به رغم غروب آفتاب اربعین در کربلا، همچنان این شهر شاهد عزاداری عاشقان ثارالله بود و عاشقان امام حسین(ع) با حضور میلیونی خود آسمان این شهر را منور کردند.

حماسه اربعین کربلا به روایت زائران/ شیعیان تا صبح عزاداری کردند


 

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از کربلا، تمامی خیابانهای منتهی به حرم حسینی (ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) تا صبح مملو از عزاداران است و تنها زمانی دیشب سکوت را در آن حس کردیم که هنگام اقامه نماز مغرب و عشا بود و بلافاصله بعد از نماز زائران به عزاداری خود ادامه دادند.

به شیعه بودنم افتخار می کنم

علی از اهالی استان فارس که برای شرکت در مراسم اربعین امسال به کربلا آمده است در کنار بین الحرمین در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مهر می گوید: بار اولی است سعادت پیدا می کنم به زیارت کربلا مشرف می شوم.

وی می افزاید: نمی دانم چه بگویم، زبانم از ابراز احساس درونم قاصر است. فقط می توانم بگویم افتخار می کنم شیعه امیر المومنین علی (ع) هستم و حضورم امروز در بین میلیونها زائر را افتخاری وصف ناشدنی برای خود می دانم.

ابو رضا زائر دیگری از کشور بحرین نیز در گفتگویی که با ما داشت می گوید: ما شیعیان بحرینی وقتی این حضور میلیونی برادران شیعه خودمان را که از سراسر جهان به کربلا آمده اند می بینیم احساس قدرت و غرور می کنیم و می دانیم که دشمنان ما بی شک اینک ترسی عظیم در وجودشان رخنه کرده است و امیدوارم سال آینده کشورم بحرین از شر حکومت ظالم آل خلیفه به برکت خداوند و اهل بیت رهایی یابد و اربعین سال آینده را در کنار مردم کشورم در کربلا باشکوه تر برگزار کنیم.

خدمت رسانی بی نظیری را شاهد بودم

علی المیاحی خبرنگار شبکه العراقیه که برای پوشش خبری مراسم اربعین در این ایام در نجف و کربلا فعال بود به خبرنگار مهر می گوید: لنز دوربین ما از وصف این حضور باشکوه عاجز است.

اربعین کربلا

وی می افزاید: در گزارش های خود با تمام اقشار زوار گفتگو کردم ولی بیشترین زائرینی که امسال نظرم را به خود جلب کرد و حضور آنان در تمام مسیرهای منتهی به کربلا مشخص بود عزیزانی از کشور برادرمان ایران بود.

علی می گوید: تاکنون فکر می کردم که خدمتگزاری فقط از سوی تکایای مردمی است ولی در یکی از گزارشها در مسیر نجف به کربلا شاهد تکایایی از نیروهای ارتش عراق بودم که با شخصا در حال خدمت رسانی و اطعام زوار در مسیر بودند.

و زیباتر از آن شاهد آن بودم که یکی از نیروهای نظامی عراق با خم شدن بر روی زمین سالخوردگان را برای سوار شدن به خودرو کمک می کرد و پیرزن و پیرمرد پا بر روی کمر این نظامی عراقی می گذاشتند و سوار خودروها می شدند.

از علی خواستیم که اگر تصویری از این حرکت دارد در اختیار ما قرار دهد که با کمال میل قبول می کند و تصویری نیز از این حرکت زیبا به ما می دهد.

رضایت مردم از مهمان نوازی عراقی ها

عادل از تبریز هم که تا دیشب در کربلا باقی مانده به خبرنگار مهر می گوید: واقعا مهمان نوازی مردم عراق به خصوص در شهرهای نجف و کربلا از زائران خارجی بی نظیر و برای من عجیب و باور نکردنی بود. برخی از آنها خانه های خود را به صورت کامل در اختیار زائران قرار می دادند که واقعا برایم قابل توصیف نیست.

اربعین کربلا

وی افزود: مثلا ما در خانه یک عراقی که شغل وی، بنایی بود و درآمد چندان بالایی نداشت اقامت داشتیم و چنان از ما پذیرایی کرد که واقعا حیرت کردیم که چگونه عشق به امام حسین(ع) قلب ها را دگرگون می کند. در این خانه با التماس از ما می خواستند که غذا بخوریم، حمام کنیم و حتی به زور لباس های ما را می شستند.

عادل ادامه داد: برای بقیه زوار که در خانه های مردم عراق اقامت داشتند هم وضع همین گونه بود زیرا مردم عراق اعتقاد داشتند اگر امسال زائری وارد خانه آنها شود برای یک سال از سوی اهل بیت(ع) مورد عنایت ویژه قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: به هر حال از اینکه شیعیان اینگونه با یکدیگر مهربان هستند جای بسی خوشحالی و افتخار است که باید قدر این وضع پیش آمده که از لطف خدا و خون امام حسین(ع) است را بدانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شیعیان در روز اربعین با تجمع میلیونی و مثال زدنی خود در کربلا به جهانیان ثابت کردند که متحدترین قشر جهان هستند و هرگز اجازه نخواهند داد که دشمنان اسلام تزلزلی در اراده آنان ایجاد کنند و تا ظهور قائم آل محمد (عج) مقابل دسیسه های دشمنان ایستادگی خواهند کرد و اسلام را زنده نگه خواهند داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.