قدس آنلاین:استاندارخراسان شمالی از تمامی مدیران دستگاههای اجرایی خواست مراقبت و پی گیری های لازم در جهت جذب بیشتر سرمایه در پیوست لایحه بودجه را در دستور کار خود قرار دهند.

سهم خراسان شمالی در لایحه بودجه سال آینده ۲۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بجنورد، پرویزی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : باید ظرفیت های موجود در استان را تکمیل و به پروژه های نیمه تمام موجود در استان توجه ویژه ای داشت.
سید علی اکبر پرویزی افزود: در لایحه بودجه سال 94 سهم استان خراسان شمالی 23 درصد افزایش یافته است اما متاسفانه مشکلات جاری در استان موجب شده است عقب ماندگی زیادی در زمینه های مختلف داشته باشیم.
پرویزی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حوزه سرمایه گذاری فضای عمومی استان گفت و گو از طریق رسانه هاست.
وی افزود:این فرهنگ غلطی است که کل مشکلات کشور یا استان را به فرد یا دستگاه خاصی نسبت دهیم تلاش ما بر این بود که به حرف ها و مصاحبه ها در این زمینه پاسخ ندهیم.
ایجاد کارخانه تولید ریل دریک مصاحبه
پرویزی در ادامه جلسه به مصاحبه یکی از نمایندگان در رابطه با کارخانه تولید ریل آهن اشاره کرد و گفت: در این زمینه به غیر از یک مصاحبه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و این در صورتی است که در رسانه  تیتر شده است مسابقه بین استان ما و استان اصفهان صفر و یک شده  و کارخانه تولید ریل آهن به اصفهان منتقل شده است.
وی افزود : ما بنا نداریم دروغ بگوییم و این واقعیت است که اگر ما با استانی مانند اصفهان که دارای زیرساخت های مهمی است مسابقه دهیم از قبل می توان پیش بینی کرد استان ما بازنده است.
پرویزی گفت : بعضی از افراد که به عنوان سرمایه گذار معرفی می شوند صرفا به دنبال دریافت وام و امکانات از دولت هستند.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد : اگر قرار باشد با پول و وام بانک ها و بدون سهم آورده سرمایه گذاری انجام شود هر کسی می تواند این کار را انجام دهد.
صنایع تولیدی استان در وضعیت مناسبی نیست
وی تاکید داشت : متاسفانه طرح های صنایع تولیدی استان در وضعیت مناسبی نیست و دارای مشکلات مالی است بنابراین حل این مشکلات در اولویت قرار دارد.
پرویزی گفت: نباید فضای حاکم بر استان را به گونه ای جلوه دهیم که انگار تمامی مسولین بسیج شده اند تا کاری در استان صورت نگیرد که اگر این گونه باشد لابد افراد دارای بیماری روانی مبارزه با سرمایه گذاری می باشند.
 
وی با بیان اینکه با برخی از مصاحبه ها فضای استان را تخریب نکنید ، گفت : هیچ آدم عاقلی مخالف سرمایه گذاری نیست در این صورت باید برای درمان و معالجه  آن فرد اقدام کنیم .
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی اضافه کرد : متاسفانه یکی از چالش های استان است که صندوق ها و تعاونی های اعتباری بخش خصوصی منابع عظیمی از اعتبارات استان را به مراکز اقتصادی خارج از استان منتقل می کنند.
نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : خوشبختانه شوراها بر اساس قانون تصویب شده فعال هستند و این امر موجب شده نقاط ضعف و قوت دستگاهها مشخص و اهداف قانون گذار اجرا شود.

قوامی گفت : سایر کشورها در صدد تشکیل اجماعی علیه کشور هستند که مهمترین عکس العمل دیده شده کاهش 50 درصدی ارزش نفت توسط عربستان می باشد.

وی افزود : علی رغم تلاش سایر کشورها با تدبیر خوبی که صورت گرفت آثار کاهش قیمت نفت در لایحه بودجه دیده نمی شود.
این نماینده مجلس اظهار داشت : با توجه به تدابیر دولت حمایت از پروژه هایی که پیشرفت بیشتری را داشته اند در اولویت قرار دارد و اعتبارات پروژه های دیگر پایین آورده شده است.
وی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی  بودجه حمایت  از تولید  در اولویت  قرار دارد، بیان کرد : امیدوارم در حمایت  و اجرایی کردن طرح ها و پروژه ها با وحدت و همدلی بیشتری گام برداریم و در بحث صندوق توسعه ملی پی گیری بیشتری داشته باشیم. 
نماینده اسفراین افزود :خوشبختانه سفر مقام معظم رهبری در موقعیت خوبی اتفاق افتاد و موجب شد مشکل اقتصادی ناشی از خشکسالی در چند سال اخیر جبران شود.
قوامی دانشگاه را اساس توسعه استان دانست  و افزود : متناسب با مزیت های تعیین شده توسط وزارت علوم و موقعیت جغرافیایی مناسب استان ظرفیت های جدیدی در مورد دانشگاهها ایجاد شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.