حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: حماسه ۹ دی ۸۸ نشان داد، ملت بصیر، فهیم، روشن‌بین و همیشه در صحنه ایران عزیز هنگامی که احساس خطر کند و دریابد که اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی در خطر است، به تعبیر زیبای امیرالمومنین(ع) ‌چشم فتنه را کور می‌کند.

ملت ایران با حماسه ۹ دی چشم فتنه را کور کرد

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین«محمدجعفر منتظری» در جلسه هیات عمومی دیوان ضمن گرامی داشت حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ اظهار داشت: آفرین بر این ملت که هنگام هجوم دشمن به اساس اسلام و نظام اسلامی با همه توان به صحنه آمده به دفاع برمی‌خیزد.


وی افزود: روز ۹ دی ۱۳۸۸، روز حماسه ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران است.

رئیس دیوان عدالت اداری با مرور حوادث انتخابات سال ۱۳۸۸ گفت: حادثه‌ای که در سال ۱۳۸۸ رخ داد و از آن به حق به فتنه یاد می‌شود، یک حادثه معمولی نبود. زیرا از روز ۲۲ خرداد که انتخابات برگزار شد، حوادث یکی پس از دیگری رخ داد و به بهانه تقلب در انتخابات شاهد صحنه‌هایی بودیم که حاکی از توطئه دشمن بود. اتفاقاتی که در خارج از مرز‌ها به سرکردگی آمریکا و استکبار جهانی کارگردانی می‌شد.

وی اضافه کرد: در این حادثه عواملی داخلی به بهانه تقلب در انتخابات به صحنه آمدند و طی شش ماه حوادث بسیار تاسف‌انگیزی از جمله اهانت به قرآن کریم، آتش زدن مسجد، اهانت به مقدسات و به سخره گرفتن عاشورا و عزاداری مردم را شاهد بودیم. دشمنان در این توطئه به مقام شامخ امام راحل و عظیم‌الشان و رهبری معظم اهانت‌ها کردند، بسیج و بسیجیان را که همیشه در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب بودند، کشته و به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: آنان نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه را هدف قرار دادند و با طرح برخی شعار‌ها عملا به مبارزه با نظام جمهوری اسلامی برخواستند. تاسف آور اینکه کسانی که در داخل عامل این حوادث بودند، آگاهانه یا ناآگاهانه حتی یک بار از این حرکات اظهار تاسف نکرده یا از آن برائت نجسته‌اند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه رهبری معظم تذکرات و نصایح خود را چه در جلسات خصوصی و چه در خطبه نماز جمعه بیان فرمودند، که متاسفانه مورد توجه واقع نشد، گفت: در زمان امام معصوم (ع) تجلی‌ ولایت در وجود مقدس امیرالمومنین حضرت علی (ع) و دیگر امامان (ع) بود و ایشان کشتی نجات جامعه بودند و در زمان غیبت این کشتی نجات، حاکم اسلامی و ولی‌ای است که امور مسلمانان و حاکمیت اسلام را عهده‌دار است.

وی با بازخوانی اظهارات مقام معظم رهبری در سال گذشته در ملاقات هیات محترم دولت با ایشان در خصوص خط قرمز خواندن فتنه تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، «مساله فتنه و فتنه‌گران از مسایل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزراء همان‌گونه که در جلسه رای اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تاکید کردند، باید همچنان بر آن پای‌بند باشند».

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با طرح این پرسش که چرا مقام معظم رهبری مساله فتنه و فتنه‌گران را خط قرمز معرفی کرده‌اند؟ اظهار داشت: علت این است که در این مساله، فتنه‌گران اساس نظام را هدف گرفته بودند و شعار‌ها و پشتیبانی‌های عجیب آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم غاصب صهیونیست از این جریان حاکی از توطئه دشمن برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود.

وی اضافه کرد: آن‌ها همواره به دنبال ریشه کن کردن نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند. معنای خط قرمز این است که چون اساس اسلام و نظام جمهوری اسلامی را دشمن هدف گرفته، ما نمی‌توانیم از آن بگذریم.

رئیس دیوان عدالت اداری به سخن اخیر وزیر خارجه وقت آمریکا اشاره کرد و گفت: اخیرا وزیر خارجه وقت آمریکا در مجمعی اظهار تاسف کرده است که چرا ما در سال ۱۳۸۸ به صورت کامل به صحنه نیامدیم و پشتیبانی کاملی از فتنه‌گران نکردیم که جمهوری اسلامی را از بین ببریم. این سخن نشان می‌دهد آن‌ها همواره به دنبال از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: برخی شاید بگویند این حادثه‌ای بوده که در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاده و مردم نیز در ۹ دی به صحنه آمدند و تمام شد، لذا چه ضرورتی دارد که همچنان به آن بپردازیم. آن‌ها معتقدند که باید از آن گذشت و تمامش کرد، حال آنکه پاسخ آنان در این است که خطر برخورد با نظام و خطر مقابله با نظام جمهوری اسلامی، خطری نیست که مخصوص یک روز دون روز دیگر باشد بلکه همواره این خطر در مسیر اسلام و انقلاب وجود دارد و باید مراقب بود کما اینکه از صدر اسلام تا کنون نیز چنین بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه دشمنان همواره در صدد از بین بردن معارف دین و اسلام هستند، بنابراین همواره باید مراقب توطئه‌های آنان باشیم، خاطر نشان کرد: اینکه خداوند متعال در قرآن تاکید دارند که ایام الله را به مردم یادآوری کنید به این سبب است که مردم مراقب باشند، زیرا دشمن در کمین است و به تعبیر زیبای امیرالمومنین دشمن به خواب نمی‌رود، بنابراین شما نیز به خواب نروید.

وی افزود: امروز نیز ملاحظه می‌کنید که دشمن با توطئه‌هایی در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی به دنبال از بین بردن نظام یا تضعیف آن است، شاهد این مدعا نیز سخن خود آنهاست که می‌گویند، قیمت نفت را پایین آوردیم که جمهوری اسلامی از پای درآید. یا مساله هسته‌ای را اینگونه می‌پیچانند تا نظام را تضعیف کنند یا هر از چندگاهی مساله حقوق بشر را با یکسری لاطائلات و دروغ‌ها و گزارش‌های کذب و مغرضانه در صحنه‌های بین‌المللی مطرح می‌کنند تا چهره نظام جمهوری اسلامی را در دنیا ملکوک نشان بدهند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه دشمن دشمن است و باید با دشمن دشمنی کرد، اضافه کرد: باید همواره مراقب توطئه‌های دشمن بود و مساله فتنه و حوادثی که در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد باید همیشه مد نظر ملت باشد و مراقب باشد که خدایی ناکرده دوباره گرفتار موارد مشابه نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.