بنا به اعلام استاندار، قرار است رئیس جمهور و هیأت دولت، چهارشنبه آینده در یازدهمین سفر استانی، راهی خراسان جنوبی شوند.

درخواست مردم طبس از دولت در سفر به خراسان جنوبی؛  آقای آخوندی! جاده‌های طبس را دریابید

آقای استاندار برنامه‌های سفر ایشان در مرکز استان و حضور اعضای هیأت دولت را در شهرستانهای خراسان جنوبی اعلام کرد و بر این اساس قرار است، وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت در شهرستان طبس حضور یابد از این رو ضروری است برای آگاهی ایشان از وضعیت نامطلوب راه‌ها، جاده‌ها و معابر شهرستان، مطالبی ارایه گردد.

آقای وزیر! طبس با 57 هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین شهرستان کشور و خاورمیانه است. همچنین با سه هزار کیلومتر راه، یکی از بزرگترین حوزه‌های راهداری کشور حداکثر تا رتبه سوم را دارد، به گونه‌ای که در مسیر تردد مردم و وسایل نقلیه هفت استان کشور به مشهد مقدس قرار گرفته است و جاده‌های آن زیر بار ترافیکی سنگین قرار دارد. روزانه هزاران وسیله نقلیه از جاده‌های طبس به طرف مشهد و حتی کشورهای آسیای میانه در حرکت هستند، اما متأسفانه تمامی راه‌ها و جاده‌های طبس دو طرفه بوده و جاده‌های یک طرفه آن کمتر از 50 کیلومتر است!

براساس گفته مسؤولان، متأسفانه این شهرستان از نظر تصادفات منجر به مرگ- که مهمترین آن حوادث رخ به رخ است- در سطح استان و حتی کشور حایز رتبه و در ردیف اولینها قرار دارد. یکی دیگر از عوامل بروز سوانح و تصادفات در جاده‌های کویری طبس، برخورد با شترهای بدون ساربان است که باید برای رهایی از این معضل هم چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

بنابراین، پیشنهاد نگارنده و مردم شهرستان به دولت محترم و بویژه آقای آخوندی برای آگاهی از وضعیت نامطلوب جاده‌ها این است، دستکم مسیر بیرجند- طبس را از راه زمینی بپیمایند تا از نزدیک با این مشکل عمده شهرستان آشنا شوند. معابر و خیابانهای شهر طبس هم با گذشت 30 سال خدمت رسانی در امور آب و گاز، دارای چاله و دست انداز شده است، بنابراین می‌طلبد دولت محترم برای روکش و بهسازی آن مساعدت نماید.

آقای وزیر! حتماً مستحضرید، در دولت گذشته بیش از 1500 واحد ساختمانی مسکن مهر در شهرستان طبس احداث و واگذار شده و در ادامه یکهزار واحد دیگر برای افراد جامانده- که اغلب زوجهای جوان هستند - به تصویب رسید که متأسفانه متوقف شده است، بنابراین درخواست می‌شود در راستای ادامه این کار خداپسندانه، به یاری جوانان بشتابید، زیرا این موضوع به حوزه کاری خود شما به عنوان فرستاده دولت در سفر به شهرستان طبس مربوط می‌شود.

اما جناب آقای وزیر! بی‌گمان در دیگر موارد هم مسؤولان شهرستان و دیگر اقشار مردم در گزارشهای خود و جلساتی که با حضور شما برگزار خواهد شد، توانمندی‌ها و مشکلات شهرستان را ارایه خواهند کرد که امید است دولت تدبیر و امید برای شکوفایی توانمندی‌های منطقه و رفع کمبودها و کاستی‌ها در حوزه‌های عمرانی، صنعتی، کشاورزی، دامپروری و اشتغال تلاش نماید

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.