گروه هنر- تکتم بهاردوست - سارا رسول‌زاده یکی از مجریان جوانی است که تجربه اجرای چندین برنامه تلویزیونی همچون «دوستان»، «مثبت ما»، «سپید پررنگ» و ... را دارد. رسول‌زاده متولد 68 است و در رشته مدیریت صنعتی درس می‌خواند و علاوه بر اجرا، سابقه بازیگری در تئا‌تر نیز دارد.

هاجر شبیه  خودم بود

سریال«پرده نشین» و نقش هاجر اولین تجربه تلویزیونی اوست که این شبها از شبکه یک سیما در حال پخش است و مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفته است.گفت و گوی ما را با این بازیگر بخوانید:

 

 خانم رسول زاده،شما مجری تلویزیون،بازیگر تئاترو البته هنرپیشه تلویزیون هم هستید.کدام یک از این سه، عامل ورودتان به حوزه هنر و عالم بازیگری بود؟

- من از سالهای خیلی پیش از این تئاتر کارمی کردم و این قضیه خیلی هم برایم دوست داشتنی بود و هم قابل احترام، تا اینکه اتفاقی برایم پیش آمد و وارد تلویزیون و حیطه اجرا شدم.اجرا را دوست داشتم به این دلیل که زنده بود و حس و حال صحنه را داشت، اما دغدغه ام نیست.اجرا برایم دوست داشتنی بود وگرنه سکوی پرتابی برای ورودم به عالم بازیگری نبوده است، چون من از سالها قبل تئاتر کارمی کردم و با بازیگری آشنا بودم. من کارم را با تئاتر شروع کردم و با اجرا ادامه دادم، ولی حقیقت این است که به تلویزیون نیامدم که صرفاً یک مجری بمانم.

 

 چگونه به پروژه پرده نشین پیوستید و به بهروز شعیبی معرفی شدید؟

- من با علی سرابی که بازیگران پرده نشین را انتخاب می کرد، از زمان تئاتر «یرما» آشنا بودم و در واقع ایشان بودند که مرا به این پروژه دعوت کردند.خب وقتی فهمیدم قرار است، جلو دوربین چه کسی قرار بگیرم، خیلی خوشحال شدم.

با بهروز شعیبی از سالها قبل آشنا بودم. او کارگردان کاربلد و خوش تکنیکی است. بازیگری را هم به خوبی می داند و خودش هم بازیگر بوده و همین باعث شده تا حس بازیگرها را حین کار به خوبی درک کند و دست بازیگر را برای پردازش نقش باز بگذارد، همه اینها باعث شد نقش را بپذیرم و از این بابت خوشحالم. مطمئنم حضور در یک چنین پروژه ای در انتخاب های آینده ام تأثیر خواهد گذاشت.

 

  فیلمنامه پرده نشین و نقش هاجر چه جذابیت هایی برایتان داشت؟

- همانطور که گفتم حضور کسی مثل بهروز شعیبی بهترین و مهمترین ملاک من برای پذیرش چنین نقشی بود. برایم مهم بود کارم را با چه کسی شروع می کنم و گرنه نقش در درجه بعدی برایم قرار داشت .وجود سلامت و حرفه ای بودن گروه از اهمیت ویژه ای برایم برخوردار بود.وقتی من به گروه پیوستم، فیلمنامه هنوز آماده نشده بود و همان مقداری را که نوشته شده بود، مطالعه کردم و با معرفی هرچه بیشتر آقای شعیبی با هاجر آشنا شدم.هاجر شباهتهایی به خودم داشت و همین قضیه اورا برایم دوست داشتنی کرده بود. شیطنتها،غروردخترانه و جسارتهای هاجر به خودم نزدیک بود.داستان جذاب بود و خیلی زود توانستم با نقش ارتباط برقرار کنم و تصورم بر این بود که مخاطب هم بخوبی با کار ارتباط برقرار می کند.

 

 با توجه به اینکه فیلمنامه کامل نبود، آیا نقش بخوبی برایتان شناخته شده بود یا به مرور با هاجر آشنا شدید؟

- من خط داستانی را از ابتدا می دانستم و می دانستم قرار است برای هاجر چه اتفاقاتی بیفتد و کجای داستان ایستاده و چه نقشی در پیشبرد قصه دارد.هاجر چندان شخصیت ناشناخته ای برایم نبود و برای پیدا کردنش لازم نبود خیلی خودم را به درو دیوار بزنم، هاجر برایم قابل لمس بود.فقط در طول کار مرتب ازخودم می پرسیدم، حالا اگر سارا،هاجر باشد چه می کند.

 

 ازحس و حالتان بگویید.از اینکه در اولین تجربه در کنار چهره های سرشناس سینما و تلویزیون قرار گرفتید.

- اوایل کار کمی در این خصوص استرس داشتم، هم به خاطر اینکه مجبور بودم همزمان مراقب بازی بازیگران مقابلم،نگران دوربین،نور و...باشم و هم قرارگرفتن در کناربازیگران چهره ای مثل محمود پاک نیت یا ویشکا آسایش یا خیلی های دیگر اصلاً کار آسانی نبود، ولی اینقدر فضای این گروه سالم و صمیمی بود که همه این استرس ها به انرژی تبدیل می شد.همه اینها در انجام نقش کمکم کردند و کار را برایم آسان کرد.

 

 در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

- در حال حاضر مشغول تمرین تئاتری هستم به کارگردانی محمد برهمنی و یک پیشنهاد سینمایی هم دارم که ترجیح می دهم، فعلاً در این خصوص تا قطعی شدن کار صحبتی نکنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.