قدس آنلاین-حسین زوارزاده: عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه اخیرا بحث انتخاب پایتخت کتاب مطرح است، تاکید کرد: از هر کاری که بتواند سرانه مطالعه در کشور را افزایش دهد دفاع می‌کنیم، اما انتخاب پایتخت کتاب، تنها با هدف ثبت در یونسکو صورت نگیرد و اهداف بلند‌مدتی را دنبال کند.

انتخاب پایتخت کتاب، تنها با هدف ثبت در یونسکو صورت نگیرد/ ارتباط مردم با کتاب ارتباط مناسبی نیست

نصرالله پژمان‌فر در جمع خبرنگاران تاکید کرد: از هر کاری که بتواند سرانه مطالعه را در ایران بالا ببرد، دفاع و حمایت می کنیم، در واقع تلاش برای این موضوع امری ضروری و استراتژیک برای نظام جمهوری اسلامی است تا به هر شکل ممکن ارتباط مردم را با کتاب افزایش یابد.

نماینده مردم مشهد و کلات با انتقاد از میزان سرانه مطالعه در کشور، ادامه داد: امروز ارتباط مردم با کتاب ارتباط مناسبی نیست و باید در برنامه‌های مختلف نوع ارتباط بین اقشار مختلف و کتاب و کتابخوانی تغییر کند، متاسفانه اکنون کتابخوانی تنها محدود به مطالعه کتاب‌های درسی، مجلات و روزنامه‌ها است.

عضو فراکسیون هنر و رسانه با بیان اینکه باید کتب در زندگی مردم اثرگذار باشند، توضیح داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آحاد مردم کتاب‌های غیردرسی را در سبد مطالعه داشته باشند، کتاب‌های علمی، معارف، تاریخی و حتی رمان باید مورد توجه مردم قرار گیرد تا به واسطه آن سبک زندگی و رفتار اجتماعی افزایش یابد.

 وی با تاکید بر اینکه بهبود ارتباط مردم با کتاب احتیاج به برنامه ریزی دقیق و بلند مدت دارد، ادامه داد: این کار با برپایی کارهای نمادین مانند انتخاب پایتخت کتاب ایران، محقق می‌شود، کارهای این چنینی می‌تواند توجه اقشار مختلف مردم را به اهمیت مطالعه کتاب جلب کند.

پژمان‌فر اظهار داشت: پایتخت کتاب ایران می‌تواند اثر بسیاری در افزایش سرانه مطالعه در کشور داشته باشد به این شرط که تنها محدود به ثبت در یونسکو نشود.

وی تاکید کرد:‌ پایتخت کتاب ایران باید جایی باشد که در آن منطقه شاهد بیشترین مطالعه باشیم، خدمات کتاب و کتابخوانی به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد و تنوع کتاب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی  مجلس اعتقاد دارد باید شرایطی در پایتخت کتاب ایران فراهم باشد که در تمام مکان‌ها حتی حمل و نقل، اقشار مختلف مردم بتوانند کتاب های امانی و غیر امانی را در اختیار داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.