است
همچنین نماد فارس به منظور بررسی بیشتر متوقف شد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان در خصوص شرایط و جو حاکم بر بازار سرمایه تصریح کرد:بازار سرمایه این هفته با جوی منفی آغاز شده که با فشار فروش نیز همراه بود ولی در آخر هفته تقریبا از میزان ریزشها کاسته شد. اما هیجان در قیمت سهام، نرخ‌ها را به سطح 8 ماه قبل سوق داده است و قیمت سهام اکثر شرکتها دچار رفتار نوسانی شده اند که نه انگیزه ای برای رشد بیشتر و یا ریزش بیشتر دارند. همچنین بازار دارای ریسکهای سیستماتیک زیادی است که ابهامات تحلیلها را افزایش می دهد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.