برنده پارسال انیمیشن اسکار که موفق به کنار زدن «داستان اسباب‌بازی 3» و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ شد، کیفیت فیلم‌های جدید در رقابت اسکار را بسیار بالاتر برده است.

«یخ‌زده» اسکار 2015 را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «یخ‌زده» 1.27 میلیارد دلار در باکس‌آفیس جهانی درآمد داشت و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن و بهترین آهنگ فیلم نیز شد. اما این دستاوردهای بزرگ، جلوی گروهی متفاوت از 20 فیلم انیمیشن جدید برای رقابت در مراسم امسال را نگرفته‌اند. فیلم‌های برتر این مجموعه تا به حال «فیلم لگو»ی کمپانی برادران وارنر، «چطور اژدهایتان را تربیت کنید 2» ساخت کمپانی دریم‌ورکس انیمیشن و جدیدترین پروژه دیزنی یعنی «قهرمان بزرگ 6» هستند.

با وجود اینکه بعد از انتشار خبر ساخت «فیلم لگو» توسط کمپانی برادران وارنر نظرهای منفی بسیاری اظهار شدند، این فیلم با فروش 258 میلیون دلاری در آمریکای شمالی و فروش 468 میلیون دلاری در باکس‌آفیس جهانی تبدیل به یکی از فیلم‌های پرفروش سال شد. این فیلم توسط فیل لورد و کریستوفر میلر کارگردانی شده و داستان یک لگوی کارمند را تعریف می‌کند که به اشتباه خاص تصور می‌شود و ماموریت نجات دنیا به دوشش می‌افتد. با توجه به موفقیت این فیلم چند فیلم برای ادامه دادن داستان آن در نظر گرفته شده‌اند.

فیلم «چطور اژدهایتان را تربیت کنید 2» با فروش 619 میلیون دلار در باکس‌آفیس جهانی تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن سال شد و داستان فیلم 2012 را که بر پایه مجموعه کتاب‌های کرسیدا کاول ساخته شده است، دنبال می‌کند. این فیلم که توسط دین د‌بلوا ساخته شده موفق به انجام کاری شد که تعداد کمی از قسمت‌های دوم فیلم‌ها می‌توانند آن را انجام دهند؛ پیش بردن داستان و عین حال گسترش وسعت فیلم اول. فیلم اصلی نیز اگر در همان سالی که «داستان اسباب‌بازی 3» اکران شده بود پخش نمی‌شد، به احتمال زیاد می‌توانست جایزه اسکار را از آن خود کند. آیا این فیلم اژدها می‌تواند جایزه‌ای که فیلم اول آن را از دست داد کسب کند؟

فیلم «قهرمان بزرگ 6» دیزنی هم روز هفتم نوامبر اکران شد و تا به حال نزدیک به 115 میلیون دلار در ایالات‌متحده درآمد داشته است. این فیلم توسط دان هال و کریس ویلیامز کارگردانی شده و بر اساس یکی از کمیک‌بوک‌های کمتر شناخته‌شده مارول ساخته شده است. داستان این فیلم که در شهر خیالی آینده‌نگرسن فرانسوکیو اتفاق می‌افتد، روی شخصیت اصلی داستان یعنی هیرو و دوستانش – از جمله یک روبات به نام بِی‌مکس – تمرکز می‌کند.

از فیلم‌های انیمیشن دیگری که امیدوار هستند به لیست پنج نامزد نهایی دریافت جایزه اسکار راه پیدا کنند می‌توان به «The Boxtrolls» ساخت کمپانی‌های فوکوس فیچرز و لایکا، «داستان پرنسس کاگویا» ساخت استودیوی ژاپنی گیبلی و «نغمه دریا» ساخت کمپانی جی‌کیدز اشاره کرد. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.