۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: 255428

محمد رضایی: شامگاه شنبه ۶ دی ماه دستبرد سارقان مسلح به یکی از بانکهای الیگودرز به فرار آنها و درگیری نیروهای انتظامی با سارقان در خمین و گلپایگان منجر شد.

7 کشته  برای  4 سارق؛ چرا؟

این درگیری به شهادت سه تن از نیروهای انتظامی، دو نفر از مردم و زخمی شدن 7 نفر دیگر انجامید. یک سارق نیز کشته و سه سارق دیگر گریخته‌اند.

واقعیت این است که نیروی انتظامی برای برقرار کردن آرامش و امنیت با هیچ فرد و گروهی مسامحه نداشته و نخواهد داشت و در این راه نیرو‌ها و فرزندان عزیز این ملت از نثار جان خویش پرهیزی ندارند. همان طور که مسؤولان ارشد نیروی انتظامی بارها تأکید کرده‌اند، آماده بودن، ورزیدگی بدنی و روزآمدسازی دانش فنی- عملیاتی پلیس یک ضرورت جدی است. موضوعی که متاسفانه در سالهای اخیر چندان عملی نشده و روزآمدسازی بیشتر معطوف به لجستیک بوده است.

چابک سازی نیروهای عملیاتی و پلیس از مهمترین موضوعات محوری برای تامین امنیت هر جامعه‌ای است و باید برای تقویت نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی به این مهم به صورت جدی پرداخته شود. کار‌شناسان انتظامی معتقدند باید برای بالا بردن شاخصهای انتظامی و امنیتی در کشور تلاش کرد و شرایط را به گونه‌ای سامان داد تا مجرمان خشن در سایه اقتدار پلیس کارآمد جرأت جولان نداشته باشند.

هم اکنون در عملیات‌های پلیس علیه تبهکاران و اشرار آمار زیادی از تلفات نیروها را شاهد هستیم که حادثه گلپایگان، نمونه بارز آن است. براستی چرا باید در عملیاتهای پلیس شاهد مجروحیت شدید یا شهادت ماموران ارزشمند و فداکار انتظامی خودمان باشیم، اما از طرف دیگر مجرمان و قاچاقچیان و قاتلان تبهکار از مهلکه بگریزند؟ فرماندهان و مأموران نیروی انتظامی چشمان بیدار و دستان مقتدر کشورند، ولی باید از چنان درجه‌ای از آمادگی برخوردار باشند که تمام مجرمان بدانند به سختی در دام پلیس و چنگال قانون گرفتار می‌شوند و به مجازات خواهند رسید. مجرمان نباید به هیچ وجه در برابر پلیس جرأت درگیری و عرض اندام داشته باشند و چنین چیزی نیازمند توانایی روزافزون، اقتدار و آمادگی نیروی انتظامی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    روح تمام شهیدان شاد و یادشان گرامی