قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: تجاوز به کشورها و دخالت در امور داخلي دولت ها، از ويژگي هايي محسوب مي شود که در ساختار حکومتي کشورهايي مانند آمريکاي جنگ افروز و فتنه گر، نهادينه و به يک فرهنگ تبديل شده است، اما نکته جالب اين است که اين قبيل اقدامات مداخله جويانه و متجاوزانه تنها هنر دولتمردان امریکایی نیست، بلکه علاوه بر فریب سایر ملت ها به فریب ملت خود و بعضا تجاوز به حقوق آن ها می پردازند، چنانچه امام خمینی (ره) گوشه ای از آن را چنین بیان داشته اند.

خیانت های دولتمردان امریکایی به ملت امریکا!

دشمن تراشی

 دارند منعکس می‏کنند در آمریکا که ملت ایران با ملت آمریکا مخالف ‏است و این هم یکی از جنایاتی است که دارد واقع می‏شود در تاریخ. ما با ملت ‏ها به هیچ وجه مخالفت نداریم بلکه ما با مظلوم ‏ها که ملت‏ ها هم‏ از طبقه مظلومین هستند موافق هستیم. ملت آمریکا را می‏گویند بر ضد ما تجهیز کردند در این عیدی که باید عید صلح باشد و رئیس جمهور آمریکا در همه جا در بین مظلومین جنگ ‏راه انداخته است مظلومین را دارد می‏کوبد.

تخریب وجه سیاسی

 ما می‏خواهیم بفهمانیم به خود ملت آمریکا که نسبت به ملت آمریکا اینها چه کردند تا حالا، اینها چه جنایاتی کردند که ملت آمریکا را هم ازنظر مردم دارند از بین می ‏برند اینها به خود آمریکا لطمه وارد کردند، لطمه ی حیثیتی، لطمه ی انسانی و چقدر به سایر کشورها و ملت‏ها و اینها.

تبعیض نژادی

 ملّی‏گرایی بر خلاف اسلام است. اسلام آمده است که همه را یک نحو به آن نظر بکند، همه جوامع را. ملّی‏گرایی این است که الآن در آمریکا بین ‏سیاه و سفید دارد واقع می‏شود و این کارتری که دعوی این را می‏کند که من‏ طرفدار بشر هستم این سیاهان را اینطور می‏کُشد و اینطور آزار می‏دهد.

ایجاد بد بینی جهانی به ملت آمریکا

[کارتر] همه تلاشش این است که رئیس جمهور بشود، اصلاً تمام نظرش‏آنجاست و من به او قول می‏دهم که نشود انشاالله. رئیس جمهور شدن ‏راه دارد. حال ما فرض هم می‏کنیم دو سال دیگر هم، پنج سال دیگر هم‏ بخواهی رئیس جمهور بشوی، آخر ارزش دارد که یک انسانی، یک ملتی را، ملت دویست و چند میلیون در نظر مردم اینطور جلوه بدهد ارزش دارد، برای پنج سال دیگر جنایت کردن، خوب، ریاست کردن اینها، همان جنایت‏ کردن ارزش دارد. برای ریاست کردن که مساوی با جنایتکاری است پنج‏ سال، اینکه اینقدر یک ملت امریکا را آنها که تقصیری در این باب ندارند اینقدر آنها را آلوده کند و مردم دنیا را هم به ملت امریکا بدبین کند.کارترمی‏رود اما میزان، ملت آمریکاست، ما می‏خواهیم تمام بشر زندگی درصلح کند و ما با ملت حسن ظن داشته باشیم. کارهای کارتر ملت ما را به بدبینی ‏به ملت آمریکا می‏کشد. شما باید چاره‏ای بیندیشید. تنبّهی به دولت بدهید.

 

منابع:

1-صحیفه نور، ج11: 17، 95؛ ج12: 110؛ ج18: 108.

2-مهدی عزیزان، آمریکا از دیدگاه‏ امام‏ خمینی (ره): 30-32.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.