پلیس انگلیس اسامی ۲ تن دیگر از نمایندگان پیشین پارلمان را به اتهام آزار و اذیت جنسی کودکان به فهرست ۲۲ نفره متهمان سرشناس پرونده آزار جنسی کودکان افزوده است.

دو نماینده دیگر پارلمان انگیس به آزار جنسی متهم شدند

 بر اساس گزارش روزنامه «دیلی میل» اسامی این ۲ تن پس از آن به پلیس داده شد که یکی از قربانیان مدعی آزار و اذیت جنسی با «جان من» نماینده پارلمان انگلیس تماس گرفت و ادعا کرد این دو سیاستمدار از وی سوءاستفاده جنسی کردند.

جان من از نمایندگانی است که  برای روشن شدن ابعاد رسوایی «کودک آزاری» مقام‌های پیشین دولت لندن تلاش می‌کند.

این نماینده پارلمان انگلیس گفت این قربانی اطلاعات مفصلی را درباره نحوه آزار و اذیت جنسی خود از سوی این ۲ سیاستمدار ارائه کرده است که یکی از آنان عضو مجلس اعیان بود. وی افزود این وقایع شرم‌آور در دهه ۱۹۸۰ میلادی رخ داد.

جان من تاکید کرد یافته‌های شماری از کاراگاهان بارنشسته شعبه ویژه که شاهد این وقایع بوده‎اند می‌تواند در ارائه اطلاعات حیاتی در این پرونده بسیار حائز اهمیت باشد.

این نماینده افزود با این حال محدودیت‌های ناشی از «قانون منع افشای اسرار رسمی» سبب نگرانی این کاراگاهان بازنشسته از شهادت درباره این موضوع شده است، زیرا در صورت نقض این قانون ممکن است به ۱۴ سال زندان محکوم شوند.

وی از ترسا می، وزیر کشور انگلیس، خواست که با عفو این کاراگاهان، به آنان اجازه دهد که آزادانه درباره حوادثی که شاهد آن بوده‌اند حرف بزنند.

این نماینده پارلمان انگلیس افزود: «بسیاری از اشخاص اطلاعات زیادی در دست دارند که این اطلاعات به طور بالقوه برای کمک به تحقیقات کیفری درباره این موضوع حیاتی است.»
وی گفت: «آنان نه تنها از نقض قانون بلکه از تاثیر بالقوه آن بر حقوق بازنشستگی خود می‌ترسند.»

وی تاکید کرد: «اگر بخواهیم برخی از این ماموران سابق پا پیش بگذارند و برخی از نمایندگان سابق تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند، لغو این قانون بسیار مهم است.»

ادعاهای اخیر درباره آزار و اذیت جنسی وزرای پیشین دولت علیه کودکان پس از آن مطرح شد که «جان من» پرونده‌ای را که در آن به دقت درباره پنج حلقه کودک‌آزاری جنسی تحقیق شده بود در اختیار پلیس قرار داد. در این پرونده اسامی ۲۲ نماینده پارلمان از جمله سه تن از نمایندگان فعلی و سه عضو مجلس اعیان ذکر شده است.

پرس تی وی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.